touwtje volg je

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

wervik, balokken. binnenkort ga ik in deze stad wonen.. er is een mooi plekje, over het water met het rooie bruggetje. een plekje met een touwtje... een kleurig aantrekkelijk touwtje, verwoekerd door riet, gras en schaduw... t trekt aan.. neemt je mee en verwarmt je vanbinnen.
klik

01Afbeelding

02Afbeelding

03Afbeelding


04Afbeelding

05Afbeelding

06Afbeelding

07Afbeelding

08Afbeelding
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

Ik twijfel.
Groet,
Jeroen @ [color=darkblue][b][url]http://www.cam22.nl[/url][/b][/color]
- assumption is the mother of all [censored]-ups -
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

je moet twijfelen
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Ik niet....

Ik vind het geweldig, ingenieus, mooie DOF werking, maar ik ben benieuwd waar het touwtje uit komt...Het houdt me bezig, je hebt het erg goed gedaan Tom..
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

Hey Tom.
Hier ga ik dus graag effe voor zitten. De kleurtjes oefenen blijkbaar een sterke aantrekkingskracht op mij uit. :wink:
Ten eerste vat ik de foto's meer op als een 'serie' die bij elkaar hoort en daar z'n sterkte uithaalt.
Afzonderlijk zouden het gewoon meer 'kiekjes' zijn (niet negatief bedoelt hoor, ik heb hier op het forum al straffe kiekjes gezien.)
Het lijkt op een zoektocht, naar de oorsprong en de warmte die de natuur blootgeeft zoals je alleen vindt als je maar goed genoeg zoekt.
Allee gedaan met zeveren nu de foto's.

1 Leuk totaalplaatje van het begin van je zoektocht
2 Leuk shot van een krachtmeting tussen de kleur van het blad en de meer koele kleur van het touw. Maar o zo complementair.
3 Een leidraad door de natuur. Iets te kleine dof naar mijn gevoel.
4 en 5 overbodig in je serie
6 zie 2
7 Prachtig BOKE
8 HET EINDPUNT. Prachtig shot Tom.

Voila. Tot hier mijn zeer persoonlijke visie die natuurlijk de nodige kronkels vertoont. :wink:

Groetjes
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

Cvdijk schreefCOLONik ben benieuwd waar het touwtje uit komt...Het houdt me bezig
Op die laatste foto natuurlijk. Alee mijn gedacht he :lol:
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

[quote="tom"]je moet twijfelen[/quote

Oke. Daar gaan we:
Je durft, bent creatief, zoekt de grens. Waardering daarvoor. Je doet bijzondere dingen.

Maar wie de grens zoekt, loopt een risico. Vincent van Gogh werd ook niet altijd gewaardeerd.

Voor mij is dit het niet. Ik mis het gevoel dat je omschrijft. Waar brengt het touwtje me? Bij dat paaltje? Ontgaat me.

Dan per foto:
1. ik zie geen touwtje, geen water en geen rood bruggetje.
2. het blad is op de voor mij verkeerde plek scherp, mijn oog wil hoger, op het blad.
3. Ik wil dat takje scherp, ik kijk niet naar het touw! Het leidt me de foto in, maar brengt me nergens.
4. chaos.
5. Zie 3, maar hier weet ik niet eens wat ik wil zien.
6. beste van de serie, en ook echt goed. Iets scherper te krijgen?
7. redelijk, maar zie 3.
8. Mooi, maar zonder hoek had je de schaduw EN het einde van het touw scherp gehad. Nu is hett touw scherp waar ik het niet verwacht, noch wil.

Klinkt hard, maar wie zoekt zal vinden. Kun je er wat mee?

Mijn twijfel is wel weg. Nee.
Groet,
Jeroen @ [color=darkblue][b][url]http://www.cam22.nl[/url][/b][/color]
- assumption is the mother of all [censored]-ups -
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

-weg-
bedankt vrienden.
Laatst gewijzigd door 1 op tom, in totaal 29 keer gewijzigd.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

tom schreefCOLONjeroen, ik ben bijzonder blij met je commentaar. je bent eerlijk en rechtuit.
ik kan hier heel wat mee. maar toch blijf ik erbij dat scherpte nergens meer hoeft. ik was aan t fotograferen en verdwaalde in de kleuren, scherpte verdween, 1 puntje... dat touw, voor de rest lijnen en contouren, kleur en zonneschijn.. zelfs m'n ogen verdwaalden en m'n lens had moeilijkheden met scherpstellen.. verdwalen... tja... :wink:
ik deel je mening met de laatste. kheb er nog enkele van, kbekijk die nog even.
bedankt vrienden.
Tom, en toch wil ik je vragen niet meer te posten. Voor mij is dit voldoende en kan ik verder met mijn eigen fantasie...Mischien ga je afbreuk doen aan je serie als je er meer post.....maar toch is het je eigen beslissing he! :wink:
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

goed cor, ik verwijder het voor je :wink:
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Aaargh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2005 08:44
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hm... Ik vraag me naar aanleiding van deze serie vooral af: Zou mijn vriend, die een bril met min vier en min vier en een half moet dragen, de wereld zien zoals op foto 2? :wink:

Ik vind de kleuren heel mooi, maar de onscherpte hindert me. Oh, dat is je bedoeling? Dan zal ik het daar niet meer over hebben. :D Foto zes kan ik nog het beste begrijpen, die vind ik dan ook het mooist. Maar hey, ik ben nog maar een beginner. Weet ik veel.
EOS 350D + kitlens + Tamron AF70-300mmF/4-5.6 LD macro 1:2 + wat filtertjes. Het wordt wel wat, ooit.
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

Blij dat ik in de quote van Cvdijk nog je reactie kan zien Tom. Had je mogen laten staan. Meer posten is niet nodig, je bedoelde dit.

Is alleen niet mijn dit.
Groet,
Jeroen @ [color=darkblue][b][url]http://www.cam22.nl[/url][/b][/color]
- assumption is the mother of all [censored]-ups -
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

:wink: no problem jeronimus, :D niet meer kijken!!! :lol:
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Tom,

Gedurfd, echt gedurfd. In eerste instantie dacht ik: 'He leuk'. Toen: 'Mmmmmmm' en uiteindelijk blijft het intrigerende hangen. Ik ben toch wel benieuwd waar het touwtje nog meer naar toe gaat lopen. Het interessante vind ik de serie hier. Geen van de foto's afzonderlijk is super, maar als verhaal vind ik het wel spannend.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
Dureaux
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 750
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 18:53

Ik vind altijd wel appart hoe tom naar dingen kijkt, en ook nog eens fotografeerd.

Als ik mezelf na ga...
Wanneer ik een touw zie denk ik "TOUW"
Dan gaat er een signaaltje naar hier en daar en leverd de volgende 2 ideeën op

1: oerinstinct, hierin kan ik verstrikt raken, dus wegwezen.
2: als ik mijn vriendin nou eens...

Maar fotograferen, niet dus
Wanneer iemand het zou vragen om een touw te fotograferen zou ik antwoorden "is jij nog wel lekker"

Daarom denk ik dat tom helemaal niet slecht bezig is.
Juist om van zoiets simpels toch iets te maken.
Of de uitvoering technisch nou wel helemaal klopt :? zit ik niet mee.
Gaat om wat erin zit.

Groetjes,
Mark
Gebruikers-avatar
arnoy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 08:08
WoonplaatsCOLON Kerkrade

momenteel heb ik slechts één goed functionerend oog, maar ook aan dit oog ga ik twijfelen bij het zien van deze foto's. Alleen foto 6 accepteert mijn oog als prettig om naar te kijken. Maar de foto's zijn uitstekend geschikt op reacties op te roepen...
Canon 40D > EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM > EF 50mm f/1.8 II > Canon IXUS 50
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Ik ben het helemaal met de commentaren van Jeroen eens, behalve dat ik 7 een superplaat vind. Mijn oog wil vaak dat het ergens anders scherp is dan waar het daadwerkelijk scherp is. Het is een gedurfde serie, interessant. Maar niet mijn 'ding' (ik haat die uitdrukking, maar hij is wel op z'n plaats).
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
cadboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 920
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2004 12:25
WoonplaatsCOLON Leiden

Opzich leuk gevonden. Foto 3,4 en 5 vindt ik net te druk te veel dof, waarin tegen foto 7 mij heel erg aanspreekt. Dat komt door de kleuren combinaties. Maar toch leuk gevonden, om zo verhaal op touw te zetten.
Groet André

Canon 5D MKII - Canon Ef 17-40mm f/4L - Canon Ef 24-105mm f/4L - Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
- EF 50 mm 1.8 MK II - Flitser 430 ex.

Site Mijn foto's
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik vind het een prachtige serie, Tom! Ik snap wel dat sommigen er moeite mee kunnen hebben, maar daar heb ik helemaal geen "last" van. Alleen foto 6 vind ik minder passen. Ik denk omdat in deze foto als enige het touwtje parallel aan de camera loopt.

Kortom, doe lekker eigenzinnig verder, en verras ons ermee! Ik mag het graag zien.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Tompie,

Ik ben eigenlijk verrast deze serie te zien van jou.. Dit in de positieve zin. Het valt me op dat je de laatste maanden iets conceptueler te werk gaat en dit is eigenlijk nét naarwaar ikzelf op zoek ben.

Deze serie spreekt me dan ook héél erg aan.
Het verhaal klopt, je bijschriften zijn onmisbaar en maakt op die manier tekst en beeld één.

Op zich vind ik de foto's goed benaderd. Ze blijven duidelijk en herkenbaar en toch zijn de shots met tot een minimum aan drukte neergezet.

Ik begrijp Jeroen's reactie wel maar deze is zeker niet mijn standpunt. Sta volledig open voor dit werk en boeiend is het allerminst!
Het is onmogelijk om de foto's apart te gaan quoteren gezien het voor mij één reeks is en deze ook de kracht van de foto's in zich heeft.

Kortom, voor mij een erg interessant en boeiend werk!
Grz, jasper
http://www.jasperfotografeert.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar