Canon 420 EX info...of..Triopo TR-586EX C Wireless TTL Flash

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Eelloe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2011 15:53
WoonplaatsCOLON Lelystad

Ik heb een Eos 20D en wil er een externe flitser op... nou kan ik aan een 420EX komen.. echter de vraag is .... Is dit een manueel flitser of is dit een automaat...
Ik weet namelijk niet veel van de instelling.. dus wil een flitser die automatisch ingesteld word door mijn camera.. ( zoom e.d. )
Alvast bedankt voor jullie hulp en advies ..

Vraag aangepast...

Nu kan ik kiezen...

Een gebruikte 420 EX of een nieuwe Triopo TR-586EX C Wireless TTL Flash Speedlite for Canon met als spes:

Specifications:
Guide number: 56 meters (ISO 100, 180mm)
Circuit design: Insulated Gate Bipolar Transistor (IGBT)
Flash mode: TTL / M / FEB / Slave (S1/S2) / Multi
Wireless trigger:Wireless induction triggering
Wireless trigger cited flash distance: Indoor 20-30 meters, outdoor 10-15 meters
Slave group and unit: 4 slave channels(1,2,3,4); 3 slave unit group(A, B, C)
Zoom range: 18mm, 24mm, 28mm, 35mm, 50mm, 70mm, 85mm, 105mm, 135mm, 180mm
Vertical rotation angle: -7 to 90 degrees
Horizontal rotation angle: 0 to 180 degrees
Power: 4 * AA Batteries(not included)
Flash control: 22 grade high-speed control(1/128-1/1)
Recycle time: approximately 3s (AA alkaline cell used)
Lighting time:100-1500 times (using AA alkaline cell)
Color temperature: 5500K
Flash time: 1/200s~1/20000s
Additional function: PC synchronous, sniff mode, over-temperature protection
Package size: 25.5 * 10 * 13cm / 9.8 * 3.9 * 5.1in
Package weight: 691g / 1.52LB


Wat is wijsheid ??!!
Laatst gewijzigd door 2 op Eelloe, in totaal 28 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

De 420EX is een volledig automatische flitser. Op de flitser zelf kan je slechts highspeed sync instellen, de rest zal je op de camera moeten doen. Hij is geoptimaliseerd om de 7 autofocuspunten van de wat oudere camera's te assisteren; dat past dus prima bij een 20D maar wat minder bij de nieuwere modellen.

Bedenk je wel dat de 420EX al weer een oud beestje is, hij is in 2005 vervangen door de 430EX. Dat betekent ook dat de meeste exemplaren behoorlijk gebruikt kunnen zijn en een flitsbuis heeft niet het eeuwige leven.
The Artist Formerly Known As Jeveos
Eelloe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2011 15:53
WoonplaatsCOLON Lelystad

Ok Jev..

Bedankt voor de informatie... dit helpt mij bij de beslissing...
Eelloe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2011 15:53
WoonplaatsCOLON Lelystad

Ik heb de vraag aangepast....
Ik kan nu kiezen.. Dus graag ff advies..

alvast bedankt..
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

Triopo? Euh... daar had ik nog nooit van gehoord. Fijne website wel, in perfect Chenglish: http://triopo.cn/en/index.asp :D. Ik zou wel grote vraagtekens zetten bij mogelijke aftersales (garantie, reparaties).

Ik kwam er slechts 1 review van tegen. Daaruit lijkt dat de Triopo 586EX zich qua output laat vergelijken met een 430EX series (en dus ook met de 420EX). Er wordt melding gemaakt van redelijk stevig aandoende bouwkwaliteit (maar geen long-term test beschikbaar). Een grote afwijking in de AF-assist LEDs maakt AF assist eigenlijk onmogelijk.

Ook zijn er wat exemplarische (?) mechanische problemen met de hotshoe van een 60D en met de samenwerking met o.a. Phottix Strato wireless triggers.

Nadeel op spec: geen highspeed sync. Dat is misschien onhandig, maar het belang daar van moet je ook weer niet overdrijven.

Kortom: als je de gok durft en het geld mogelijk kan missen, dan is de Triopo misschien wel okay. Wil je wat meer zekerheid, dan zou je beter bij de 420EX blijven. Of op zoek gaan naar een gevestigd merk als Metz, Sunpak, Nissin of Phottix (of Yongnuo, dat schijnt tegenwoordig ook wel aardig te zijn).
The Artist Formerly Known As Jeveos
Eelloe
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2011 15:53
WoonplaatsCOLON Lelystad

Jev..

Ik heb inmiddels de Triopo besteld... het is nu wachten tot hij er is.. duurt 2 tot 6 weken.. LOL china he...

Maar die 420EX zou mij € 54,-- kosten voor een oud beestje en de triopo heb ik nu gekocht voor € 52,-- NIEUW in doos..

dus voor die prijs durf ik wel een gokje te wagen....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar