SS Rotterdam - inside

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Afgelopen weekend heb ik op en rond de SS Rotterdam doorgebracht. Deze verblijfplaats was een verrassing, als ik het vooraf had geweten had ik iets meer fotogear en 'n statief meegenomen ;) Nu had ik alleen de 70D met daarop de 17-55 bij me. Toch heb ik er wel wat leuke foto's aan overgehouden. Ik heb er drie series van gemaakt (eentje mbt de omliggende architectuur, eentje mbt het zicht op de SS Rotterdam, en dit topic mbt het interieur van de SS Rotterdam, ).

Ik hoop dat jullie ze ook kunnen waarderen!

foto 1:
AfbeeldingIMG_0329A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 2:
AfbeeldingIMG_0322 by marcoeoscanon, on Flickr

foto 3:
AfbeeldingIMG_0319 by marcoeoscanon, on Flickr

foto 4:
AfbeeldingIMG_0331 by marcoeoscanon, on Flickr

foto 5:
AfbeeldingIMG_0349 by marcoeoscanon, on Flickr

foto 6:
AfbeeldingIMG_0332A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 7:
AfbeeldingIMG_0330 by marcoeoscanon, on Flickr

foto 8:
AfbeeldingIMG_0317 by marcoeoscanon, on Flickr

foto 9:
AfbeeldingIMG_0361A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 10:
AfbeeldingIMG_0364 by marcoeoscanon, on Flickr

foto 11:
AfbeeldingIMG_0367 by marcoeoscanon, on Flickr

foto 12:
AfbeeldingIMG_0365A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 13:
AfbeeldingIMG_0371A by marcoeoscanon, on Flickr

Ook nu weer: bedankt voor t kijken en eventuele reageren! 't Waren er bast veel dit keer :D

grt, Marco
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Mooie serie Marco en voor mij ook heel herkenbaar. Had ik het maar geweten, dan was ik even langs gekomen om samen een drankje te drinken in de Ocean-bar.
Ik ben daar ook twee keer verrast en had ook niet meer bij me dan de 7D met 17-55.
De eerste keer hadden we onder begeleiding een tour door ruimtes waar het publiek meestal niet komt.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 4&t=107842
Graag laat ik me daar een derde, vierde etc keer verrassen. :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Haha ja, maar ja, ik wist het zelf niet eens :D dat drankje was leuk geweest! Idee voor een volgende..........? ;)

Leuk dat jij nóg verder en dieper geweest bent, leuk om jouw foto's ook even te zien! Ik heb me er echt prima vermaakt, maar dat was je vast wel opgevallen door die drie verschillende topics ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Geluksvogel! Zo'n mooi schip kunnen bekijken....
Mooie serie, ik hoor het water zo weer ruisen en de machines monotoon brommen. Ook de foto's op Flickr mogen gezien worden, zo maken ze de schepen niet meer.

(en ik snap nu ook waarom er zo onmogelijk veel asbest uit gekomen is :mrgreen: )
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Anoniem 4

Er is veel asbest uit verwijderd, maar er zit ook nog veel in. Dat is wel allemaal geïsoleerd. Kijk maar eens naar die ingepakte leidingen met rode band op veel foto's.
Die rode band betekent in dit geval niet dat het een kwaliteitsleiding is, maar dat er asbest onder zit.
Als het schip definitief naar de sloop gaat, moet er nog heel wat gedaan worden. Dus als je een aanlokkelijk aanbod krijgt om het te kopen ............ :mrgreen:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat "aanlokkelijke" is dan inderdaad relatief. De huidige eigenaar heeft 't ook voor een prikkie gekocht: 29 miljoen euro. En dat terwijl Woonbron de boel net voor 256 miljoen euro (!!!) had verbouwd... Dus als je bij Woonbron huurt en geen nieuwe badkamer krijgt, weet je nu waarom ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Mooie foto's en een afwisselende serie.
Hoewel ik ivm mn werk vooral splinternieuwe superjachten zie, vind ik dit toch ook erg boeiend.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Anoniem 4

MarcoEOS550D schreefCOLONDus als je bij Woonbron huurt en geen nieuwe badkamer krijgt, weet je nu waarom ;)
Woonbron heeft aan mij nog nooit een cent verdiend, dus ik draai niet op voor de kosten van die miskoop. Gelukkig ligt er nu wel een maritieme attractie dankzij die domme aktie. Kan iedereen een bezoek/verblijf aanraden en neem vooral je camera mee.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar