Bestaat elektrische (automatische) statief?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Stanislav
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2005 18:55

Hallo allemaal,

Ik heb deze topic ook gevolgd en vind het een gewekdig intiatief !!

Voor de aansturing van de servo's kan men denken aan een PIC
Dit is een soort mini-computer die speciaal ontworpen is voor de aansturing van servo's een stappenmotoren.
Een maat van me heeft er laast zelf een gemaakt, ik zal starks even bij hem langs gaan om het een en ander te vragen
Snoopy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 390
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2004 21:26
WoonplaatsCOLON Leek

maced schreefCOLONik heb iets in mijn hoofd wat ik ff uit moet tekenen. ik weet ook niet of je er wat aan zou hebben maar dat kunnen we dan we weer bekijken.

OPROEP:
is er iemand die verstand heeft van elektromotoren en die heen en terug laten draaien?
Hallo ik heb jaren aan modelbouw gedaan en elektromotoren kun je heel eenvoudig met en regelaar links en rechtsom laten draaien en ook op variabele snelheid (denk maar eens aan elektrische race auto's en boten)
je kan er zelfs een eindstop op bouwen dmv. microschakelaars.
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

ik heb deze topic eens doorgelezen en er zitten inderdaad goede ideen tussen .....mijn idee is ...waarom niet een statief zoals bijvoorbeeld de hq tripod 30 bij hissingk met daarop de powerpanner.....op de foto is al te zien dat de tripod 30 een tand heugel overbrenging heeft om gemakkelijk omhoog en omlaag te bewegen.....dfit is te vervangen door een elektro aandrijving ..echter wat ik nergens in de topic terug zie is ..hoe ga je hoogte vasthouden aangezien je niet in staat bent om een blokkering aan te draaien zul je moeten kijken naar een spindel aandrijving met terug loop beveiliging...naar mijn mening maak je de meeste kans om een goede aandrijving te vinden bij de modelbouw of eventueel in de robot branche..(ook hier zijn veel hobbyisten in te vinden ) ..alles wat je zoekt aan onderdelen is gewoon op de markt verkrijgbaar alleen het toepassen in de toepassing zoals jij het wilt is de uitdaging..aandrijving via de laptop lijkt me zeer wel mogelijk....ik ken zelf een oud instumentmaker die aan huis een eigen werkplaats als hobby heeft...indien nodig kan ik eens bij hem informeren of hij bereid is wat te maken.....dat moet je me dan terzijnertijd maar melden dan...maar je idee is zeker wel haalbaar
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Michael2005
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2005 23:01
WoonplaatsCOLON Scheveningen
CONTACTCOLON

@sullivan, heb je inmiddels al een oplossing? Zo niet dan heb ik wel een telefoonnummer en emailadres voorn je van een jongen die dit voor je kan maken, hij maakt namelijk van die telescoopmast systemen voor luchtfotografie. Daarmee bediend hij de camera vanaf een laptop (zowel pan als tilt) Dit zou ook in het klein moeten werken.
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Hoi Allen,

Ik heb net als Frank problemen met de camerabediening. Ik kan de camera ook niet vasthouden. Ik zoek net als Frank een systeem waarmee de camera omhoog en omlaag gezet kan worden. Ook moet dit spulletje op mijn rolstoel bevestigt worden. De camera kan ik denk ik met een goed videostatiefkop wel bedienen.

Is er iemand die kan en wil helpen? Ik heb een prachtige camera maar de bediening is een groot probleem. En ik wil o zo graag zelf kunnen fotograferen. Ik woon in Culemborg gelderland.

Martin
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Michael2005
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2005 23:01
WoonplaatsCOLON Scheveningen
CONTACTCOLON

Kijk even op www.hochbild.de
Ik kan die jongen z´n emailadres even niet vinden. Weet wel dat ie Reiner heet en Nederlands spreekt. Hij komt ook regelmatig in Den Haag.

Afbeelding
De kop en de camera kan je met een laptop bedienen.
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Thanx Micheal voor de link.

Ik ga hem eens benaderen, want dit komt heel dicht in de buurt van wat ik wil. Zelf het zoom idee had ik ongeveer zo in gedachte. Top.

Als je toch zijn gegevens nog vindt, wil je die dan even PM'en?

mvg,
Frank
Laatst gewijzigd door 1 op sullivan, in totaal 27 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Het nadeel van een laptop is in mijn woonplaats diefstal. Met een mooie camera moet je oppassen maar met een laptop ai. Ik ben bang dat die zo weg is.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Michael2005
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 504
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2005 23:01
WoonplaatsCOLON Scheveningen
CONTACTCOLON

Gezocht en gevonden. @Sullivan PM

@Martin, Ik weet niet hoe crimineel culemborg is maar je loopt natuurlijk altijd risico. Misschien kan je het verzekeren? Je hebt hier geen hele dure laptop voor nodig. Een tweedehands zou ook wel voldoen.
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Sullivan, je idee van een wormwiel is prima. Die zijn inderdaad zelfremmend, dus kun je ook zonder stroom op je motortjes iets stil laten staan (anders branden de meeste door!)

Op m`n werk maken we ook gebruik van fotocamera`s die we op afstand laten zoomen, en dat systeem is ook zelf gebouwd (tandwiel om de lens schroeven, klein tandwieltje op een motortje, en het is voor elkaar). Ik zal eens vragen hoe we dat besturen (geen idee namelijk)


Zal nog eens verder over nadenken, moet toch niet zo moeilijk te maken zijn!

Groeten,

Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Deze week bij Konijnenberg geweest en een bruikbare kop gekocht een Manfrotto 501. Hier een foto met de camera in schiet positie.
1.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=23614[/img]


Hier een foto zoals de camera moet staan als ik instellingen moet veranderen. Dit is ook de positie als ik ga rijden.
2.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=23618[/img]

Is er iemand die een manier weet om dit elektrisch of dmv een mechanische truck te realiseren?


Martin
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Martin,

Stel dat de camera in de hoogste positie staat. Kan jij dan zelf de tilt en pan beweging maken. Sta je erbij stil dat als je een foto schuin omhoog maakt, de camera een stuk hoger moet dan op de 1e foto.

Een nadeel wat ik zie bij jouw oplossing is dat je de camera niet kan bedienen als de camera in de fotografeer stand staat. Toch is het denk wel noodzakelijk. Stel dat je i.v.m. een bepaalde situatie snel b.v. je diafragma, ISO, etc. wilt instellen. Je camera laten zakken zou te veel tijd kunnen kosten.
Zelf denk ik, want ik heb hetzelfde probleem, om zelf een uitgebreide afstandbediening te maken. Deze moet dan knoppen hebben om de belangrijkste functies te kunnen bedienen. Nadeel is dat de camera dus open moet en er ff gesoldeerd moet worden. ;) Een andere oplossing is een mini laptop met remote capture.

Verder ben ik momenteel bezig met iemand die in de RVS zit. Probleem is om alleen twee buizen te vinden die precies in elkaar passen. Maar hij is aan het rondkijken want hij wilde me graag helpen. Ik hou je op de hoogte of het wat gaat worden. Het statief zou bij mijn rolstoel tussen mijn knieeen komen tot bijna op de grond. Het lijkt op de foto bij jou ook te kunnen.

mvg,
Frank

PS. Ik heb regelmatig foto series gezien van mensen die hun 300D open hebben gemaakt (b.v. om de behuizing te spuiten). Weet iemand nog linkjes naar deze foto's. Ik wil beoordelen of het mogelijk is om zo'n afstandsbediening te maken.
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Frank,

Er zijn een aantal situaties die voor ons niet op te lossen zijn. Als ik eerst maar eens wat standaard foto's kan maken mogelijk dat er dan later nog iets veranderd moet worden. Een laptop lijkt me perfect maar niet veilig. In mijn woonplaats denk ik dat die zo gestolen word.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Ik denk wel dat veel wat wij willen is op te lossen, maar je hebt gelijk dat je stap voor stap moet gaan.
Een laptop is natuurlijk wel zo vast te maken, dat ze hem niet kunnen stelen zonder ook je rolstoel mee te nemen. :lol:

mvg,
Frank
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Frank,

Verrek met een ketting aan de stoel vastleggen daar heb ik nog niet aan gedacht stom zeg. Dan wordt de bediening wel een stuk makkelijker. Ik weet niet wat je allemaal in kunt stellen met de computer zal dat eens een keer uitzoeken.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

martinculemborg schreefCOLON...Ik weet niet wat je allemaal in kunt stellen met de computer zal dat eens een keer uitzoeken.
Dit is wel een aardig programmaatje.

mvg,
Frank
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Frank, voordat je de cam gaat slopen: kijk eerst eens welke functies er allemaal via de baterygrip worden doorgevoerd, je kunt beter een bg in stukken zagen dan je cam denk ik
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

eos4all schreefCOLONFrank, voordat je de cam gaat slopen: kijk eerst eens welke functies er allemaal via de baterygrip worden doorgevoerd, je kunt beter een bg in stukken zagen dan je cam denk ik
Ik heb zelf geen grip, maar dacht dat je er alleen mee kon focussen en afdrukken? Ik ga het eens bekijken.

Wat ik het liest zou willen (in volgegorde van belangrijkheid):
- afdrukken (kan met een afstandbediening)
- scherpstellen (kan met een afstandbediening)
- diafragma instellen (er van uit gaan dat hij in AV staat)
- ISO instellen
- focuspunt bepalen
- spotmeting
- belichtingwijzigen
- cursor bedienen

Als de eerste drie fucnties met een grip zouden kunnen, is het zeker de eerste stap die ik ga zetten. Mocht dit in de pratijk toch niet genoeg zijn, dan kan ik altijd nog de camera in.

Bedankt voor de tip, had er nog niet aan gedacht.

mvg,
Frank
Laatst gewijzigd door 1 op sullivan, in totaal 15 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Pim
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2005 10:51
WoonplaatsCOLON net achter de duinen...
CONTACTCOLON

@ Frank: De eerste drie functies kunnen met de grip.
[url=http://www.istockphoto.com/user_view.php?id=549679]Istockphoto[/url]
[url=http://www.flickr.com/photos/pimleijenfotografie]FlickR[/url]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

sullivan schreefCOLONIk heb zelf geen grip, maar dacht dat je er alleen mee kon focussen en afdrukken? Ik ga het eens bekijken.
Nee hoor, er kan meer mee. Er zitten dezelfde knopjes op als op de body zelf (waar je met je rechterhand bij kan). Dus, uit je rijtje, kun je met de grip bedienen:
- afdrukken (kan met een afstandbediening)
- scherpstellen (kan met een afstandbediening)
- diafragma instellen (er van uit gaan dat hij in AV staat)
- focuspunt bepalen
- spotmeting
- belichtingwijzigen

Dacht ik.... maar als ik weer mijn camera vast kan houden (zit nu op kantoor, de camera is thuis) kan ik het controleren.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar