Cimko 135mm

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

Er voldeden 0 resultaten aan de zoekterm
Gebruikte zoekterm: cimko
Wat hier staat https://en.wikipedia.org/wiki/Pentax_K-mount" onclick="window.open(this.href);return false; onder 4.5 Cimko, kan ik niet duiden.

Kent iemand deze oude lens? Hoe kom ik erachter wat voor vatting er op zit zodat ik op zoek kan naar een adapter voor de canon 5d2.

cimko compact mc 18
1:2.8 135mm diam 55
328297
buitendraad 42mm diam, diep 5mm
Is ut nau me camera of muh camera?!
Anoniem 4

Dit objectief heeft een Minolta MD mount.
Je moet dus op zoek naar een Minolta MD naar Canon EF adapter (Kipon bijv.).
http://www.kipon.eu/artikel.php?id=MD-E ... anon%20EOS" onclick="window.open(this.href);return false;
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

hoi Illuminatus,
bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een foto van de lens gemaakt zodat het duidelijker wordt. Wellicht dat iemand daarop kan reageren voordat ik een dure adapter koop.
Afbeelding
Is ut nau me camera of muh camera?!
Anoniem 3

Dat is een pentax-aansluiting.

Die kun je HIER bestellen.

Ik heb er ook verschillende voor mijn oude Pentax M42 objectieven.

Succes ermee!
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

kijk eens aan! Dit is al de 3e optie die ik hoor.... :) Waarvan Telescoop de meest overtuigende lijkt.

Overigens, kan iemand nog iets zeggen over de kwaliteit van deze lens (toen ie nog nieuw was).
Levert ie iets goeds op op een FF camera?

Zit er echt een AF motor in? Dan zou deze makkelijker zijn http://www.fotoshopaalten.com/nl/m42-ad ... -chip.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is ut nau me camera of muh camera?!
Anoniem 3

Denk maar niet dat de, indien al aanwezige motor, nog aangestuurd wordt.
Het beste dat je kunt krijgen is een piepje bij handmatige scherpstelling.
De door jou vermelde ring dient daarvoor.
Heb ik ook al en werkt prima, maar is niet echt nodig. Mijn optie is een stuk goedkoper en prima geschikt om te onderzoeken of het objectief aan jouw eisen voldoet.
Houd er wel rekening mee dat alles, t.w. scherpstelling, diafragma handmatig ingesteld moet worden.
Lekker experimenteren en laat ons de resultaten maar eens zien....
Anoniem 4

Omdat ik het alleen moest doen met een omschrijving ben ik op het verkeerde been gezet door de vermelding MC. Die verwijst naar de MC mount van de MC Rokkor objectieven van Minolta eind 60-tiger begin 70-tiger jaren van de vorige eeuw. MC staat voor Meter coupling waarnaar de MC mount van die objectieven is genoemd.
Cimko maakte objectieven voor meerdere camera merken, waaronder Pentax.
De geplaatste foto laat inderdaad een zgn. P-draad zien.
Telescoop heeft dus helemaal gelijk en er hoeft nu geen twijfel meer te bestaan.
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

Illuminatus bedankt voor de bevestiging. Weet jij of iemand anders ook nog iets te melden over de kwaliteit van de lens?
Is ut nau me camera of muh camera?!
Anoniem 4

Over de kwaliteit van dit objectief kan ik uit ervaring niets melden. Ik denk alleen dat je er geen al te hoge verwachtingen van mag hebben.
Zoals je zelf ook al gemerkt hebt, is er weinig bekend over dit merk.
Zelf zou ik er de kosten van een adapter niet aan besteden. Ga liever op zoek naar echte Pentax objectieven.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar