portraitjes Kim (update 05-12-2005)

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Tom_Almere
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 835
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Regenachtige zondagmiddagen werken blijkbaar erg inspirerend. Nu ik eindelijk klaar was met de foto's van de modellendag thuis ook maar eens aan de slag gegaan.

Hier een eerste resultaat, meer volgt

Afbeelding

Tips en opbouwende kritiek uiteraard van harte welkom
Laatst gewijzigd door 1 op Tom_Almere, in totaal 6 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
m@rk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 970
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2005 19:24

Ik ben niet helemaal gek van de leeuw op de foto. Denk dat de foto beter zou zijn zonder dat beest.

En haar borst zit iets raar opgeblazen in haar bh. Verder ziet het er goed uit.

Succes en ga zo door ,

M@rk
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Eigenlijk dezelfde kritiek als m@rk.

Maar hier nog een kleintje extra.
De bril hangt halverwege de rechteroog :roll: wat mij een beetje stoort.

Ik zie ook een soort schaduw op de achtergrond.. misschien onvermijdelijk, maar ik zie het wel :?
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

denk het linker oog, maar het beest hoort er niet bij vind ik, kom maar vlug met opnamen zonder dat beest, dat verdiend dit model gewoon.
grt,bouk.
JackRabbit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 426
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2004 12:24
WoonplaatsCOLON Den Haag

De volgende keer zou ik zelf op haar bril letten, dat haar ogen mooi uitkomen. Ook zou ik geen knuffelbeest nemen, want het is niet nodig om dit model achter te laten verschuilen. Het haar voor haar decolleté zou ik ook even op letten. En waar ik ook even op zou letten is de schaduw op de achtergrond. Even een goede belichting op de achtergrond en het is weg. Voor de rest best een leuke zondagse plaat geworden, niets mis mee :lol:
Tom_Almere
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 835
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Bedankt voor alle tips en commentaar. We hebben zondag nog veel meer foto's gemaakt, maar deze met de tijger vonden we zelf er een beetje uit springen (qua compositie en kleur). Ik zal proberen morgenavond nog een paar foto's door PS heen te halen en te posten.

Wat betreft de comentaren
- Bril, Ik ben er inderdaad achter gekomen dat de bril het een stuk lastiger maakt, zowel de positie van de ogen binnen de bril (vooral omdat het een vrij kleine bril is) als flares op de bril hebbe veel foto's verpest.

- Shaduw op de achtergrond. Deze opmerking verbaasde me erg omdat ik die op mijn scherm niet zie. Kim vertelde me echter net dat ze die op haar werk (opeen LCD scherm) ook had gezien. Op mijn CRT zie ik de schaduw allen als ik de brigtness extreem hoog zet.
Ik heb erg vaak problemen met schaduwen op de achtergond ,dus als iemand me kan vertellen hoe ik die weg kan krijgen heel graag. Ik heb voor de belichting trouwens 2 speedlights gebruikt, een 580EX op de camera, indirect via een lumiquest bouncer met gouden achtergrond. Daarnaast heb ik een 420 EX als slave gebruikt via het plafond, om wat meer licht op de bovenkant van het haar te krijgen, en het het daarmee wat los van de achtergrond te krijgen.

- Vertekening van het decolleté, helemaal eens, nog beter op letten dus
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

ik zie ook schaduwen tom. ook de tijger stoort me wat, in combinatie met bh. beetje rare zicht... een tijgerin van een vrouw... letterlijk uitgebeeld. nu, is eigen visie.
als je portretten fotografeert, gebruik je gehele ruimte. je zit nu met behoorlijke zwartruimte boven die je eigenlijk kan croppen. de ogen van de vrouw staan nu bijna in t midden van je foto (als je diagonalen trekt). is misschien technish, en die zijn er om doorbroken te worden, maar is toch sterke regel, die m'n leerkracht me vertelde. een foto wordt gewoon sterker als je die volgt.
meer van dit.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Tom_Almere
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 835
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Zo dan nu eindelijk een update, vanavond eindelijk tijd om weer een serie te bewerken. Het is een beetje grote serie geworden, maar ik kon weer eens niet kiezen, wie helpt ?

02Afbeelding
03Afbeelding
04Afbeelding
05Afbeelding
06Afbeelding
07Afbeelding
08Afbeelding
09Afbeelding
10Afbeelding
11Afbeelding
12Afbeelding
13Afbeelding
14Afbeelding
15Afbeelding
16Afbeelding
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

De pose van 13! Doet het erg goed bij haar, vind ik.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Dureaux
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 750
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 18:53

wat mij meteen opvalt is dat het hier en daar wel erg uitgebeten is op de huid.
Tom_Almere
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 835
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Dureaux schreefCOLONwat mij meteen opvalt is dat het hier en daar wel erg uitgebeten is op de huid.
heb je tips hoe is dat kan verbeteren ?, want dat vond ik zelf ook wel een beetje. Portraitfotografie is voor mij helemaal nieuw.
Dureaux
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 750
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2005 18:53

Tom_Almere schreefCOLON
Dureaux schreefCOLONwat mij meteen opvalt is dat het hier en daar wel erg uitgebeten is op de huid.
heb je tips hoe is dat kan verbeteren ?, want dat vond ik zelf ook wel een beetje. Portraitfotografie is voor mij helemaal nieuw.
kwestie van leren aanvoelen, gewoon veel doen.
Technisch kun je het op RAW schieten en indien je het te uitgebeten vind de belichting achteraf wat terugdraaien.

het ontstaat ook nog wel eens als de lichtbron erg dichtbij staat...

zelf zit ik altijd tegen de grens aan te hikken.
Het effect maakt de huid ietsofwat gladder/strakker.
http://foto.mijnmomenten.nl/5132/10425/ma_162024.jpg

maar beste advies is gewoon veel doen en proberen

Mark
Marieke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 453
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:09

2,3, 9, 10, 13 en 16 hebben mijn voorkeur. Maar is deels ook een beetje mijn eigen afwijking, hou niet van breeduit lachende mensen op de foto, maakt het snel zo gemaakt, minder spontaan.

Qua belichting kun je met exposure en eventueel nog iets met highlights rommelen, maar ik worstel er (met slechts een enkele flitser) zelf nog veel meer mee, dus kan niet veel raad geven.

Maar petje af voor Tom en vooral Kim!

13 vind ik qua compositie erg leuk, maar zie daar weer wat aan met scherpte.
[size=75]Apparatuur kopen heb ik nu wel onder de knie, nu het fotograferen nog ;-)
[url=http://www.shutterstock.com/gallery.mhtml?id=11181&rid=11181]Shutterstock[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/file_search.php?action=file&filetypeID=0&s1=0&text=&username=MiStock&color]Istock[/url][/size]
martinphi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

13 vind ik ook wel de leukste, een beetje onverwachte houding. Leuk zoals de dame een beetje over haar bril heen kijkt. Het ziet er veel minder "geposeerd" uit zo. Je hebt veel meer het idee van contact tussen model en toeschouwer.
Martin
Wat moet ik hier nu weer voor wijze woorden zetten????
[size=75] EOS 350D Canon EF 50mm 1.8 II Tamron 70 -300 mm [/size]
Tom_Almere
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 835
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Vanwegen de unanime popolariteit van foto 13 aan de hand van het commentaar een nieuwe bewerking gemaakt van foto 13. Ditmaal op basis vaan een 1 stop onderbelichting vanuit de RAW

13Afbeelding


Ik vindt deze versie duidelijk beter, wat vinden jullie ?
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

mooie foto's zitten hierbij.
ik ga niet zeiken, maar ik vin dat je wel veel van t zelfde toont.

8 - 11 - 12 - 15 bijvoorbeeld schelen amper een lachje of een beweginkje.

net alsof je geen centimetertje van een bepaald plekje bent gaan staan om r te fotograferen.
telkens haar gezicht met stukje schouder,

waarom?

je kan er toch zeker een 5 tal weglaten.

of ben ik te kritisch.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar