Camera leren kennen

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Stilopat
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2014 18:41

Gisteren bij mijn ouders in de tuin wat foto's geschoten.

Maar moet nog heel veel leren..
Het is in vergelijking met wat ik hier voorbij zie komen vast niks bijzonders...

Maar deze wilde ik met jullie delen..

#1
Afbeelding
#2
Afbeelding
#3
Afbeelding
#4
Afbeelding
#5
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 2 op Stilopat, in totaal 27 keer gewijzigd.
Canon EOS 700D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Flickr
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

een mooie manier om te leren fotograferen is ook foto's plaatsen, stap 1 en 2 heb je dus al gezet :lol:
ik zal proberen om je wat feedback te geven:
1: mooi gespeeld met de scherptediepte, door een groot diafragma te kiezen wordt je achtergrond onscherp. wel is de foto wat flets, met felle zon kan je beter 1 stapje onder belichten of in de nabewerking (als je dat doet) de foto wat donkerder te maken (belichting). Persoonlijk vind ik het onderwerp, de paarse bloemetjes hier niet zo 'spannend'.
2: kleurig, ook goed gedaan door de achtergrond ook onscherp te laten zijn. ook deze foto mag iets meer pit hebben
3: staat er mooi scherp op, voor mijn gevoel de beste uit je serie
4: leuke close-up, het voorwerp waarnaar de poes zo gebiologeerd kijkt staat er niet helemaal op (klein puntje om op te letten). probeer bij dieren of kinderen op ooghoogte te komen, bij deze poes dus: plat op de vloer. foto's van bovenaf kijken over het algemeen niet zo prettig.
5: mooie bloem, scherpte is op zich goed, wel een erg centrale compostie. Soms is dat mooi, in dit geval vind ik het niet zo mooi. Als je de uitsnede iets anders maakt, komt de bloem uit het midden en dat kijkt vaak mooier.

hoop dat je er wat mee kan, vooral doorgaan en flink oefenen !
succes
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Leuk Patrick, alleen je copyright overheerst. Maak die kleiner, die van mij zijn vaak amper te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
Stilopat
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2014 18:41

Allebei dank voor de adviezen alvast
Canon EOS 700D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar