Astrantia

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Oftewel Zeeuws knoopje.
Altijd heel vriendelijk om op de plaat te zetten.


1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
Jo
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

#2 vind ik schitterend, Jo... de rest ook mooi.... maar #2 steelt i.m.o. de show...

Rob,
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Wat is hier aan de hand? :shock: :shock: :shock:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Het lijkt erop dat je je account moet updaten (ik denk dat ze upgraden bedoelen) omdat je je foto's benaderd via eosdigitaal ipv photobucket.com. Er zit dus wat intelligentie ingebouwd bij photobucket die in de gaten houdt hoe je je foto's bekijkt. Alternatief is geen photobucket maar flicker oid.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

De upgrade schijnt $399,00 per jaar te gaan kosten.
Dat ga ik dus niet doen.
Ik ben dus nu al mijn uploads kwijt of niet soms?
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Bedoel je met uploads de foto uploads naar photobucket of de Posts naar dit forum?

In ieder geval zijn je foto's van je posts hier niet meer zichtbaar. Maar de foto's staan nog op je computer en/of je kan ze nog downloaden van photobucket. En dan moet je op zoek naar een ander plekje. Misschien biedt je internet provider wel gelegenheid (bijvoorbeeld xs4all geeft je gratis wat ruimte en misschien andere providers ook?). En als je dat andere plekje gevonden hebt, dan nog even je honderden Posts op dit forum editen zodat je foto's weer zichtbaar zijn :wink:
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

sunblade schreefCOLON En als je dat andere plekje gevonden hebt, dan nog even je honderden Posts op dit forum editen zodat je foto's weer zichtbaar zijn :wink:
En dat zal wel maanden gaan duren in mijn geval(ben een complete analfabeet op dit gebied)of zie ik het nu te somber.......?
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

j.jennekens schreefCOLONEn dat zal wel maanden gaan duren in mijn geval(ben een complete analfabeet op dit gebied)of zie ik het nu te somber.......?
ik denk inderdaad dat het niet mee zal vallen. Als er een logica in zit om de photobucket URL van je foto om te buigen naar de nieuwe URL, kan een moderator of een beheerder van dit forum misschien een handig trucje verzinnen om in de database via een update script alle posts snel aan te passen....maar die kans schat ik niet zo groot in.
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

sunblade schreefCOLON
j.jennekens schreefCOLONEn dat zal wel maanden gaan duren in mijn geval(ben een complete analfabeet op dit gebied)of zie ik het nu te somber.......?
ik denk inderdaad dat het niet mee zal vallen. Als er een logica in zit om de photobucket URL van je foto om te buigen naar de nieuwe URL, kan een moderator of een beheerder van dit forum misschien een handig trucje verzinnen om in de database via een update script alle posts snel aan te passen....maar die kans schat ik niet zo groot in.
"kan een moderator of een beheerder van dit forum" :?: Bizar voorstel :!:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

ajbeefde schreefCOLON"kan een moderator of een beheerder van dit forum" :?: Bizar voorstel :!:
Iemand zal dit forum beheren toch ? En iemand (waarschijnlijk diezelfde persoon) zal ook directe toegang tot de database hebben. Wellicht dat die persoon Jo kan helpen. Misschien ook niet. Ik zou niet weten waarom het een bizar voorstel is. Of waarom het niet geopperd zou mogen worden. Ik probeer met Jo mee te denken.
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

sunblade schreefCOLON
ajbeefde schreefCOLON"kan een moderator of een beheerder van dit forum" :?: Bizar voorstel :!:
Iemand zal dit forum beheren toch ? En iemand (waarschijnlijk diezelfde persoon) zal ook directe toegang tot de database hebben. Wellicht dat die persoon Jo kan helpen. Misschien ook niet. Ik zou niet weten waarom het een bizar voorstel is. Of waarom het niet geopperd zou mogen worden. Ik probeer met Jo mee te denken.

Hij kan, net als een ieder ander, z'n foto's toch gratis en voor niets kwijt op Flickr?

Account aanmaken en alles uploaden, een kind kan de was doen :wink:

En dat het dan niet geheel gelijk loopt met de geplaatste berichten, who cares.... :wink:

De wereld vergaat echt niet zonder de foto's van Jo :!:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Dit is wel heel vervelend en een schandalige actie van pb. Laten we hopen dat andere sites dit voorbeeld niet volgen. Voor Jo zit er waarschijnlijk weining anders op dan uit huilen en opnieuw te beginnen :-(

https://www.pcmag.com/news/354711/photo ... e-internet

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

mikeeagle schreefCOLONDit is wel heel vervelend en een schandalige actie van pb. Laten we hopen dat andere sites dit voorbeeld niet volgen. Voor Jo zit er waarschijnlijk weining anders op dan uit huilen en opnieuw te beginnen :-(

https://www.pcmag.com/news/354711/photo ... e-internet

Michiel>=-
Hoezo "schandalige actie" ?

Verandering van voorwaarden zijn niet altijd klant vriendelijk, schandalig zou het zijn als de provider alle foto's had verwijderd zonder voorafgaande opgaaf van redenen. :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

dat hebben ze feitelijk ook gedaan. Ze hebben zonder voorafgaande aankondiging alle links verbroken zodat er nu op talloze fora alleen nog maar pb logo's te zien zijn. Dat vind ik redelijk onfatsoenlijk. Maar goed, daar denk jij blijkbaar anders over.

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

mikeeagle schreefCOLONdat hebben ze feitelijk ook gedaan. Ze hebben zonder voorafgaande aankondiging alle links verbroken zodat er nu op talloze fora alleen nog maar pb logo's te zien zijn. Dat vind ik redelijk onfatsoenlijk. Maar goed, daar denk jij blijkbaar anders over.

Michiel>=-

Redelijk onfatsoenlijk is iets anders dan schandalig :wink:

https://petapixel.com/2017/07/01/photob ... edded-web/

"It’s not a huge surprise to see a decision like this. Advertising revenues are declining for publishers, and the costs of servers to host 10 billion images are surely incredibly high (especially when requests are made for them from all over the Web). While other free services remain, it seems fairly likely that others will follow suit and start charging for hosting files too."
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Gebruikers-avatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 944
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 21:10
WoonplaatsCOLON Woensdrecht
CONTACTCOLON

Wat ik wel schandalig vind is dat ze dan gelijk 399USD per jaar durven te vragen.
Als Flickr ooit besluit dat er betaald moet worden voor het hebben van een profiel dan heb ik daar best wat voor over, maar 399USD :?
Kiwi says hi!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

sunblade schreefCOLON
j.jennekens schreefCOLONEn dat zal wel maanden gaan duren in mijn geval(ben een complete analfabeet op dit gebied)of zie ik het nu te somber.......?
ik denk inderdaad dat het niet mee zal vallen. Als er een logica in zit om de photobucket URL van je foto om te buigen naar de nieuwe URL, kan een moderator of een beheerder van dit forum misschien een handig trucje verzinnen om in de database via een update script alle posts snel aan te passen....maar die kans schat ik niet zo groot in.
Die laatste inschatting is terecht.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dat wordt dus helemaal opnieuw beginnen met een relevantie naar al mijn vorige uploads van JLMV of er helemaal mee kappen.
Imgur lijkt me geen optie want daar waarschuwen ze ook voor een upload naar derden.
Wat Flickr gaat doen, weet ik niet, maar als me dit nog eens gebeurt, kap ik er mee............
Niet met fotograferen, maar met delen van..........
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar