grootte hostingpakket bloggende fotograaf?

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
RamonaS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016 19:59

Hai allen,

Ik zou graag een website willen maken voor mijn (parttime) fotografiewerkzaamheden. Ik denk hierbij aan een statisch gedeelte met informatie en een klein gedeelte foto-portfolio. Maar daarnaast wil ik ook graag gaan bloggen op deze site. Ik denk circa 1 blog per week/2 weken. Deze blogs zullen dan ook foto's van shoots bevatten (circa 5-10 foto's per blog).

Ik ben nu aan het kijken welk hostingpakket geschikt zou zijn. Heeft iemand enig idee -of ervaring met- welke GROOTTE pakket ik uit de voeten zou kunnen? En dan bedoel ik dus de grootte qua GB's opslag en dataverkeer. Ik heb nog geen idee hoeveel de pagina's in totaal zullen zijn en hoeveel bezoekers er zullen zijn, maar ik ga ervan uit dat er onder jullie wel een gemiddelde bekend is qua benodigde opslag :D Heeft iemand van jullie een dergelijke site die mij kan vertellen welke grootte pakket hij/zij ongeveer nodig heeft?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ramona
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik zou beginnen met iets als Wix of Squarespace
Gratis te proberen en als het bevalt kun je met zeer professionele website met allerlei hosting tools werken o.a. Webshops
Apple fan, Canon volger...
RamonaS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016 19:59

wibo53 schreefCOLONIk zou beginnen met iets als Wix of Squarespace
Gratis te proberen en als het bevalt kun je met zeer professionele website met allerlei hosting tools werken o.a. Webshops
Bedankt voor je reactie. Alleen de keuze qua tool en template is al gemaakt. Het wordt een Wordpress-site met een vooringesteld thema, dat ik ga aanpassen aan mijn wensen. Alleen de vraag is welke grootte hostingpakket ik hiervoor nodig ga hebben... qua data en opslag.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ok helder, helaas kan ik je daar niet bij helpen (geen ervaring mee)
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

D'r zijn tegenwoordig best holsters te vinden waar je, binnen fair use, onbeperkt bent qua schijfruimte en datadoorvoer. Antagonist bijvoorbeeld. En ook niet duur
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

One.com is niet duur en wel goed.
RamonaS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016 19:59

fotojeroen schreefCOLOND'r zijn tegenwoordig best holsters te vinden waar je, binnen fair use, onbeperkt bent qua schijfruimte en datadoorvoer. Antagonist bijvoorbeeld. En ook niet duur
Ik zat inderdaad naar Antagonist te kijken. Denk je dat het eerste pakket voldoende zou zijn? Of heb ik veel minder nodig en kan ik voor een kleiner pakketje van bijvoorbeeld Versio gaan?
RamonaS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016 19:59

Kanon111 schreefCOLONOne.com is niet duur en wel goed.
Okay dank je, maar welke grootte pakket heb ik nodig? Daar gaat mijn vraag eigenlijk om, niet de host zelf...
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

gebruik zelf 4GB aan ruimte. Je gaat foto's niet op hoogste resolutie erop zetten, anders duurt het laden van je pagina zo lang. Probeer de foto onder 1MB te houden.
Hosting2Go is een optie voor de hosting.

Zelf heb ik een VPS server waar ik meerdere domeinen op heb draaien. Is wel duurder en je bent zelf verantwoordelijk voor het beheer van de server.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Kanon111
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2014 13:39

15 GB opslag voor €1,82 per maand bij one.com
Voor een beetje meer 30 GB

Heb ik zelden zo voordelig gezien.
Je kunt er je eigen domein beheren en er zo veel mailadressen aan hangen als je wilt.
RamonaS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016 19:59

Kanon111 schreefCOLON15 GB opslag voor €1,82 per maand bij one.com
Voor een beetje meer 30 GB
dank voor je reactie. Ik ga er naar kijken! Ik zie dat er veel verschillen tussen de aanbieders zit qua onbeperkt of beperkt dataverkeer en grootte mailboxen etc. Teveel keuze haha.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar