Rondje door de tuin

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mineke.j
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015 16:24

Vorige keer had ik een aantal macro's gemaakt met mijn camera maar de achtergrond bleef scherp. Na wat oefenen bleek het mijn camera niet te lukken omdat de sensor te klein was. Vandaag ben ik met de Canon 5D MarkIII van mijn man en zijn macrolens (Canon 100L) aan de slag geweest. Een eerste poging, advies is dus welkom!

foto 1

48061

foto 2

48062

foto 3

48063

foto 4

48064

foto 5

48065

Aan het eind komt alles goed ... en als het niet goed is dan is het eind nog niet!
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

De achtergrond is inderdaad (vrij) rustig maar de onderwerpen staan allemaal erg centraal in beeld. Nr 2 vind ik de mooiste van de serie.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Mineke.j
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2015 16:24

Inderdaad, de bloemen staan allemaal erg centraal in beeld, heb je helemaal gelijk in. Devgoudsbloem recht van boven fotograferen is ook niet erg spannend, ik weet het. Maar dit was voor mij de eerste keer met zo'n camera en ik heb me vooral gefocusd op het gebruik van verschillende F-waarden zodat de bloem scherp werd en de achtergrond mooi rustig werd. Volgende keer weer wat beter letten op de compositie!
Aan het eind komt alles goed ... en als het niet goed is dan is het eind nog niet!
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Voor een eerste poging best wel geslaagd hoor. De eerste drie vind ik het mooist. Je geeft zelf al aan volgende keer beter op de compositie te letten, dus daar zal ik het niet over hebben. Succes!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar