Aguille du Midi - Mont Blanc Massief

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Vanuit Chamonix kan je via twee gondeltjes naar een hoogte van ca 3,8 km gebracht worden. Aguille du Midi noemt men dit plekje. Vanaf daar een prachtig uitzicht op het Mt Blanc Massief. Onderstaande foto's heb ik daar kunnen maken. Foto 3, wat lijkt op een besneeuwd heuveltje, is de top van de Mont Blanc, zo'n 4,8 km hoog.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Lekker zo'n ijsje in de zomer...
Prachtige platen! De kleine mensjes tonen mooi de immense omvang van de bergen..
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Alsof deze zomer al niet fris genoeg is :roll:
Inderdaad prachtige foto's, ook ik vind in foto 6 dat de verhoudingen heel mooi worden weergegeven door het groepje mensen.

Krijg je geen knallende koppijn als je in één keer met een gondel naar die hoogte gaat?
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Sneeuw, dat ontbrak nog deze zomer. 8)

Mooie serie hoor.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie serie! De nuances in wit komen prima over, dat is niet vanzelfsprekend! ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt voor jullie reacties.

@Gerard; nee hoor je krijgt geen koppijn daarboven. Diverse platformpjes waren dmv trappen bereikbaar, en je bent wel heel gauw buiten adem bij het traplopen. Hart klopt stuk sneller en bij inspanning snel beetje duizelig. De lucht op 3.8 km is ca. 1/3 ijler dan op zeeniveau.
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Gondeltje??? Niet eens naar boven gelopen :-) Gekheid echt mooie foto's heb je gemaakt. Met 1 en 2 wel mijn voorkeur

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Sisterray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2016 13:03

Vooral foto 1 en 2 vind ik prachtig, net alsof ze vanuit een vliegtuig genomen zijn !
Het moet een geweldige ervaring geweest zijn.
Grtz, Jack
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Prachtige heldere en verzorgde serie Frank!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Heel mooi. Nr 5. Is voor mij favoriet.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

bedankt voor jullie reacties!
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

XXXL schreefCOLONAlsof deze zomer al niet fris genoeg is :roll:
Inderdaad prachtige foto's, ook ik vind in foto 6 dat de verhoudingen heel mooi worden weergegeven door het groepje mensen.

Krijg je geen knallende koppijn als je in één keer met een gondel naar die hoogte gaat?
De mensen op foto 1 geven het ook erg mooi weer!
Prachtige foto's!
Kleuren zijn inderdaad ook erg in orde!
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Hele mooie reeks van een indrukwekkend stukje natuur...
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Zeer mooie serie. Nummer 3 iets minder als ik puur naar de foto kijk en niet weet dat het de top van de MT Blanc is.
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Heerlijke serie. Vooral de foto's met mensen erop geven het indrukwekkende landschap weer. Het ziet er gevaarlijk vredig uit...

1 heel fraai door de alpinisten, het standpunt van jou en de kleuren. Voor mij de beste uit de serie.
2 Goede foto van een echte berg, Mont Blanc op de achtergrond? Mooi blauw en mooi wit.
3 bijzonder omdat je weet dat het de Mont Blanc is. Hier kan ik de grootte niet zo goed inschatten.
4 goede vlakverdeling. Fraai het wit vs de gekleurde alpinisten en de niet saaie wolkenlucht. Leuk de twijfelachtige houding van de voorste man en de vrouw daarachter die het lijntje wel vasthoudt. ;-) Het lijkt of hij liever was thuis gebleven...
5 de achtergrond is super. Wat een steile berg, die bijna haaks staat op de lieflijk ogende sneeuw. Mijn oog wordt naar het middelpunt getrokken. De persoon rechts zou ik voor deze keer weghalen, tenzij het familie is ;-)
6 gave compositie, heel goed de nietige mensjes. Hier vind ik de kleuren van de sneeuw wat minder.

Deze plek staat nog op mijn verlanglijstje. Kun je hier ook komen als onervaren wandelaar, zeg maar gewoon in vakantiekleding en een stokbrood in je tas? Of moet je hier aangelijnd worden?

groet,
Barend
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt voor jullie reacties.

@Barend; de reden dat de kleuren van #6 wat afwijkend zijn, komt doordat deze foto vanuit een gondeltje met gekleurde plastic raampjes (vol met krassen) gemaakt is. Ik heb het zo goed en kwaad mogelijk proberen te corrigeren, misschien dat het nog beter kan.
Met betrekking tot Aguille du Midi....dat is heel toeristisch. Bovenaan kan je ook niet wandelen ofzo...er zijn wat platformpjes rondom een bergtop gemaakt en daar kan je je op verplaatsen zonder aangelijnd te hoeven worden :) Je kan zeker meerdere stokbroden in je rugzak stoppen. Ik denk dat alleen ervaren/aangelijnde bergklimmers de sneeuw in gaan. Zonder gear en ervaring is dat ook heel gevaarlijk. Het uitzicht is prachtig op een mooie dag. Als je geluk hebt is de gondel vanaf daar naar Italie ook open, dat schijnt helemaal mooi te zijn. Helaas was die gondel dicht toen ik er was, vanwege de bewolking. Mocht je meer vragen hebben, stuur me gerust een pb.
photogunner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2016 21:54
WoonplaatsCOLON Amsterdam

hele mooie platen die je daar in de bergen gemaakt hebt.
Gondeltje is aanrader.

groet

jan
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Gaaf! Ik ga hier volgende week ook naartoe (of iig in de buurt), misschien een goed idee om mee te pikken. Vanwaar kan je precies dit gondeltje pakken, hoe lang duurt het en wat kost het? :P
Erg mooie foto's! Vooral de laatste doet het voor mij. Prachtig!
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedankt Jan en Ferry.

@Ferry; direct als je Chamonix binnen rijd vanuit Frankrijk zit er aan de rechterkant een groot parkeerterrein (betaald). Als je daar parkeert, ben je met 5 minuutjes lopen bij de plaats waar je tickets kunt komen (ca. €60 pp) en waar vandaan de gondels vertrekken. Het zijn twee gondels die je naar boven brengen, je moet dus overstappen halverwege. Naar boven en beneden duurt zeker een half uur (incl overstap). Eenmaal boven ben je wel enkele uren zoet. Je moet er gewoon een dag voor uittrekken, het is zonde om dit te haasten.

Een linkje
http://www.chamonix.com/aiguille-du-mid ... 80,en.html
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Een heel mooie serie. Goed het wit van de sneeuw behouden. (behalve de laatste dan)
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar