Cash back actie

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
zoefie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2014 12:43
WoonplaatsCOLON Rossum

Goede middag,

Zijn er meer mensen die "moeilijkheden" hebben met het indienen bij de cash-back actie?

Ik heb een Canon 700 D gekocht op 16 mei en hierbij heb ik toen gekozen voor een Canon tegoed.
Op 4 juni zag ik dat er op mijn persoonlijke pagina een tegoed stond van € 55,- en ben weer terug gegaan naar de winkel waar ik de camera etc. heb gekocht en heb de EF 50 mm f1.8 aangeschaft.
's-avonds gelijk de rekening ingescand en wilde hem opsturen via mijn persoonlijke pagina, maar op deze pagina kan ik nergens de mogelijkheid vinden om het "op te sturen" wel om een nieuwe claim in te dienen. Heb toen de rekening opgestuurd via de pagina die er voor zit.

Nu kreeg ik tot mijn verbazing 9 juni een bericht, dat mijn tegoed was goedgekeurd\geclaimd kan worden. Hierop heb ik Canon bericht dat ik dat tegoed al langer "had" en al heb geprobeerd het op te nemen, maar dat me niet helemaal duidelijk is hoe ik dat moet doen.
Als antwoord krijg ik dat het niet is aangekomen en dat ik het nog maar een keer moet proberen. Maar ja, als ik niet weet waar, dan wordt het een langdurig verhaal.

Is er iemand, die dit bekent voorkomt \ weet wat ik dan moet doen?
Canon 700D, Canon 17-85, Sigma 70-300, Canon 50mm f/1.8, Meike tussenringen set
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Kan je niet helpen in deze specifiek situatie.
Maar .........

Heb er 7, ja z-e-v-e-n, maanden over gedaan om de cashback van afgelopen jaar terug te krijgen.
Uiteindelijk na veel "duwen en trekken" mijnerzijds, waarbij enkele Canon medewerkers allerlei beloften niet zijn nagekomen of me gewoon hebben genegeerd, afgelopen week uiteindelijk 50 euro ontvangen.

Ik wens je veel succes! De aanhouder wint.....
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

OK! Mijn ervaringen zijn gewoon goed, alleen heb ik altijd gewoon gekozen voor cash. Tegoeden heb ik dus geen ervaring mee.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Canonflits

Meerdere keren geen enkel probleem gehad! Regels zijn stringent en dat is denk ik ook nodig.
Kwestie van goed lezen!
Gebruikers-avatar
zoefie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2014 12:43
WoonplaatsCOLON Rossum

Oke,
dat is een hele tijd Geelduikbootje. Gaat mij ook niet zo zeer om het geld, maar om het principe.

Canonflits dat vindt ik ook, maar het is mij geheel onduidelijk waar ik mijn tegoed moet opvragen.
Je hebt een hele mooie persoonlijke pagina, waar staat dat mijn tegoed € 55,- is, maar ik zie nergens een "knopje": tegoed opvragen hier drukken ;-)
Canon 700D, Canon 17-85, Sigma 70-300, Canon 50mm f/1.8, Meike tussenringen set
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Hier ook geen probleem, 22-1 ingediend en 24-2 uitbetaald.
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
Gebruikers-avatar
zoefie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2014 12:43
WoonplaatsCOLON Rossum

Mis ik ergens iets?

Heb afgelopen weekend weer een E-mail naar Canon gestuurd, dat ik het niet gevonden krijg. En krijg weer een meeltje terug met de link naar "mijn" persoonlijke pagina, en daar kun je alleen producten indienen die onder de actie vallen (bv de 700D :-), of een EF 100 mm f 2.8) en ik heb de 50mm f 1.8 gekocht bij de winkel waar ik de body hebt gekocht en wil graag dat bonnetje indienen om 55 euro terug te krijgen.

Er staat nergens dat je het tegoed alleen mag gebruiken om nog meer actie-producten te kopen.

Ga morgen wel even aan bij de winkel waar ik het gekocht hebt, maar misschien kan iemand hier op dit forum mij "alvast bijpraten".
Canon 700D, Canon 17-85, Sigma 70-300, Canon 50mm f/1.8, Meike tussenringen set
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Is het probleem niet dat jij al een objectief hebt gekocht vóórdat je tegoed was goedgekeurd?

En, om een en ander op te lossen, kan je niet bellen met Canon?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
zoefie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2014 12:43
WoonplaatsCOLON Rossum

Zou kunnen kennen,
maar voordat mijn tegoed was goedgekeurd (had misschien even op het meeltje kunnen wachten) zag mijn p.pagina er net zo uit als nu het goedgekeurd is, bij tegoed staat\stond 55 euro.

Kan met Canon bellen, maar dan ga ik liever eerst even bij de winkel aan, zal er toch wel vaker komen want het is leuk om te blijven uitbreiden ;-)
Canon 700D, Canon 17-85, Sigma 70-300, Canon 50mm f/1.8, Meike tussenringen set
Gebruikers-avatar
zoefie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2014 12:43
WoonplaatsCOLON Rossum

Ben in de winkel geweest en die zien ook niet zo 1,2,3 wat je moet doen.

Zij nemen morgen contact op met Canon en dan hoor ik het wel.
Canon 700D, Canon 17-85, Sigma 70-300, Canon 50mm f/1.8, Meike tussenringen set
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Net even gechecked hoe het er met de cashback van mijn 70D voor staat. De pagina blinkt echter uit van onduidelijkheid. E.e.a. is "in behandeling", maar er staan dan wel weer twee links waar ik de factuur kan uploaden en het bodynummer plus een onduidelijke barcode. Dat "in behandeling" zou volgens de FAQ's betekenen dat het dus inderdaad in b...... is, maar waarom dan die uploadmogelijkheden?
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
zoefie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2014 12:43
WoonplaatsCOLON Rossum

Die onduidelijkheid kom ik dus ook tegen XXXL, maar ik houdt jullie op de hoogte.
Canon 700D, Canon 17-85, Sigma 70-300, Canon 50mm f/1.8, Meike tussenringen set
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

De onduidelijkheid ontgaat me een beetje..... zowel op basis van de huidige als vorige cashback:

- Je dient een (nieuwe) cashback aanvraag in waarbij je kiest voor uitbetaling of tegoed, en je geeft bij het indienen gelijk het serienummer aan en je upload de bon.
- Canon bevestigd je "registratie" via een e-mail
- Canon bevestigd via een e-mail dat je "deelname" is geaccepteerd en je krijgt een (eenmalige) account met usercode/password
- Hier kun je een tijdje naar de status "in verwerking" gaan zitten kijken, snel zijn ze niet echt....
- Alleen als je aanvraag wordt afgekeurd krijg je bijvoorbeeld het verzoek de bon opnieuw te uploaden of het serienummer aan te passen, anders wacht je rustig af..
- Canon bevestigd via een e-mail dat je aanvraag is goedgekeurd en ze geven aan dat je binnen 4 weken het bedrag op je rekening hebt
- En met een beetje geluk is dat ook zo (vorige keer bij mij binnen 2 weken na de e-mail).

En ik zou zo verwachten dat als je aanvraag is goedgekeurd en je gekozen hebt voor een tegoed dat je dan (pas na goedkeuring natuurlijk) je de tweede rekening en serienummer moet uploaden waarna ze weer gaan verwerken en je het bedrag uitbetaald gaat krijgen.... Dat zou allemaal gaan via een andere link http://www.canon.nl/perfectsummer/claimform_tegoed.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;, die gewoon weer bij je eenmalige account uitkomt.

Het duurt allemaal even, maar dat was vroeger ook zo en nu zie je tenminste dat het in bewerking is....
Gebruikers-avatar
zoefie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2014 12:43
WoonplaatsCOLON Rossum

GdH ik heb even op je link geklikt, en dat is waar ik vast loop, bij productgegevens staan sterretjes (dus verplicht invullen).

Manier van aankoop, soort product, kan ik invullen. Maar dan wordt er gevraagd actieproduct: en kun je alleen de lenzen "aanklikken" waarop de actie van toepassing is.

En ik heb de Canon 50 mm f/1.8 gekocht en die staat niet in de lijst. En dat hoeft ook niet, want er staat niet dat je met de cash-back alleen actie-producten kunt aanschaften, en ook de winkelier leest het zoals ik het lees.
Canon 700D, Canon 17-85, Sigma 70-300, Canon 50mm f/1.8, Meike tussenringen set
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Ze lijken inderdaad je gewoon weer te sturen naar de inlogpagina om een nieuwe actie aankoop met tegoed te claimen, ipv dat ze je een eerder goedgekeurd tegoed laten claimen.
Eerste keer dat ze die optie bieden via de cashback, dus heeft er iemand zitten slapen (zoals zo vaak). Contact met Canon lijkt mij het enige zinvolle.

Of eerst even proberen op je persoonlijke pagina je nieuwe factuur en serienummer van je nieuwe lens te uploaden, als het goed is gaat er dan weer een signaal ter goedkeuring naar de verwerker en krijg je opnieuw de status in verwerking....
Gebruikers-avatar
zoefie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2014 12:43
WoonplaatsCOLON Rossum

Het "loopt" nog steeds :-(

De winkel komt er ook niet uit en heeft het nu bij de vertegenwoordiger van Canon neergelegt.
Canon 700D, Canon 17-85, Sigma 70-300, Canon 50mm f/1.8, Meike tussenringen set
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Het lijkt er sterk op dat er iemand heeft zitten slapen... de weblinks lijken de optie voor het gebruiken van het tegoed niet te ondersteunen. De winkel heeft trouwens geen enkele rol in dit proces, ook niet als het werkt. Het is iets tussen jou en Canon.

Het uitbetalen werkt wel goed, 12 dagen na indienen van de claim is er goedkeuring en de melding dat de betaling binnen 30 dagen volgt.
Gebruikers-avatar
zoefie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2014 12:43
WoonplaatsCOLON Rossum

Goede middag,

Hier zijn we weer.

Heb van de week een e-mail gehad van Canon dat mijn vervolgaankoop is goedgekeurd en dat ik binnen 30 dagen het bedrag op mijn rekening gestort krijg.

Hoe het nu allemaal gelopen is weet ik niet, maar het eindresultaat telt ;-)
Canon 700D, Canon 17-85, Sigma 70-300, Canon 50mm f/1.8, Meike tussenringen set
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar