vervoer op de fiets

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
mikado
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2006 14:23
WoonplaatsCOLON zwolle

Hallo allemaal.

Ik ben iemand die heel graag een stukje fiets, maar foto's vind ik ook leuk.
Wat ik altijd heb gedaan is, schuimrubber in de fietstas 350d erin en oppas gaan.
Nu is er inmiddels een 70d en o.a. 70-200 2.8 van Canon.

Nu is mijn vraag hoe vervoeren jullie dit, buiten de rugzak om :D
Ik hoor het graag als er mensen zijn die dit in de fietstas vervoeren.

Groet mikado
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals kan
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Ik zet mijn rugzak altijd in de fietstas, dan is alles toch beschermd tegen stoten en regen, en ik kan er snel bij.
Rugtas is een lowepro fliside AW300 die past er netjes in zonder overtollige ruimte.
mikado
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2006 14:23
WoonplaatsCOLON zwolle

Aerowswift

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik neem aan dat je de boel nog steeds heel hebt :D
Ben zeer benieuwd of er meer forum leden zijn die de apparatuur in de fietstas vervoeren. Ben zo bang dat o.a. de stabilisator (in de lens) en b.v. de spiegel het niet volhoud :oops:

Groet
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals kan
maximus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 305
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2009 16:52
CONTACTCOLON

Heb heel Afrika van Cairo naar Kaapstad doorgefietst, met m'n camera in de fietstas, dus ik denk dat ik er wel wat over kan zeggen :)

Er rammelt (hoe beroerd de wegen ook zijn), niets kapot, 't enige wat ik had was wat stof en zand, maar dat heeft niets met het fietsen te maken, meer met fotograferen in een zandstorm enzo...
Ik had een waterdichte (dus ook stofdichte) fietstas en daarin in mijn cameratas met de camera. Die cameratas zelf stelde niet zo veel voor, gewoon iets simpels als dit:
Afbeelding

Deze had ik eigenlijk nooit dicht geritst (dus mijn camera was van onder, en de zijkanten daardoor beschermd, de bovenkant niet), zodat ik snel mijn camera kon pakken. Had verder geen extra lens mee onderweg, maar tegenwoordig als ik ga fietsen gooi ik mijn 70-200 net zo makkelijk erbij in de tas.

Andere optie, die ik later ook gebruikt heb, is een stuurtas, bijvoorbeeld die van Ortlieb:
Afbeelding

Het voordeel daarvan is dat je nog sneller je camera kan pakken (je hoeft niet eerst je af te stappen, je fietstas open te doen, etc. Voor deze stuurtas heb je ook een speciale camera-inlay, zodat dat je camera beschermd. Daarnaast zit er ook een schouderband aan zodat als je je fiets bij een weiland achterlaat om het weiland in te rennen omdat er iets gaafs is, dan kan je hem makkelijk meenemen . Ik weet echter niet zeker of er een 70-200mm lens bij in past (een 70D met 15-85 past er prima in)
It's not the quality of the pots that makes food taste good
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik ken iemand die zo ook zijn fotospullen meenam, maar die zei later dat ze er wel flink onder geleden hadden. Zou ik dus NIET DOEN. Inderdaad in een speciale fototas en dan in een fietstas. Dat lijkt mij beter. Ik heb mijn rugtas met fotospullen gewoon op mijn rug. Ik fiets weliswaar niet maar scooter.
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Je hebt special beugels voor op een bagagedrager om een Rugtas aan vast te maken, scholieren gebruiken die beugels want fietsen met een rugtas is ook niet alles.
Je moet dan wel een goede Rugtas Fototas hebben als alles in schuim zit zal er weinig gebeuren.
Er zijn gebieden waar je met de fiets wel mag komen maar met een scooter niet.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Ik heb een (elektrieke) bestelfiets mét afsluitbare rieten mand voorop.
Prima mand voor m'n fototas, wat drinken en andere rommel. En altijd in het zicht!
Ben er tevreden over.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
mikado
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2006 14:23
WoonplaatsCOLON zwolle

Fijn dat ik ook eens wat van een ander hoor.
Ik denk dat ik mijn fietstas goed ga inpakken met schuim, dan kom een heel eind.

Groet mikado
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals kan
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik vervoer mijn spullen ook al enkele jaren regelmatig in (grote) fietstassen. Soms 1 fototas + statief en soms 2 tassen + statief. Nooit problemen gehad. Alleen soms even opletten als je de fiets neerzet op zijstandaard dat door het gewicht van de fotospullen de fiets sneller kan omvallen van de zijstandaard.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

Al eens aan een stootvaste koffer gedacht?
Kun je je eigen indeling maken met plukschuim. Is superveilig voor je spullen en oon nog eens zeer waterdicht.
mikado
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2006 14:23
WoonplaatsCOLON zwolle

Bedankt voor jullie antwoorden. Nu weet ik tenminste dat er genoeg mensen zijn die ook hun spullen vervoeren in de fietstas mits goed ingepakt :D

Groet mikado
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals kan
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ik had mijn spullen gewoon in een rugtas afgelopen weekend...
Gaat prima!
Maar ook een kleine fototas zo in de fietstas lijkt mij geen probleem.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar