Casa da Música

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Niet zo lang geleden kwam ik op facebook een foto tegen die me hevig intrigeerde. zoiets wil ik ook eens maken, dacht ik. Vorige week was ik op een locatie waar ik dacht een soortgelijke plaat te kunnen maken. Natuurlijk kom ik met een totaal andere foto thuis, maar het gevoel dat ik in de plaat wilde leggen zit er in. Ik ben benieuwd naar wat jullie er van vinden. Spreekt het aan, of juist niet en waarom wel of niet?

Afbeelding
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Als ik zo'n plaat zie, gaat gelijk m'n ratio aan de slag; ik wil er alles van weten!

Maar daar gaat het natuurlijk niet om; het gaat erom hoe de plaat overkomt, het gevoel!

Ik vind het een fijne plaat om te zien; het prikkelt m'n fantasie. Kortom: mij spreekt het aan!

Ik heb er ook een heleboel vragen over, maar die stel ik lekker niet :D
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Toffe plaat. Alleen jammer dat je onderwerp van je af kijkt.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Gaaf! Een plaat die me niet direct aanspreekt, zelfs wat stoort, maar die me naarmate ik langer kijk steeds meer intrigeert. Top gedaan!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Een goed idee om bijv. in een wachtkamer van een ziekenhuis te hangen, 2,5 x 4 meter. Hij is gewoon mooi door eenvoud.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank voor de reacties. Gaaf te lezen dat het werkt.
Jaap Koole schreefCOLONAls ik zo'n plaat zie, gaat gelijk m'n ratio aan de slag; ik wil er alles van weten!

Maar daar gaat het natuurlijk niet om; het gaat erom hoe de plaat overkomt, het gevoel!

Ik vind het een fijne plaat om te zien; het prikkelt m'n fantasie. Kortom: mij spreekt het aan!

Ik heb er ook een heleboel vragen over, maar die stel ik lekker niet :D
Gewoon vragen Jaap! (desnoods in pb)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Leuke plaat!
Mooi uitgevoerd.
Speels en dynamisch, ik houd er wel van :)
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Dank je Eric!
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Altijd leuke foto's als er een verhaal bij zit :D

Mij spreekt het zeker wel aan. De aanwezige beweging, lijnen en hoge contratsen maken het een uitdaging om naar te kijken. Grapig is natuurlijk dat dit door je uitleg nu aanspreekt maar dit soort foto's ook vaak als mislukt in de prullenbak belanden.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar