Afstandsbediening voor Canon 70D

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
BHulst
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2014 20:05

Ik heb een Canon 70D en zoek een afstandsbediening voor timelapse opnamen. De EOS Utility software kan niet sneller dan iedere 5 seconden een foto maken en dat is wel de bedoeling. Weet iemand of de TC-80N3 ook werkt met de 70D of welke afstandsbediening er voor de 70D geschikt is?

Dank voor de reacties!
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Al gedacht aan Magic Lantern? Ik heb het op mijn 550D en 5DIII staan. Hiermee kan je alles instellen zonder dat je een afstandsbediening nodig hebt.
Ideaal! ;)

Groet,
Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Hoi BHulst,
op deze pagina staan de functies van de TC-80N3,
http://cpn.canon-europe.com/content/pro ... tc-80n3.do" onclick="window.open(this.href);return false;
Of deze sneller gaat weet ik niet.
Lees het maar even.
Succes.
70D
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Van die tc-80n3 is ook een goedkopere variant van JJC. Die gebruik ik al een aantal jaren voor startrails. Het ding heeft al een duik in de Noordzee genomen en doet het nog keurig. prima kwaliteit dus (en goedkoper, wel even goed vergelijken). Nadeel is dat je tussen elke foto een tijd hebt van minimaal 1 seconde. Als je opnames maakt van tientallen seconden tot minuten maakt dat niet uit, maar voor jou zou dat wel eens heel vervelend kunnen zijn. Een ouderwetsem niet programmeerbare draadonstspanner heeft dat dacht ik niet, hooguit de tijd die nodig is voor de spiegel (als die niet al omhoog staat) en de sluiter.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

Ja, deze is veels te duur, ik heb zelf de RS-60 E3 (http://www.camerashop.nl/accessoire/348 ... s-stm.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
En die werkt prima.
P.
70D
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ik gebruik een draadloze de TW-282 en de PAWN van Pixel. Moet je m.i. gewoon proberen kosten niet echt veel.

Je kan ook naar een goede fotozaak bellen en vragen om advies. Ben persoonlijk daar erg tevreden over bij CameraNU te Urk.
Na het telefonische advies, op naar Urk voor mij een leuk uitje. Ze hebben een goede Web shop en een grote winkel. Na afloop even lekker visje eten. Maar je kan uiteraard bij meerdere goede fotozaken terecht.

Vr. gr.

Roel Jansen
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Triggertrap
bluecupra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 462
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 19:28
WoonplaatsCOLON Den Haag

Inderdaad, zou ook eens kijken op de triggertrap.com website.
Canon EOS 7D | BG-E7 Grip | 70-200 F2.8L IS | Canon 24-105 F4.0L IS | Canon 100 F2.8L IS Macro | 430EXII | Kata Bug-203 PL
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Beasar schreefCOLONAl gedacht aan Magic Lantern? Ik heb het op mijn 550D en 5DIII staan. Hiermee kan je alles instellen zonder dat je een afstandsbediening nodig hebt.
Ideaal! ;)

Groet,
Bas
ML is er nog niet voor de 70D :(

Ik gebruik de RC6 van Canon, klein en simpel.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar