Ondersteuning Eye-Fi X2 kaartje

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Erik Mulder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2007 23:00
WoonplaatsCOLON Vlissingen
CONTACTCOLON

Sinds een paar jaar maak ik met plezier gebruik van een 8 Gb Eye-Fi Pro X2 kaartje in mijn 550D.
Nu heb ik echter de camera verruild voor een 1000D en hoewel de informatie die ik op Internet heb gevonden, aangeeft dat het kaartje compatibele is met de 1000D camera, wordt het toch niet herkend.

In 1ste instantie dacht ik dat het misschien aan de "verouderde" firmware van de camera lag, maar na een update van de firmware, wordt de camera nog steeds niet herkend.
vervolgens heb ik een mail naar Eye-Fi gestuurd en kreeg per kerende post een reactie 'dat mijn mail was ontvangen en ik binnen 2 - 3 werkdagen een reactie zou krijgen. Nou, NIET DUS! :cry: (we zijn nu zo'n 3 weken verder)

Een paar dagen geleden kreeg ik een mail en dacht "Ah, het antwoord op mijn vraag" echter........
in de mail wordt geschreven dat men stopt met de ondersteuning van de kaart :shock: , althans, dat maak ik er uit op. (Mijn Engels is niet zo gewelding.)

Citaat uit het betreffende mailtje....

To Our Eye-Fi X2 and Earlier Generation Product Customers:
This message is for customers that purchased an Eye-Fi Pro X2 or earlier generation products prior to March 2015. Effective today, June 30th 2016, we will no longer be offering support for our legacy product lines, a complete list of which appears below. This notice formally begins the final stage of the “end-of-life” (EOL) process started in mid-2015 for the affected products. It’s very important that customers cease using these products no later than September 16, 2016 as some key services these products rely on will be shut down at that time. All customers who have a Mobi or Mobi Pro products purchased since 2013 are not affected by this announcement.


Als mijn vermoedens juist zijn, en er geen ondersteuning meer is, voor dit specifieke kaartje, dan denk ik dat er niks anders opzit dan een nieuw kaartje te kopen voor mijn 1000D, zoals een Mobi of Mobi Pro, want die worden nog wel ondersteund als ik het bericht van hun goed begrijp.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties, Erik.M.
Materiaal: 1000D met grip, 50D met grip, 7D mark II, Sigma 18-50mm DC, Sigma 17-70mm DC Macro, Canon 50mm, Sigma 10-20mm DC-USM, Sigma 55-200mm DC,Tamron 70-300mm, Tamron 18-200mm, diverse flitsers, wat klein spul.Nu nog tijd om het te gebruiken!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Hier had je al een topic over lopen (zie hier). Daarom sluit ik deze.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar