Beetje stoeien met een oud diafragma

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Snoopy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 390
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2004 21:26
WoonplaatsCOLON Leek

Had nog een oud diafragma liggen van een Canon Lens, beetje tijdverdrijf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Een paar zaken die me opvallen:
- Grote verschillen in witbalans tussen de foto's
- Er zit veel vuil/stof op het diafragma waardoor de foto's op mij onverzorgd over komen.
Daarnaast vind ik de gekozen DOF bij foto 2 en 3 (bewerking of lensbaby?) niet echt bij deze foto's passen. Maar dit is natuurlijk erg persoonlijk. Foto 1 vind ik daarom de beste uit deze serie.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Deze foto's hebben toch een grote educatieve waarde om te laten zien hoe een diafragma werkt. Diegene die dat systeem ooit heeft uitgevonden moet toch een slimme kop geweest zijn, maar wie staat daar nog bij stil?
Paul
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Paul eos7d schreefCOLONDeze foto's hebben toch een grote educatieve waarde om te laten zien hoe een diafragma werkt. Paul
Ik snap wat je bedoelt, maar als dat het doel van deze foto's was geweest, zouden ze gewoon volledig scherp geweest moeten zijn. Nu is er duidelijk gekozen voor een fotografische weergave boven de educatieve weergave, en die poging vind ook ik niet heel geslaagd.

Maar wel leuk om mee te stoeien, gewoon lekker doorgaan!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
ajbeefde
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 20 Dec 2014 10:40

Paul eos7d schreefCOLONDeze foto's hebben toch een grote educatieve waarde om te laten zien hoe een diafragma werkt. Diegene die dat systeem ooit heeft uitgevonden moet toch een slimme kop geweest zijn, maar wie staat daar nog bij stil?
Paul
Dus meer bedoeld voor de "grijze" muizen onder ons..... :wink:
Canon 70D // EF 50mm f/1.4 USM // EF 100mm f/2.8L Macro IS USM // EF-S 24mm f/2.8 STM // EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM // Sigma 18-300mm F3.5-6.3 DC Macro OS HSM "C" // Sigma AML 72-01 // Canon Speedlite 430 EX // FalconEyes SSK-2150D
Snoopy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 390
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2004 21:26
WoonplaatsCOLON Leek

Dank voor de commentaren, de bedoeling was om te laten zien wat een diafragma is en daarom mijn redenatie om alleen de bladen scherp te laten zien.
Er zit idd stof op maar ik heb hem al twee keer opnieuw in elkaar gezet, is een rotklusje vandaar dat hij niet heel schoon is.
Anoniem 3

Als het je echt om de educatieve waarde ging zou ik er een filmpje van gemaakt hebben.
Stills boeien de de jeugd van tegenwoordig (60+) niet meer. Wij willen actie!
Snoopy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 390
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2004 21:26
WoonplaatsCOLON Leek

telescoop schreefCOLONAls het je echt om de educatieve waarde ging zou ik er een filmpje van gemaakt hebben.
Stills boeien de de jeugd van tegenwoordig (60+) niet meer. Wij willen actie!
Tja het is een fotoforum :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar