Yup, op sommige plekken heb je gewoon geen ruimte om een graffiti compleet en goed op de foto te zetten.
- Graffiti gaat o.a. over stijl en kleurgebruik. Vaak gebruiken ze dan ook kleuren die van de muren "afknallen". Dus kleur is vaak beter

- Foto recht van voren zorgt ervoor dat je je max. diafragma kan gebruiken, maar schuin staat ook mooier in sommige gevallen (evt tags dan proberen leesbaar te houden)
- Graffiti's op illegale plaatsen worden vaak "vlug vlug" gemaakt. Ga je naar een gedoogde plaats dan heb je vaak ruimte om de foto te maken + pieces waar meer werk aan is besteed. Zo'n plek noemen ze een HOF (Hall Of Fame) en zijn in de meeste wat grotere plaatsen te vinden
- Als je de graffiti samen met de omgeving op de foto kan zetten dan is dat nog mooier. Ze zoeken vaak de plekken op die het mooist staan in een omgeving.
- Zelf fotografeer ik uitsluitend een HOF, want daarmee denk ik de illegaliteit minder te voeden. Een illegale piece promoten door er een foto van te maken doe ik liever niet.
- Let op voor bewegingsonscherpte (uit de hand schieten, zoals Richard al aangaf). Zelf probeer ik minimaal 1/80 te hanteren (met IS), maar ik heb vaak een trilhand hoor.
- Belichting tikje omlaag / contrast tikje omhoog geeft vaak een mooi effect aan een graffiti foto
- En als er eigenlijk geen plek is om de foto te maken... dan maar niet