Upgraden naar Canon 760d?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
svdwijst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014 19:51
CONTACTCOLON

Hi guys

ik schiet nog steeds met een Canon 50D. Prima camera, alleen ik heb het gevoel dat de beeldkwaliteit beter kan en dan vooral de ISO performance.
De techniek van deze camera is al aardig ouderwets op het moment en ik wil eigenlijk upgraden.

Het probleem is dat ik veel verschillende onderwerpen vastleg. Voor mensen en binnen zou ik een 6D nemen, voor sport een 7d mark 2.
Echter zijn deze cameras beide te koop voor rond de 1500 euro. Dat kan ik wel uitgeven maar ik kan het voor mezelf niet verantwoorden om dat bedrag uit te geven aan een body.

Nu is er bijna een nieuwe kid on the block. De 760d met nieuwe sensor.
Nieuwprijs 750 euro, en ja het is een "rebel" maar qua techniek mijlenver vooruit op mijn huidige camera.

Ik zou graag eens jullie mening hebben over deze camera of eventueel andere opties. Video interesseert me trouwens geen bal.

Mijn lenzen zijn:

50 1.4
40 2.8
24-105 F4 L
70-200 2.8 IS L
85 1.8
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

En een 5dII? Al je lenzen passen erop. Maar de 760D is natuurlijk ook een mooie camera. Ik ben zelf nog steeds blij met mijn 550d.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
svdwijst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014 19:51
CONTACTCOLON

De 5d mark 2 is ook alweer een aantal jaren oud en noh steeds rond de 1000 euro. Dan zou ik een 2e hands 6d nemen. Als ik toch een nieuwe camera koop wil ik graag ook de nieuwste techniek zodat ik weer jaren vooruit kan.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik bedoel dat ik met jouw lenzenset toch echt naar een ff zou gaan kijken. De 6D zou idd een behoorlijke kanshebber zijn. Maar wel weer iets duurder dan de xxxD. Maar ik denk dat je er ook veel langer mee zult doen. m2c.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Zou lekker voor een nieuw toestel gaan, net wat je zelf schrijft, nwe technieken etc....
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Als je de nieuwste technieken wil dan is de 760D een goede keuze. Je gaat wel een "lijn" terug van een XXD naar een XXXD dat doen niet veel mensen. De bediening en prestaties van de XXD lijn zijn vaak beter en als je aan gewent bent is het wel weer even wennen aan de bediening van de 760D.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
svdwijst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014 19:51
CONTACTCOLON

De 760d heeft net als mijn 50d een schermpje bovenop de body en een extra draaischijf. Dus qua bediening komt het aardig overeen. Daarbij komt nog het touchscreen.
Het enige nadeel is de bouwkwaliteit maar ik heb jaren terug een 350d en een 550d gehad en die zijn beide niet van ellende uit elkaar gevallen.
Het is even de reviews afwachten maar ik denk dat Canon veel vooruitgang heeft geboekt tov de 50d, zelfs in de instaplijn
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Als ik het zo lees heb je indirect je keuze al gemaakt. En de nieuwe Canon is volgens mij geen verkeerde keuze. Camera's worden met de tijd steeds beter. Je zult vast en zeker erop vooruit gaan. Ik zou deze gewoon eens gaan testen in de winkel zodra deze beschikbaar is.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
svdwijst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014 19:51
CONTACTCOLON

Het is een 70d geworden. Kon hem in een winkel kopen met 250 euro korting en een jaar garantie. Helemaal top. Wat een verschil met de 50d zeg. Nog even een sale sd kaart scoren, een screen protector en wat accu's
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Prima all-around camera !

Met jouw lenzen toch maar onmiddellijk testen ivm. het " 70D focus issue ", nl. foute focus bij gebruik van ' snelle ' lenzen op een bepaalde afstand en het middelste focuspunt bij scherpstellen door de zoeker en wel juiste focus bij dezelfde compositie en scherpstellen via live view. (verschil tussen de aparte focus sensor en de AF sensoren op de beeldsensor).
svdwijst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014 19:51
CONTACTCOLON

Thnx voor de tip, ga ik testen.
gisteravond alleen even geprobeerd met de 24-105.
close up foto van mijn vriendin haar ogen in een donkere huiskamer met alleen het licht van een smartPhone beeldscherm die ze vast had. 1/30 F4 ISO 5000! Zeer onder de indruk van de ruis prestaties. Ja er was ruis maar vergelijkbaar met ISO 1250 van mijn 50d. Geweldig!

Qua SD denk ik aan een sandisk extreme 60 mb/s. Is dat een aanrader?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar