24-105 L kraakt bij zoomen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BrendaB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:27
WoonplaatsCOLON Midden Nederland
CONTACTCOLON

Help, mijn 24-105 F4 L maakt een knisterend/krakend geluid bij in- en uitzoomen. Ik ben er niet mee naar het strand geweest, van de week wel gebruikt in mijn eigen tuin toen het waaide. Daar zou het toch tegen moeten kunnen, zeker een L lens... :( Het klinkt alsof er zand oid tussen zit :|
Is er iets wat ik kan doen/proberen?
En zo nee, waar zijn de opties voor reparatie (ik woon in Gouda)? Is Rofa repair in Den Haag dan de beste keuze?
En hoe ernstig is het? Kan ik hem nog wel gebruiken of loop ik het risico om bijvoorbeeld ook zand in mijn body te krijgen (vast een domme vraag maar toch)?
Groetjes, Brenda
Blij met mijn: Lowepro Flipside 200 gevuld met Canon 30d, Canon 10-22 mm f/3.5-4.5, Canon EF 85 mm f/1.8, Canon EF 24-105 mm L f/4 IS USM en Canon 300 mm f/4.0L, Redged RTT-423 statief en Canon Speedlite 430 EX II.
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Als je het echt niet weet zou ik naar rofa gaan of eerst even bellen. Mischien een kwestie van even schoonmaken maar dat
ik vanuit mijn woonkamer zo niet beoordelen.
Met Rofa heb ik goede ervaringen ze zijn zeer kundig, bovendien niet ver van je woonplaats Gouda.
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Voor een revisie van mijn 100-400 lens had ik de tip gekregen om hem hier aan te bieden:
http://www.japancamera.nl/catalog/

Ik had hem een mail gestuurd en hij kon direct alle zaken opnoemen wat er zoal gedaan kan worden om de lens weer als nieuw te krijgen.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb inmiddels ook meerdere goede ervaringen met RoFa repair. Japancamera heb ik nog nooit eerder van gehoord of over gelezen.
RoFa is erkend Canon reparateur, geen idee of dat bij Japancamera ook zo is.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
RoelofT
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 163
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018 19:48
WoonplaatsCOLON Sassenheim
CONTACTCOLON

Japancamera zou volgens Kamera-Express een erkend reparatiecentrum zijn.

Ik ben er vandaag geweest met mijn 100-400 lens en na een korte inspectie kon hij aangeven dat het rubber in de schuif inderdaad op is maar merkte ook op dat de schuif niet helemaal terug wilde naar de 100 stand en vermoed dat er een schroefje is losgeraakt en er ergens tussen zit. Omdat die dan toch verder open moet zal hij voor een kleine extra prijs direct een volledige schoonmaakbehandeling op de lenzen toepassen.

Tevens kijkt hij ook even naar een dof geslagen lensje in een wat oudere 400 lens.

Hij kon het werk in een week geklaard hebben maar die haast heb ik niet en zal het hooguit 2 weken worden.

Nu afwachten hoe het werk afgeleverd gaat worden maar ik heb een goede indruk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar