Krabspin

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Krabspinnen maken géén web maar kunnen wél spinrag maken waar ze gebruik van maken om te vluchten of om zich te verankeren.
Ze bezitten de mogelijkheid om zich te camoufleren en vanuit deze positie en hoedanigheid toe te slaan.
Deze bevond zich op de Scilla.
Afbeelding
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Ik zeg: zout eens op jij, blijft hij zitten en mij indringend aan kijken -> mooie vangst!
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het is jouw bekende keuze, maar de beperkte DOF maakt 'm voor mij net niet lekker.

Van de camouflage is weinig te zien trouwens ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Eens met Marco, deze spin vraagt om wat meer scherptediepte. Soms levert weinig scherptediepte prachtige plaatjes op, soms juist wat minder. Toch mijn appreciatie voor Jo dat hij deze foto toont en andermans mening wil horen.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Dank je wel heren!!! :D :D :D
Ik denk dat het probleem niet de geringere DOF is, maar de hoek waaronder de foto genomen is.
De spin zat op een bloemkroonslip en hing dus naar beneden. Helaas kon ik niet zo laag komen om bijna haaks op de ogen te komen. De foto is dus een weinig van bovenaf genomen. Dat maakt het kijken wat onprettiger doordat je blijft "hangen" in de onscherpte. Er is daardoor geen dieptewerking.
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar