Welke flitser is geschikt...

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Momenteel gebruik ik een stokoude Sunpack flitser voor het fotograferen van de producten in de webshop van mijn vriendin. Nu vreet dat ding batterijen, laadt hij erg langzaam op en synchroniseerd niet goed met mijn 7D. Ik gebruik de flitser om via het plafond te flitsen om een mooi witte achtergrond te krijgen. Deze techniek werkt prima, echter de flitser levert vooral frustraties op.

Nu ben ik gaan zoeken naar een modern alternatief, maar de keuze is uiteraard reuze. Tuurlijk wil ik een Speedlite 600, maar dat is waarschijnlijk overkill. Voordeel is dat die zoomt tot 200mm.... Echter is een 430 II toereikend voor wat ik er mee doe? Of is een oudere 580 I of II juist een heel erg goede keuze. Of is een Metz Mecablitz minstens net zo goed?

Ik neig er wel naar dat de camera van een externe voeding moet kunnen worden voorzien. Daarnaast wil ik de flitser ook voor andere doeleinden kunnen inzetten, maar dat heeft geen prio.

Kortom, vragen,vragen, vragen.

Voor een idee qua foto's zie http://www.rianneshaaksels.nl
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik maak vrijveel product fotos en werkt met een 430 i.cm deze trigger
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... tAod8y4A_A" onclick="window.open(this.href);return false;
Werkt uitstekend .. Extra setje batterijen is ook handig...
Apple fan, Canon volger...
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Een tweedehands Canon 580exII zou ik kopen. Batterijprobleem kun je oplossen met een Godox Pro 820, die je direct aan de 580 kunt aansluiten.

Ik heb wegens te weinig fotograferen wel zo'n setje te koop. Doe een PB voor de prijs.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar