400D plotseling met Err CF en Err 99

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Robster76
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2015 14:20
WoonplaatsCOLON Hoensbroek

Hallo Allemaal,

Sinds gisteren heb ik een probleem met onze 400D. De camera heeft het altijd goed gedaan, echter nu krijgen we plotseling een Err CF ofwel een probleem met de geheugen kaart. Wanneer we deze willen formatteren via de camera, krijgen we Err 99 waar we inmiddels van hebben begrepen dat dit een algemene melding is.

Het enige verschil is dat toen ik de camera gebruikte, altijd de camera via de Mac heb uitgelezen en de kaart leeg gemaakt heb. Onlangs heb ik de camera geleend aan iemand en die heeft de geheugenkaart uitgelezen op de PC (en fysiek verwijderd uit de camera). Daarna kregen we deze error. Ik heb al gekeken, maar geen van de pinnetjes is gebogen en er ontbreekt ook geen. Een andere kaart geeft dezelfde melding en de kaart welke er in zit werkt wel gewoon op de PC.

We hebben geprobeerd de kaart herhaaldelijk te plaatsen, heb de contacten een beetje schoon gemaakt voor zover mogelijk en de camera al gereset door minimaal 10 minuten alle batterijen eruit te laten met de camera op 'aan'. Dit heeft allemaal niet mogen baten. Welke opties heb ik nog of is het einde verhaal voor deze camera?

Vast dank voor jullie reactie en meedenken!

Mvg
Rob
=/\= \\//_ LLAP _\\// =/\=

Mvg
Rob
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Is het kaartje misschien geformatteerd als NTFS?
En krijg je m op de computer wel geformatteerd (Fat16/FAT32) ?
Ruud.
Robster76
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2015 14:20
WoonplaatsCOLON Hoensbroek

De kaart is niet opnieuw geformatteerd op de PC, enkel uitgelezen en leeggemaakt.
Ook met een andere CF kaart krijg ik dit probleem.
=/\= \\//_ LLAP _\\// =/\=

Mvg
Rob
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar