WID #0013

Het populaire raadsel van EOSdigitaal: raad waar een foto gemaakt is, of wat er op staat.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

Vooruit dan...
Nog vanavond een nieuwe, wat een service ;)
De vraag is WAT, en als je het weet: merk en type...

Afbeeldingwid 003-2 by Gabriel van_Asseldonk, on Flickr
Anoniem 4

Dit is natuurlijk de scheerkop van je Braun scheerapparaat.
Het typenummer blijf ik schuldig, maar het zal een caravan-specifiek exemplaar zijn. :mrgreen:
Anoniem 3

Alleen het land van herkomst is identiek.
Gelukkig hoef ik me hiermee niet te scheren.
Terzijde: die Brauns maken me overigens een rot-geluid. I prefer Philips.
Anoniem 4

Misschien ben ik teveel op dat (rot) geluid afgegaan.
Voor mij zat er geen muziek in.
Dus moet het nu wel je ouwe, getrouwe Grundig wereldontvanger zijn.
Het type kan ik aan de hand van de summier beschikbare data niet geven.
Anoniem 3

Wat betreft de wereldontvanger: die gaat nog steeds mee. Het is overigens een Sony met, als je er een goede hoofdtelefoon op aansluit, een wereldgeluid.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Eén driehoekje, is die ongeveer 5mm over de langste zijde?
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Ik heb nog steeds geen idee wat het kan zijn. Een hele goede WiD dus. Vermoedelijk iets met muziek te maken?
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Anoniem 3

nieuwsgroepen schreefCOLONEén driehoekje, is die ongeveer 5mm over de langste zijde?
6mm om precies te zijn...
RienW schreefCOLONVermoedelijk iets met muziek te maken?
Niet alleen muziek.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Een wilde gok: muziekdoosje?
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Anoniem 4

telescoop schreefCOLON... Het is overigens een Sony ....
Toevallig misschien een Sony ICF-SW7600GR, want dat ouwetje heb ik nog steeds in gebruik en levert met mijn Sennheiser HD598 een subliem geluid.
Ook maar een wilde gok nu, is het misschien iets van het merk Sennheiser? We zitten vaak op één lijn. :D
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Ik gok dat "het is een sony" slaat op de wereld ontvanger die het niet is in deze WID. Is het internet gerelateerd ?
Anoniem 3

nieuwsgroepen schreefCOLONIk gok dat "het is een sony" slaat op de wereld ontvanger die het niet is in deze WID. Is het internet gerelateerd ?
Die Sony heeft er niets mee te maken...
Het is niet internet gerelateerd.
Illuminatus schreefCOLON
telescoop schreefCOLON... Het is overigens een Sony ....
Toevallig misschien een Sony ICF-SW7600GR, want dat ouwetje heb ik nog steeds in gebruik en levert met mijn Sennheiser HD598 een subliem geluid.
Ook maar een wilde gok nu, is het misschien iets van het merk Sennheiser? We zitten vaak op één lijn. :D
Mijn Sony is bijna identiek, de ICF-SW7600G PLL Synthesized World Band Receiver.

En vwb de Sennheiser houd je je weer in. Merk is goed, nu nog de WAT.
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Koptelefoon, type laat ik vanavond wel weten als ik thuis ben. Denk dat ik er zo een heb.

Update, helaas geen type nr. die van mij (HD545) heeft een andere perforatie. Blijf er wel bij dat het een koptelefoon is.
Laatst gewijzigd door 1 op nieuwsgroepen, in totaal 27 keer gewijzigd.
Anoniem 3

Het WAT is goed beantwoord.
Het is een koptelefoon.
We wachten nog op merk en eventueel type, maar dat was de bonus.

Nog even een totaaltje:
Afbeeldingwid 002-2 by Gabriel van_Asseldonk, on Flickr

Jij kunt alvast de volgende verzinnen.
Veel succes.
Anoniem 4

Was even uit beeld gisteren.
telescoop schreefCOLON... Mijn Sony is bijna identiek, de ICF-SW7600G PLL Synthesized World Band Receiver. ...
Inderdaad bijna identiek ICF-SW7600G(R=Revised), opvolger met kleine verbeteringen.
Echte nostalgie, want ik mis een tijdmachine die me terugbrengt naar de tijd dat je in het buitenland voor nieuws was aangewezen op de Wereldomroep. Lange draadantenne door de hotelkamer spannen en vastmaken aan de bovenkant van de gordijnen, of op het balkon.
Nu gebruik ik hem vrijwel alleen nog voor FM en voornamelijk Radio 1.
Wel een uitstekend geluid, waaraan de moderne ontvangers met DAB(+) in de verste verte niet kunnen tippen. Nee, ik ga niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar deze techniek wel.

Je vraag naar merk en type, is vragen naar de bekende weg. Beide staan namelijk in het totaalplaatje wat je laat zien, namelijk de Sennheiser HD535.
Zat ik er toch dicht bij, nietwaar. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Op de perforaties na ziet de behuizing er hetzelfde uit (HD545 versus HD535) iemand ervaring met het openen van de oorschelp ivm een los/haperend draadje ?
Anoniem 4

Misschien kun je hier iets mee. Zal niet veel afwijken van jouw type.
https://www.youtube.com/watch?v=a1j-I0R20PQ
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

Inmiddels ben ik er achter dat het snoertje middels een stekkertje in de oorschelp zit, is dus eenvoudig te vervangen (vanaf € 20,-). Uiraard na het loshalen en terug plaatsen geen haperingen meer in het geluid. Mochten de haperingen terug komen, dan wissel ik links en rechts eerst om om er op die manier achter te komen of het probleem in de kabel of toch in de oorschelp zit.

De genoemde video had ik ook al gezien, via onderstaande kwam ik er achter dat de kabels los te halen waren.

https://youtu.be/mO8NpeuI8c0

Beetje droge video, maar wel leuk om te zien dat iemand bevlogen is met koptelefoons.
Anoniem 4

Als je de door mij genoemde video al had gezien, dan wist je toch hoe de oorschelp te openen. Dan had je dat niet hoeven vragen.
Verder kreeg ik de indruk dat er binnen iets met de bedrading niet in orde was of met de connector.
Ander kabeltje is een simpele actie. :roll:
De video die je zelf aanhaalt is inderdaad slaapverwekkend en naar mijn idee weinig informatief.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar