Sigma 100-300/4.0 APO verschil?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ITR1649
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2004 20:48
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Ik heb interesse in de Sigma AF 100-300/4.0 APO EX (HSM) ø 82mm lens. Nu zag ik dat er 2 verschillende versies zijn, één met DG en één zonder DG. Via de search optie ben ik erachter gekomen dat DG lenzen een ander soort coating hebben. Sigma zegt zelf:
Bij de DG objectieven wordt de nieuwe Sigma SLM (Super Multi Layer) coating toegepast. Tevens is de finish van het objectief iets gewijzigd. De nieuwe coating heeft zeker zijn nut, vooral ook om de door u genoemde reflecties tussen het achterste lensdeel en te sensor beter te onderdrukken. Door de nieuwe coating is ook de kleurweergave neutraler geworden, verschil is echter minimaal. Bij extreme tegenlicht opnames zal de nieuwe coating zeker zijn werk doen, bij niet tegenlicht opnames zal er weinig verschil te zien zijn.
Nu is mijn vraag of iemand hier het verschil heeft getest, het verschil in prijs is namelijk een paar honderd euro.
[size=75]EOS 400D ● Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS USM, ● Tamron SP AF 28-75mm f2.8 XR Di ● Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di Macro1:1 ● Canon EF 50/1.8 II ● Sigma AF 100-300/4.0 APO EX (HSM) ● Canon 18-55mm EF-S[/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

ITR1649 schreefCOLONIk heb interesse in de Sigma AF 100-300/4.0 APO EX (HSM) ø 82mm lens. Nu zag ik dat er 2 verschillende versies zijn, één met DG en één zonder DG. Via de search optie ben ik erachter gekomen dat DG lenzen een ander soort coating hebben. Sigma zegt zelf:
Bij de DG objectieven wordt de nieuwe Sigma SLM (Super Multi Layer) coating toegepast. Tevens is de finish van het objectief iets gewijzigd. De nieuwe coating heeft zeker zijn nut, vooral ook om de door u genoemde reflecties tussen het achterste lensdeel en te sensor beter te onderdrukken. Door de nieuwe coating is ook de kleurweergave neutraler geworden, verschil is echter minimaal. Bij extreme tegenlicht opnames zal de nieuwe coating zeker zijn werk doen, bij niet tegenlicht opnames zal er weinig verschil te zien zijn.
Nu is mijn vraag of iemand hier het verschil heeft getest, het verschil in prijs is namelijk een paar honderd euro.
Ik heb tot nu toe nog geen vergelijkende test gezien en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het verschil in beeldkwaliteit (als het er al is) erg groot zal zijn (anders hadden we die testen al gezien denk ik). Het mooiste zou zijn als je beide lenzen zou kunnen vergelijken, maar persoonlijk zou ik er geen extra geld aan uitgeven zolang niet overduidelijk is dat die coating z'n geld waard is. Ik lees daarentegen ook wel eens dat anderen liever wat extra geld uitgeven om er zeker van te zijn dat ze de beste lens hebben. Ieder z'n eigen mening.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar