Algera Brug / waterkering IJssel

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
m.verbeekfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2011 19:52

Ik ben gevraagd door een fotowinkel welke altijd exposities tentoonstel in een ruimte tegenover de winkel om een foto te maken van de algera brug in al zijn facetten.
dit is mijn eerste probeersel en zou hier graag wat meningen over willen hebben
gezien ik de foto analoog moet maken en inleveren heb ik eerst een beetje gespeeld met mijn digitale camera om een beetje te kijken.

AfbeeldingAlgera brug by Verbeek, on Flickr

Hier het tuneltje om de brug op te kunnen rijden

AfbeeldingTunnelvisie by Verbeek, on Flickr
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Die tweede is helemaal top! De eerste heeft wat nare vlekken. Gebruik je een UV filter?
Gebruikers-avatar
jorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2010 16:40
WoonplaatsCOLON made

Tweede is heerlijk om naar te kijken en is zeker geslaagd. De eerste vind ik minder, ook vanwege de kleuren die ik persoonlijk niet heel mooi vind. Al kun je hier niet heel veel aan doen vanwege de verlichting denk ik. Misschien de foto overdag maken? Of een andere witbalans? of de foto vanaf een andere hoek maken? Zijn misschien wat dingen die je zou kunnen doen.
Canon EOS 70D / Canon EOS 1000D gripped / Samyang 8mm f/3.5 Fisheye / Canon EF 17-40mm f/4 L USM / Canon EF 50mm f/1.4 USM / Canon 430EX II / Canon EF 70-200mm F/4 L USM

Site waar mijn foto's op staan: http://www.jorieslagmolen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
m.verbeekfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2011 19:52

ja ik gebruik een uv filter heb na een paar keer dezelfde vlekken op verschillende foto's te ondekken eens rondgestruind op internet of de uv filter hier de dader van is....
de eerste foto is idd raar van kleur en het as ook niet echt makkelijk omdat waar ik stond het enige plekje was waa geen trillingen van de brug te voelen zijn. en overdag das een goede tip. :D
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

ook voor mij smaakt de 2e het beste. Bij de eerste stoort vooral de kleur mij deze is een beetje over de top is denk ik goed aan te passen door een beetje te spelen met de witbalans. Blijft wel een kwestie van smaak.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Als deze foto's niet in één topic had geplaatst zou ik er toch iets anders tegenaan kijken en dan zou ik de eerste foto vast ook een lekkere plaat hebben gevonden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar