plotseling low battery

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
flanker27
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2005 11:03

Ik ben sinds een maand eigenaar van een EOS 350D. Ik heb 3x een melding gehad met "battery low" en waarna de camera "uitviel". Er moest nog voldoende power in de accu's zitten. Als ik de accu eruit haal en weer terugplaats is alles weer ok :D Het is wel zo, dat kort na deze incidenten de accu's werkelijk low waren, maar je nog wel even door kon fotograferen. Het lijkt erop of de incidenten gebeuren nadat de camera zich zelf na 1 minuut (default) uitschakelt. Het gebeurde met de standaard 18-55 kit lens en een sigma 70-300 apo dg macro. Ik heb er ook een grip BG-E3 op zitten. Met de grip erop is het 2x gebeurd en 1x zonder grip. Kan het 1 van de accu's zijn????? of is er iets meer aan de hand?????

Details
Canon EOS 350D met 18-55 kit lens, sigma 70-300 APO DG Macro, sigma 135-400 APO RF ASF + Grip BG-E3, 2x accu canon NB-2LH

Ik hoor graag of de euvel bekend is en wat ik er aan kan doen.

Rob
:(
stebentje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2005 16:03
WoonplaatsCOLON Belgium - Koksijde
CONTACTCOLON

Dag Rob,

Zou ik van u zijn zou ik gewoon terugkeren naar de winkel vermits hij nog in garantie is...

Heb je dit met beide batterijen dit probleem of met één bepaalde batterij?
flanker27
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2005 11:03

stebentje

Bedankt voor je reactie. Ik heb nog garantie (11 maanden). Ik moet nog uitproberen of het aan 1 van de accu's ligt. Ik heb ze natuurlijk alle 2 in de grip zitten en dan wordt het lastig bepalen welke het is. Dus moet ik het even zonder grip proberen. Dan hoop ik het "lek" boven water te krijgen. Ik heb ook twee nieuwe (extra accu's) besteld, dus als die goed werken dan is het een accu (en daar hoop ik op) Dus kan ik de schuld aan accu geven. Ik zie het niet zo zitten om gelijk de camera te laten controleren/reapareren. Als het niet anders kan doen moet het maar.

Ik kan ff duren voordat ik alles uitgetest heb. Gisteren heb ik een uurtje met de 135-400 geknipt op Schiphol en toen functioneerde alles prima. Ik moet eerst alles uitsluiten voordat de camera de schuld geef.

Rob
Gebruikers-avatar
Ryan Debacker
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 237
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 11:23

volgens mij is dit 90 % zeker vervuilde batterijcontacten , even de boel goed proper maken en dikke kans dat het probleem is opgelost...
1D3/5D2
flanker27
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2005 11:03

hoi Ryan,

Bedankt voor je info. Maar ik heb alles pas nieuw. Kan het dan toch vervuild zijn. Misschien wat vetresten of iets dergelijks???? Ik ga het in iederv geval proberen.

Rob
DutchHornet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Papendrecht

Als ik je eerste bericht zo lees is dit niets bijzonders,camera gaat naar stanbye positie (blijft in deze positie stroom verbruiken) en heeft niet genoeg kracht om weer aan te gaan.
Het verwijderen van de batterij geeft deze weer wat adem om daarna weer te kunnen fotograferen, stroom verbruik is redelijk laag nl tov de compacts.
Om op maximale batterij performance te komen moet hij toch een aantal malen geladen en ontladen zijn.
flanker27
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2005 11:03

Ha die DutchHornet,

Zelfde hobby lees ik uit je gebruikersnaam. Militaire luchtvaart of heb ik het mis!!! Maar bedankt voor je opmerking. Ja dat zou het wel eens kunnen zijn. Althans daar hoop ik wel op. Ik heb het spul pas en de accu's zijn hooguit 3x opgeladen. Stemt me in ieder geval wat vrolijker. :D
DutchHornet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Papendrecht

flanker27 schreefCOLONHa die DutchHornet,

Zelfde hobby lees ik uit je gebruikersnaam. Militaire luchtvaart of heb ik het mis!!! Maar bedankt voor je opmerking. Ja dat zou het wel eens kunnen zijn. Althans daar hoop ik wel op. Ik heb het spul pas en de accu's zijn hooguit 3x opgeladen. Stemt me in ieder geval wat vrolijker. :D
Blij dat het je geruststeld maar Hornet staat in mijn geval voor een Honda CB600FS je kan er alleen maar mee laagvliegen. :lol:
jp
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 10:45
WoonplaatsCOLON Oostende/België

Blijkbaar hebben andere Battery Grips ook met dit probleem te kampen en is Canon USA op de hoogte.

http://consumer.usa.canon.com/ir/contro ... elid=10464
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

jp schreefCOLONBlijkbaar hebben andere Battery Grips ook met dit probleem te kampen en is Canon USA op de hoogte.

http://consumer.usa.canon.com/ir/contro ... elid=10464
Maar heb het idee dat dit alleen maar met de 20D grip is...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Heb hetzelfde probleem volgens mij. Afgelopen zaterdag gaf mijn 350D+grip ook aan dat de batterijen bijna leeg waren. Even uit de grip gehaald en toen er in....vervolgens nog uren doorgeschoten en ook gisterenavond stond hij nog op vol. Erg vreemd. Heb er nu overigens wel 2 "niet-originele" batterijen in zitten.

Hetzelfde heb ik overigens ook gehad met mijn 300D+grip....
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

ovallig niet je grip aan staan? Verbuikt ook een beetje stroom.
Is misschien ook wel de verrassing. Ik ze mijn camera aan, maar heb meteen low-batterie. O, ik zie het al, de grip stond nog aan.....

Waarschijnlijk niet, maar zou kunnen. Toch?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Ik heb de grip altijd aan staan ja. Ik weet dat die stroom verbruikt maar toch....Hij geeft aan low-battery en even later geeft hij aan (nadat ik dezelfde batterijen er even uit en in heb gedaan) dat ze vol zijn. Cam is nieuw, dus vuile contactpunten lijkt me stug.

Maar goed, ik zal de grip een standaard uitzetten, kijken of het probleem zich dan nog voordoet.

Thanks voor de tip!
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Robin schreefCOLONCam is nieuw, dus vuile contactpunten lijkt me stug.
Nou, ik ken mensen van dit forum die een hagelnieuwe 20D uit de doos krijgen, inclusief vuile sensor. Dus met nieuwe Canons waar niks aan kan mankeren.......
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Vinny
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 669
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2005 13:18
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

ik lees dat een aantal mensen het hebben met een grib
maar de TS heeft het ook een keer gehad zonder grib

dus moet de grib goed zijn...
misschien inderdaad even de contacten schoon maken met een doekje (ook in je cam)

overigens heb ik nergens last van.
ik heb 1 accu en die zit altijd in me grib en me grib staat standaard aan.
nog nooit opgemerkt dat me accu sneller leeg gaat
flanker27
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2005 11:03

Robin schreefCOLONHeb hetzelfde probleem volgens mij. Afgelopen zaterdag gaf mijn 350D+grip ook aan dat de batterijen bijna leeg waren. Even uit de grip gehaald en toen er in....vervolgens nog uren doorgeschoten en ook gisterenavond stond hij nog op vol. Erg vreemd. Heb er nu overigens wel 2 "niet-originele" batterijen in zitten.

Hetzelfde heb ik overigens ook gehad met mijn 300D+grip....

Ik lees dat we een zelfde probleem hebben. Bij bij mij viel de camera uit of hij startte niet meer op uit zijn standby positie. Ik denk dat hij niet meer opstartte. Was dat bij jou ook het geval???? Ik heb het helemaal kunnen vaststellen of het inderdaad uit de standby positie was, maar dat lijkt het meest aannemelijk. Want dan moet de camera weer volledig geactiveerd worden. Aan en uit zetten hielp ook niet, alleen het verwijderen van de de grip en weer opnieuw plaatsen loste net als bij jou het probleem op. Dutchhornet gaf als reactie dat de accu's nog volledig op preformance zijn. Daar lijkt het wel op. Even blijven bewaken. Ik heb wel de helpdesk van Canon een mail gestuurd. Ik krijg daar nog reactie op. Als ik iets weet dan hoor je het.

flanker27 (Rob)
flanker27
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2005 11:03

Robin schreefCOLONHeb hetzelfde probleem volgens mij. Afgelopen zaterdag gaf mijn 350D+grip ook aan dat de batterijen bijna leeg waren. Even uit de grip gehaald en toen er in....vervolgens nog uren doorgeschoten en ook gisterenavond stond hij nog op vol. Erg vreemd. Heb er nu overigens wel 2 "niet-originele" batterijen in zitten.

Hetzelfde heb ik overigens ook gehad met mijn 300D+grip....

Ik lees dat we een zelfde probleem hebben. Bij bij mij viel de camera uit of hij startte niet meer op uit zijn standby positie. Ik denk dat hij niet meer opstartte. Was dat bij jou ook het geval???? Ik heb het helemaal kunnen vaststellen of het inderdaad uit de standby positie was, maar dat lijkt het meest aannemelijk. Want dan moet de camera weer volledig geactiveerd worden. Aan en uit zetten hielp ook niet, alleen het verwijderen van de de grip en weer opnieuw plaatsen loste net als bij jou het probleem op. Dutchhornet gaf als reactie dat de accu's nog volledig op preformance zijn. Daar lijkt het wel op. Even blijven bewaken. Ik heb wel de helpdesk van Canon een mail gestuurd. Ik krijg daar nog reactie op. Als ik iets weet dan hoor je het.

flanker27 (Rob)
jp
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 10:45
WoonplaatsCOLON Oostende/België

Vandaag mijn BG-E3 grip mogen in ontvangst nemen en vlug even uitgeprobeerd, blijkt nu dat wanneer ik de penlite lader met pas volgeladen batterijen erin stop het icoontje aangeeft dat ze maar voor 1/4 gevuld zijn.
Met één NB-2LH in de grip (nog aan het wachten op 2 extra bestelde) heb ik dit probleem niet.
Misschien is de spanning van de 6 oplaadbare penlites te laag en doet dit fenomeen zich niet voor met gewone, is er iemand die dit al geprobeerd heeft?
Jee-eSTeke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

jp schreefCOLONVandaag mijn BG-E3 grip mogen in ontvangst nemen en vlug even uitgeprobeerd, blijkt nu dat wanneer ik de penlite lader met pas volgeladen batterijen erin stop het icoontje aangeeft dat ze maar voor 1/4 gevuld zijn.
Met één NB-2LH in de grip (nog aan het wachten op 2 extra bestelde) heb ik dit probleem niet.
Misschien is de spanning van de 6 oplaadbare penlites te laag en doet dit fenomeen zich niet voor met gewone, is er iemand die dit al geprobeerd heeft?
Heb hier hetzelfde probleem. 6 pas opgeladen AA's van 2300mAh en toch geeft de batterij-ikoontje aan dat ze al half leeg zijn. Waarschijnlijk is dat omdat oplaadbare batterijen nu eenmaal een lagere werkspanning hebben (1,2V ipv 1,25V). Ik zou het eigenlijk eens moeten proberen met gewone alkaline cellen maar ja, ik heb in huis geen enkele 'gewone' batterij mee, alleen oplaadbare....
Ondertussen heb ik op eBay nog maar 2 extra NB-2LH batterijen gekocht (heb er nu 5). Die heb ik, luister goed, $0.99 voor de twee betaald. Ik moest wel $14.00 ophoesten voor de verzending, maar dan nog kosten ze slechts $7.50 per stuk (of ongeveer 6€) :lol:
[size=75]Canon 30D + BG-E2 -- EF70-200mm f/2.8[color=red]L[/color] IS USM -- EF17-40mm f/4[color=red]L[/color] USM -- EF28-135mm f/3.5-5.6 IS USM -- EF100mm f/2.8 Macro USM -- EF50mm f/1.8 II
Extender EF 1.4x II -- Speedlite 580EX -- 2G+2G CF cards[/size]
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

kan erg goed zijn dat de batterijen keer exposed zijn aan vorst
dan preformen ze niet meer.
omruilen die hap.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar