Foto's lentefeest

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Wendyke1983
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2014 09:34

Dag collega fotograven,

Ik ben in september gestart met een opleiding fotografie. Mijn eerste module heb ik juist achter de rug. Volgende week start mijn 2de module. Nu heb ik een opdracht gekregen om foto's van een kind te nemen voor zijn lentefeest (communiefeest). Het is niet op het feest zelf, maar om zo'n kaartjes te maken, die je op het feest zelf kan afgeven. Het jongetje in kwestie is 6 of 7 jaar. Nu is hij in december grote broer geworden. De moeder heeft gevraagd om foto's van de beide kinderen te nemen. Eerst had ik gedacht om ergens naar een ongebruikte oude spoorwegroute te gaan, of ergens waar een muur van grafiti is. Altijd zeer mooi om foto's te nemen. Maar toen kwam de vraag om de beide kinderen te fotograferen. Aangezien het jongste zoontje dus maar enkele weken oud is, is het misschien beter om in studio te fotograferen. Hoe denken jullie hierover. Ik zou het toch zo origineel mogelijk willen doen. Tips zijn dus altijd welkom.

Alvast bedankt

groetjes
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

In deze kou zou ik niet naar buiten gaan met zo'n kleintje. Een studio kan, maar dat moet je dan wel hebben. Je kan ook binnen fotograferen bij het raam, met daglicht en een reflector. Originaliteit is m.i. heel erg fotograaf en klant afhankelijk dus die mag je zelf invullen :)
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

als je tijd en zin hebt zou je met de een naar buiten kunnen gaan.. en de andere gewoon thuis/binnen? ;)
originaliteit ligt inderdaad in de handen van de fotograaf (en ook wel de klant :p )
Succes! (Y)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Anoniem 3

Opleiding fotografie vereist de nodige creativiteit van de fotograaf, lijkt mij.
Het is dus aan jou om daar invulling aan te geven. Lukt je dat niet.. tja.. dan zou ik een ander beroep gaan kiezen.
Maar laat je niet van de wijs brengen door onzinnige eisen van de klant.
JIJ bent degene die bepaalt wat er gebeurt.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

JIJ bent degene die bepaalt wat er gebeurt.
Zekers mee eens!

Een klant is koning, maar wel tot op bepaalde hoogte. En de service verlening hoeft daar niet onder te lijden...maar zover ben jij nog niet, denk ik... :wink:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar