Camera voor indoorsport.......

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
revelnhd
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 13:02

Ik zit met een dilemma........ ik maak heel aardige paardensportfoto's zeker buiten, met snelheid, juiste aktiemomenten en dergelijke..... gebruik momenteel een Canon 60D en een 1DMarkIII. Maar bij indoor kom ik toch tekort in de combinatie van iso en snelheid. Vanwege budget , kijk ik dan naar ofwel een 7D of een 70D. Wat zouden jullie adviseren?
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

De 7D is een ruis kanon voor indoor sport. De 70D heb ik maar die is goed tot 800 ISO en dan gaat het snel achteruit.
Welke lens gebuik je?
Heb nu de 7D MK2 en kan tot 1600 ISO redelijk meekomen ,met mijn Sigma 120-300 f2.8 os hsm kan ik redelijk hoog in de sluitertijden komen bij
mindere lichtomstandigheden. Met de Sigma 150-600 Sport raak ik al gehandicapt bij mindere licht omstandigheden.
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Ik gebruikte voor mijn sport fotografie een 7D (mark I) met een 70-200 f/2.8 L USM lens zonder IS.
Ik kon redelijk goedkoop een 1D3 aanschaffen.
Het eerste dat mij opviel is dat ik met eenzelfde ISO een hogere sluitertijd kon halen.
Of andersom gedacht met eenzelfde sluitertijd een lagere ISO.
Het grote voordeel voor mij was dan ook dat ik zaalsporten en sport in de avond veel beter kon vastleggen.
Met een sluitertijd van 1/500 toch nog redelijke ISO (dus minder ruis).
En in de occasion hoek van een fotografie winkel kon ik de 1D3 inruilen voor een 1D4 (met wat Euro's er aan toegevoegd).

Een 1D3 met een f/2.8 lens lijkt mij moeilijk te verslaan als je een budget hebt.
Houdt de 1D3 en spaar voor een f/2.8 objectief, bijvoorbeeld een Tamron 70-200 f/2.8
Nieuw 700 Euro, marktplaats 400 Euro.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar