Ipod Video + cameraconnector.

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Helaas gezien de solden periode en feestdagen nog niet toe gekomen..
Ga het één dezer dagen zeker wel proberen. Ik hou jullie op de hoogte!
dccm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 10:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik heb de iPod Photo 60 Gb met camera connector en het werkt gewoon met mijn EOS 300D. Alhoewel je alleen de JPG foto's kan zien op het schermpje van mijn iPod.
Canon EOS 50D | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Canon EOS 500N | Canon EF28-80/3.5-5.6 | Tamron AF 28-300/3.5-6.3 | Tamron AF 100-300/5-6.3 | Canon EF 50/1.8 | BP511 lookalike | Vosonic VP3310
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Mag ik vragen waarom iedereen toch een image tank nodig heeft. Maakt iedereen echt zoveel foto's op een dag? Als je een wereldreis gaat maken kan ik me dat wel voorstellen.

Dan heb je thuis ook aardig wat RAW bestanden te verwerken. Doen jullie dit dan geautomatiseerd?
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Ikke Niet
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 59
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 19:38

Is er al wat meer bekend :?: :?: :?:
Ben zeer geintereseerd :lol:
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Spike schreefCOLONMag ik vragen waarom iedereen toch een image tank nodig heeft. Maakt iedereen echt zoveel foto's op een dag? Als je een wereldreis gaat maken kan ik me dat wel voorstellen.

Dan heb je thuis ook aardig wat RAW bestanden te verwerken. Doen jullie dit dan geautomatiseerd?
Klopt... Meestal heb ik m ook niet nodig hoor, maar op vakantie wel. Ik schiet alleen in RAW, en dan passen op mijn 3 kaartjes (2x 512MB, 1x 1GB) ongeveer 300 foto's. Voor 3 weken vakantie is dat wat krap voor mij. Op sommige EOSdigitaal-shoots wil het ook wel eens hard gaan, maar zo door het jaar heen heb ik aan mijn kaartjes genoeg.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Ligt ook aan je aantal Mp, op mijn kaartjes (2x 1 Gb etn 350D) passen in RAW ca 220 foto's. voor een dag is dat prima (hoewel ik ook al wel eens 500 foto's op een dag geschoten heb) maar als je langer weg bent gaat dat niet meer op.... en om nou overal mijn laptop mee naartoe te slepen..
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Voor vakantie begrijp ik het. Nam je vroeger dan ook een rugzak rolletjes mee? Of hoe ging dat? Ik snap wel dat het nu makkelijker fotograferen is. Het kost niets extra. Maar gaat de kwaliteit dan niet achteruit door de kwantiteit omdat je minder nauwkeurig bepaald of het object echt wel een foto waard is?

(wat heb ik toch altijd vreemde vragen...)[/size=9]
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Analoog nam ik inderdaad een aantal rolletjes mee, maar - vooral vanwege de kosten - maakte ik ook veel minder foto's. Of dat de kwaliteit ten goede kwam of juist niet, weet ik niet. Is voor mij ook lastig vergelijken, want ook in mijn fotografische vaardigheden ben ik intussen - hoop ik! - gegroeid.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
arlo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 311
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2006 22:25

Een vriend van me is net terug van ~5,5 maand Azie ... hij had een 350D mee en een Ipod foto-60Gb... en hij had deze zeer zeker nodig!

Tot z'n verbazing is hij in al die tijd geen enkele computer tegengekomen die een geschikte card-reader en/of software had..

Kabeltje van de camera naar de Ipod en "even overspoelen" ...
Hij kwam terug met ~4300 foto's op z'n Ipod 8)

Heb zelf een Smartdisk-fotochute 20Gb bij m'n 350D .... mp3 speler had ik al :wink:
Gebruikers-avatar
Chameleon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 19:45
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

Hmz... Ik lees aan alle kanten dat-ie moet werken op een 350D, maar tot op heden is het nog niet gelukt... iemand nog suggesties?

Ik heb een 350D + 30GB iPod Video + camera connector. De firmware van zowel de ipod als de camera is geupdate, transfer-mode van de camera staat op PTP.

Wat doe ik verkeerd...? :?
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

ik moet bij mijn 20d voordat ik hem aansluit een beeld op mijn lcd hebben staan. mischien moet dit ook bij de 350d?
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
Chameleon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 19:45
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

wierdeau schreefCOLONik moet bij mijn 20d voordat ik hem aansluit een beeld op mijn lcd hebben staan. mischien moet dit ook bij de 350d?
Dat is wellicht te proberen. Ik begreep in eerste instantie dat je enkel de camera aan moest zetten.

Tot op heden krijg ik elke keer de melding "apparaat niet ondersteund" in het scherm van de ipod.
Gebruikers-avatar
Chameleon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 19:45
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

Ook dat blijkt niet te helpen.

Ik krijg zelfs de melding "apparaat niet ondersteund" als ik ALLEEN de camera-connector aansluit op de iPod.

Zo dan toch die camera-connector niet goed zijn...? :shock:
Gebruikers-avatar
Chameleon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 19:45
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

Voor mensen die er nog steeds problemen mee hebben, probeer de firmware van je iPod even te updaten. Eergisteren is een nieuwe versie uitgekomen.

De mijne werkt inmiddels.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Je kan ook je bericht gewoon edit-en he ;)

Firmware helpt dus wel...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Chameleon
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2006 19:45
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLONJe kan ook je bericht gewoon edit-en he ;)

Firmware helpt dus wel...
Ja, maar er was dus weer een nieuwere versie. Ik had versie 1.1.1 er op staan, je minimaal nodig had om de connector te laten werken. Nu ben ik net naar de apple-store geweest waar ze versie 1.1.2 er voor mij opgezet hebben. Die versie is pas sinds eergisteren uit, en dat wist ik toen nog niet dus. :wink:
Gebruikers-avatar
pjtd
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2006 12:09
WoonplaatsCOLON Tiel

De 400D in combinatie met een iPod Video (30G) via de cameraconnector werkt zonder problemen.
(echt snel is het overigens niet maar t is een leuk en werkbaar alternatief voor die gevallen dat je niet anders kunt)
~Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid~
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar