Kikkertje

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
@ssie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2246
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2004 18:15

Is het wat?? kikkertje lag al week voor dood in een emmer bij ons in de tuin.
Wilde het beesie vrijdag even een waardige begrafenis geven, maar bleek nog springelevend te zijn, kon alleen niet zelfstandig uit de emmer komen.
Eerst dus maar even wat foto's gemaakt toen de kikker nog in de emmer zat en daarna weer vrijgelaten.

Is het wat?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=2386[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=2387[/img]
Rene Br.

De onderste is de betere, hij weet dat je hem wilt "platen" geloof ik.
leuk lijssie !
Laatst gewijzigd door 1 op Rene Br., in totaal 3 keer gewijzigd.
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

2 is aardig maar onzuiver linkervoorpoot en rechterachterpoot..

settings?
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Gebruikers-avatar
@ssie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2246
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2004 18:15

Dazzle schreefCOLON2 is aardig maar onzuiver linkervoorpoot en rechterachterpoot..

settings?
Settings zijn niet veel bijzonder...gewoon op *auto* geschoten:

File Name
IMG_4172.JPG
Camera Model Name
Canon EOS 300D DIGITAL
Shooting Date/Time
1-10-2004 16:34:21
Tv( Shutter Speed )
1/100
Av( Aperture Value )
5.6
Exposure Compensation
0
ISO Speed
400
Flash
On
Color Space
sRGB
Noise reduction
Off
File Size
3281KB
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

gewoon op *auto* geschoten
iemand vroeg dus (ander topic van ytos) waarom ik vind dat je zo vlug mogelijk die stand moet vergeten.. :D

toen ik net de camera had merkte ik dat als je het object niet precies in het midden hebt; die autofocus tegen je gaat werken.. of dat er zo raar haarscherp grassprietje je foto vernaggeld.. maar dat is dus waarom.. als je je diafragma iets meer open gooit en je sluitertijd wat langer maakt zul je zien dat het beestje haarscherp wordt maar die dingen kun je niet instellen als ie op de automatische piloot staat..(btw ISO 400? auto metering is niet al te best :) )
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

foto's op zich zijn mooi hoor, goed scherp en leuk diertje. alleen vind ik kaders niet zo super. vooral 2e vind ik jammer. nu , is eigen mening he, ik heb ook van die negatieven. ik weet niet hoe jij ze maakt, als het filter of zo is.. ik heb ze ingescand en vervolgens in photoshop bewerkt. je kunt er op die manier veel mee doen hoor.

groeten,

Tom
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Bart-Man
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2004 20:08

Dit "kikkertje" wil alleen maar in het voorjaar in het water. Verder zit ie altijd op land, wel op vochtige plekjes natuurlijk.
Het is een pad.

Leuke foto's dat wel, en het eerste kader vind ik ook wel leuk, hoe kom je er aan?
Alias "Mr. Google"
50D|EF 100MM f2.8 Macro USM|EF F/4.5-5.6 100-400 [color=red]L[/color] IS USM|EFS F/4.5-5.6 17-85|550EX|420EX|Manfrotto 330|Manfrotto 144B+128Rc|Manfrotto 679B + 486RC2
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ben het weer met Dazzle eens. Vergeet zsm de auto stand. Om de een of anderereden is het vaak net 3 keer nix. Ik werk tegenwoordig of manual, mn low light en bij gewoon werk, zet ik hem op av, meestal f8 t/m 11. Te lange sluitertijd? Iso omhoog. Als je dan alles gewoon goed belicht kan je zelfs op 800 prima strakke platen schieten.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
@ssie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2246
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2004 18:15

Bart-Man schreefCOLON Leuke foto's dat wel, en het eerste kader vind ik ook wel leuk, hoe kom je er aan?
Kader heb ik uit PSP8 gehaald.

@Kropot & Dazzle: Ik weet het, moet echt van die *auto* stand af, weet alleen nog steeds niet bij welke omstandigheden, welke instellingen gebruikt moeten worden. Wil heel graag een cursusje fotografie doen, maar zit er momenteel ff niet in door drastisch tijdsgebrek....zal begin volgend jaar worden denk ik (hoop ik)

@allen ;) Bedankt voor de tips :) Ga er aan werken...wordt veel klikken en oefenen :-D
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

@ssie,

Ik sluit me vollledig aan bij de anderen. Fotografeer zoveel mogelijk in de M, Av, Tv-stand. Verder is het gewoon een kwestie van véél doen, doen en nog eens doen. Experimenteer er lustig op los met allerlei Av, Tv, ISO-standen dan ontdek je vanzelf wat het beste is. Digitaal fotograveren leent zich daar perfect voor, niet goed, weg ermee en opnieuw. Probeer bij iedere "mislukte" foto na te gaan wat er mis is gegaan. Handig om dan de exif bij de hand te hebben.
Natuurlijk zijn er soms van die omstandigheden dat je snel onverwachts een foto moet maken en dan gebeurt dat vaak op de autostand maar verwacht er dan niet te veel van.

Dus oefenen, oefenen, oefenen oefenen, oefenen!! :P :P
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar