EOS 350D aanschaffen?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
MaartenD
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2005 20:23

Ik ben van plan te gaan beginnen met fotografie en dit langzaamaan uit te breiden. Ik ben hier redelijk nieuw in, op de gebruikelijke vakantiefotografie na. Heb dit altijd zo leuk gevonden dat ik er nu meer mee wil doen.

Nu heb ik mij een beetje georienteerd en kwam zelf uit op de Canon EOS 350D. Lijkt dit een goede stap? Of raden jullie iets anders aan?

En waar moet ik nog meer aandenken qua aanschaf?

Ik hoop dat jullie de tijd willen nemen om even mijn vragen te beantwoorden. Alvast bedankt!

MaartenD
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

MaartenD dit is zeker geen slechte keus, zeker voor dat geld. Zelf heb ik een 20D. Maar je moet zelf even naar je budget kijken. Waar je rekening mee moet houden zijn je lenzen. Aangezien Canon ook nog eens een grote collectie lenzen heeft (Sigma en Tamron etc.. ook) zal je daar goed mee uit de voeten kunnen. :lol:
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

Stel je trouwens even voor op het forum (Even voorstellen) is wel zo leuk :lol:
Gebruikers-avatar
oegemeister
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 606
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2005 08:54
WoonplaatsCOLON Almelo

absoluut een goede keuze die 350D. Ik ben alleen niet begonnen met het fotograferen met een digi reflex. Heb me eerst een beetje georienteerd met een high-end compact (in de tijd dat ik hem kocht was de KonicaMinolta Dimage Z1 een high-end compact). Veel mee geschoten, afgelopen zomer dan toch maar de overstap gemaakt op digireflex. Misschien is het een optie om eerst te kijken naar een high-end compact camera (canon powershot S1 zie ik wel es voorbijkomen) voordat je toch echt (die niet echt goedkope) overstap maakt naar digireflex. Vind je het fotograferen dan echt helemaal fantastisch kun je dan overstappen op digireflex.

Een nadeel (wat eigenlijk geen nadeel is)( :P :D )van een digireflex is:
je blijft er spul bijkopen (kitlens is in het begin leuk, maar je wilt toch wel een x wat meer tele/groothoek erbij), dus verkijk je daarbij niet op de aanschaf. De kitlens is zeker geen slechte lens (en ik moet het er ook nog steeds mee doen (budget heh)) maar ook weer niet top-off-the-bill.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

gr Sjoerd
[size=75]Apple'tje, Apple'tje, jij bent de mooiste van het land! Go Away Micro$oft![/size]
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

tsja je kan ook nog altijd instappen met het oudere broertje eos 300d, scheelt sowieso 200-300 euro, maar zijn wat moeilijker te verkijgen, aangezien de meeste winkels ze niet meer hebben. Sommige mediamarkten hebben ze nog wel, 600 euro nieuwprijs incl kitlens , eos digital rebel
greetings stephan
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

kan nog gekker hoor, 499Euro voor de 300D als je hem nog kan krijgen, maar bij de meeste Mediamarkten is ie al uitverkocht.
grt,bouk.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Goeie adviezen tot nu toe in elk geval. Om aan te sluiten op wat oegemeister schreef: ik heb mijn 300D in december gekocht, tweedehands, voor zo'n 625 euro. Daar zat alleen de kitlens bij. Intussen heb ik voor een veelvoud aan dat bedrag aan lenzen, tas, statief, flitser, filters, .... uitgegeven!

En er zijn een heleboel echt goede compacts, die je bovendien nog eens sneller een mooi resultaat geven.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

De 350D is naar mijn bescheiden mening gewoon een goede digitale SLR
De 20D semi prof.
Zelf heb ik de 350D en een groot voordeel vind ik dat dit een hele kleine, en lichte camera is. Dit kan natuurlijk ook een nadeel zijn als je zware objectieven gaat gebruiken.
Gewoon een goede gebruiksvriendelijke camera.
Het ligt vooral aan je eigen kwaliteiten als fotograaf, en natuurlijk het glas dat je gebruikt. Daar zou ik wel goed geld insteken.


T.
Eos 5D / 35L / 85L
annafotografeert
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 11:56
CONTACTCOLON

Ik raad je de 300d aan. Hij is a goedkopen maar b misschien nog wel belangrijker, heeft hij een beter chip. En zijn de kleuren van de 300 een stuk mooier dan van de 350. Ik heb het zelf nooit ervaren maar dat is wat ze mij in de fotowinkel verteld hebben. Mocht ik dan nooit tegen klanten zeggen omdat we geen 300d meer hadden. Maar goed ik geloof dat de konijnenberg er nog wat heeft staan.

Groetjes Anna
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

annafotografeert schreefCOLONIk raad je de 300d aan. Hij is a goedkopen maar b misschien nog wel belangrijker, heeft hij een beter chip. En zijn de kleuren van de 300 een stuk mooier dan van de 350. Ik heb het zelf nooit ervaren maar dat is wat ze mij in de fotowinkel verteld hebben. Mocht ik dan nooit tegen klanten zeggen omdat we geen 300d meer hadden. Maar goed ik geloof dat de konijnenberg er nog wat heeft staan.

Groetjes Anna
Das eigenlijk het eerste wat ik daar van hoor. Ben benieuwd of daar nog reactie op komt. :wink:
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

Dan van die betere chip heb ik zelf ook nog nooit gehoord.
De 300d is een hele mooie camera, maar de 350D is zeker even goed.
Het ligt aan je voorkeur. De 350D heeft wel meer pixels als dat belangrijk is bij de keuze.


T.
Eos 5D / 35L / 85L
edwinm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2005 23:42
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

annafotografeert schreefCOLONIk raad je de 300d aan. Hij is a goedkopen maar b misschien nog wel belangrijker, heeft hij een beter chip.
Hmm, daar is Canon het niet mee eens. De 350D heeft de DIGIC II chip die volgens Canon een stuk beter is dan zijn voorganger.

http://www.letsgodigital.org/en/news/ar ... _2585.html
[size=75]EOS 350D, Grip, EF 24-105 f/4 L IS USM, EF 70-200 f/4 L USM, EF 50mm f/1.8 II. Sigma 50mm f/2.8 DG EX Macro, Tamron 17-50mm f/2.8, Peleng 8mm, 430EX Flitser[/size]
Gebruikers-avatar
shutterbug
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 18:54
WoonplaatsCOLON Tilburg

MaartenD welkom bij de verslaafden

Shutterbug
[size=75]30D/EF-s 17-85mm f1:4-5.6 IS USM/ EF 28-80 f1:3.5-5.6/ EF 50mm f1:1.8 II/ EF 70-200mm f1:4 L USM/ EF 100 f1:2.8 macro USM/ TC2X II/ 580 ex[/size]
van geffen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 64
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2004 13:55
WoonplaatsCOLON Papendrecht

Nu heb ik mij een beetje georienteerd en kwam zelf uit op de Canon EOS 350D. Lijkt dit een goede stap? Of raden jullie iets anders aan?

Maarten,

Als je elke dag op stap gaat met je camera, prof, dan is een 20D je keus
Ga je regelmatig als hobbist met je camera op pad is de 350 een geweldige camera, alle leuter verhalen ten spijt de 350 is een top camera, die heel veel meer mogelijkheden heeft dan 300D, dus als je toch begint met een DSLR, begin dan goed

m.vr.gr. Van Geffen
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

edwinm schreefCOLON
annafotografeert schreefCOLONIk raad je de 300d aan. Hij is a goedkopen maar b misschien nog wel belangrijker, heeft hij een beter chip.
Hmm, daar is Canon het niet mee eens. De 350D heeft de DIGIC II chip die volgens Canon een stuk beter is dan zijn voorganger.

http://www.letsgodigital.org/en/news/ar ... _2585.html
Inderdaad, de 350D heeft de technologie van de 20D, 1D Mark II(N), 5D en 1Ds MArk II. Betere, snellere verwerking, lager ruisniveau, etcetera. Ik heb een ook een 300D, een op zich uitstekende camera, maar qua ruis toch minder goed dan mijn andere body.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar