Grand-Prix Zandvoort fotoverbod

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Xpose
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2013 02:00
WoonplaatsCOLON Prov. Utrecht

Zojuist krijg ik het reglement voor toegang tot de Grand_Prix mbt. fotograferen per mail,
zie onder.
Mvg.
Xpose
-
"Artikel 10. Opname foto en film
Tijdens het evenement worden foto- film- en geluidsopnamen gemaakt. Bezoekers geven bijhet betreden van het evenemententerrein stilzwijgend toestemming aan de organisatie enderden om deze opnames te registreren, verveelvoudigden, openbaar te maken en/of tegebruiken voor promotie en veiligheidsdoeleinden. Hieronder wordt ook verstaan de (camera)registratie in het kader van de handhaving van de openbare orde en veiligheid op hetevenemententerrein.Het maken van opnames met een professionele uitrusting en/of professionelegeluidsuitrusting door bezoekers is niet toegestaan zonder toestemming of uitgegevenaccreditatie vanuit de organisatie. Filmen middels smartphones en kleine opname apparatuurvoor eigen gebruik is wel toegestaan."
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Da's vaak zo met degelijke evenementen. M'n 80D met 100-400 of 70-200 komt vast niet door de keuring ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Xpose
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2013 02:00
WoonplaatsCOLON Prov. Utrecht

Voor jan. 2021 was het nog gewoon toegestaan om op het circuitpark Zandvoort met een prof. camera te fotograferen
voor persoonlijk gebruik, zie reglement 2020.
Bye.
Xpose

"Fotografie is alleen toegestaan voor persoonlijke doeleinden. Beelden mogen niet commercieel ingezet worden (verkoop aan of delen met commerciële partijen, maar ook aan stichtingen en non-profit organisaties valt hier ook onder), zonder toestemming / media accreditatie van Circuit Zandvoort. Ook voor video-opnames gelden dezelfde voorwaarden. Foto- of videografie met drones of andere apparatuur die op afstand bediend wordt, is om veiligheidsredenen niet toegestaan."
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

zal eerder vanuit de F1 organisatie uitgaan dan vanuit het circuit.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Anoniem

Ik bekijk het wel vanuit mijn eigen ruimte....
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Xpose schreefCOLON 31 Aug 2021 15:36Voor jan. 2021 was het nog gewoon toegestaan om op het circuitpark Zandvoort met een prof. camera te fotograferen
Daarom schreef ik ook niet "da's vaak zo bij Zandvoort", maar "da's vaak zo bij dergelijke evenementen". Toen ik jaren geleden de DTM op Zandvoort fotografeerde, kreeg ik ook commentaar van een suppoost dat dat niet zou mogen, maar die liet me wel gewoon m'n gang gaan na een vriendelijke reactie. Of het toen ook al daadwerkelijk in de reglementen stond, heb ik nooit gecheckt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

hubble schreefCOLON 31 Aug 2021 17:52Ik bekijk het wel vanuit mijn eigen ruimte....
Ik ook. Dan heb je gegarandeerd beter beeld - en je zit in ieder geval ook droger dan degenen die afgelopen zondag op Spa zaten :D
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Heel normaal bij F1 ook in Hockenheim (2x geweest) stond deze beperking er in… maar zolang je niet met toeters van telelenzen loopt valt het mee heb ik gemerkt… reden zijn de prof’s die rond de baan lopen en daarvoor volgens mij betalen…
Maar vanaf een zitplek op de tribune is het sowieso lastig zonder lange tele is moois te vangen….
Apple fan, Canon volger...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar