Kinderportretten

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Pieter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 775
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2004 11:09
CONTACTCOLON

Een paar foto's die ik gemaakt heb in opdracht van de ouders van deze kinderen. Ik kende deze kinderen helemaal niet, dat maakt het iets makkelijker om te fotograferen :D . Was bijzonder goed te werken met deze kinderen.
Ik ben een beetje met de healing brush bezig geweest om het gezicht van het jongetje wat op te knappen, deze was twee dagen voor de shoot behoorlijk onderuitgegaan. (zie onderste foto)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, houd rekening met het feit dat het kinderen waren, dat maakt het allemaal wat moeilijk om bijvoorbeeld met een reflectiescherm te gaan werken, dan krijg je ze niet meer richting camera kijkend :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
vincit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 936
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2004 09:30
WoonplaatsCOLON Limb. België

Mooie reeks met opvallend (voor mij althans) zeer warme kleuren.
Foto 1 vind ik geweldig, bij foto 2 storen mij de knieën van het meisje (temeer daar ze 'n opvallende oranje kleur hebben). Afleiding is te groot.
Foto 3 : echt 'n rakker (met wat macquillage ?) ! !
stavros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 521
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2005 10:25
WoonplaatsCOLON Mechelen

De plaatjes kijken lekker weg dus in dat opzet is je shoot wel geslaagd. Minpuntje is iets waar ikzelf nog maar bitter weinig van afweet. De belichting.
Bij de ene steekt het haar fel af tegen de achtergrond en bij een ander verdwijnt het juist in de achtergrond. Een beetje verwarrend.
Je zal zeker bruikbare tips krijgen van de meer ervaren rotten hier op het forum.
Al bij al een goeie poging. De voorbereidingen zijn hier ook al bezig om dergelijke te organiseren met mijn 3 rakkers. (juist nog goedkoop een belichtingsset ineen flansen) :wink:
Gebruikers-avatar
Thomas Wilmes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 360
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 20:00
WoonplaatsCOLON Maastricht

Mooie foto's.

Ook goed opgelost door het gezicht van het jongetje bij te werken.
Die healing brush, daar moet ik me toch eens wat meer in gaan verdiepen. Enige tips?
Denk dat de ouders heel tevreden zijn met deze foto's van hun kinderen. :D

T.
Eos 5D / 35L / 85L
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

doet mij denken aan vroeger deze stiel, de zgn schoolfotograaf, dat is dus een compliment hoor, goed gedaan.
grt,bouk.
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

GOED!
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

Pieter het zijn hele mooie foto's, keurig gedaan! Waar ik me zelf een beetje aan stoor is het kleed op de vloer. Zelf zou ik kijken of je het op een dunne plaat kan bevestigen bijv. om een strakke ondergrond te krijgen. Je kan het kinderen niet kwalijk nemen want die bewegen nou eenmaal. Voor de rest petje af! :lol:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar