welke Zoomlens tot 300mm ??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
kriszty
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2004 14:35
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

welke zoomlens is nu het beste voor de 300d, een de prijsklasse tot +/- 400 eurie's.


1. Tamron AF 28-300/3,5-6,3 XR DI LD Aspherical (IF)
2. canon ef 100-300/4.5-5.6 usm
3. sigma 28-300/3.5-6.3
4. sigma 70-300/4.0-5.6 dl
5. sigma 135-400/4.5-5.6

heb momenteel al een 18-125 sigma lens, dus vandaar de zoom vraag.

gr,
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd,

[i][color=red]
sigma 18-50mm f2.8 / ef 70-200 f4, ef 85 f1.8 [/i][/color]
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Als je al tot 125mm hebt... lijkt het me handig dat je ene kiest vanaf 125mm

Dus die 135-400 van sigma zou dan ook geen slechte keuze zijn :)
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Ja maar aan de andere kant is een stuk overlap ook wel handig om niet zo vaak van objectief te hoeven wisselen. Het blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur. Wat zoek jij in je 300 mm objectief. Wil je niet al te vaak lenzen wisselen ga dan voor een 28-300. Wil je dat wel en wil je die extra f-stop kies dan een objectief dat iets minder zoomt. Ik zocht net ook een 300 mmm objectief en voor mij was de keuze een Tamron 28-300 XR LD IF (niet DI) die ik incl. een fototas en een uv filter samen voor 269 € heb aangeschaft in Duitsland (postorder). Mijn andere alternatief zou een Canon 75-300 IS USM zijn geweest. Als ik dan toch dat zoombereik zou opgeven dan zou ik voor een IS versie gaan. Vooral bij tele kun je dat goed gebruiken.
Laatst gewijzigd door 1 op Klaas, in totaal 30 keer gewijzigd.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

@Klaas

Wat is jou motivatie geweest om toch voor de Tamron to kiezen? Puur het bereik?

Ik zit zelf zwaar te twijfelen tussen de Tamron of de Canon 75-300 IS USM. Ik kom er maar niet uit...

Als ik het forum een beetje doorspit is toch de algehele mening dat de Canon de beste keuze is kwalitatief gezien. Nu heb ik al heel wat shots van jou bekeken en die zijn toch ook niet verkeerd (iig ver boven mijn kunnen...maar hoop snel vooruit te gaan). Ik ben dus erg benieuwd waarom een wat meer ervaren iemand voor de Tamron kiest.
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Arjen M
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 115
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2004 14:12
WoonplaatsCOLON Amstelveen
CONTACTCOLON

Heb zelf ook de Tamron Lens.

bereik was voor mij eerste Prio en daarna de prijs.
vond de Canon gewoon te duur.

Hij bevalt mij iig prima.
Canon 450D Kit 18-55 IS, 2GB + 2x 4GB sdhc Sandisk extreme III.
Tamron 28-300XR f/3,5-6,3, Canon 50mm 1.8, Grip, Canon Speedlite 430EX, Omnibounce en filter sets.
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

ik heb de Sigma 70-300 mm 4.0-5.6 apo macro super besteld en is onderweg.
dit om het makkelijker te maken :lol:
succes
meneer gates,hij hapert steeds!!!
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

ik heb daarstraks net dezelfde gekocht john, ... morgen shooting day. zie er al heel naar uit.
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Thanks John! Maak me maar helemaal gek ;-)
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Ik heb zelf de 100-300 van Canon die ik voornamelijk gebruik voor het fotograferen van actie. ( auto's en motoren ) Dankzij de snelle ring USM is dit objectief daar prima voor geschikt. De Sigma objectieven schijnen op dit punt een stuk trager te zijn, evenals de Canon 75-300 die ik daarvoor had.
Takki

ik denk dat die Sigma 135-400mm (die Motordigitaal bedoelt) de beste lens (qua scherpte) is van de groep.
omdat je dan met 300mm niet op het einde vd lens bent.

(geldt voor zoomlenzen, geldt niet voor vaste lenzen)
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Ik heb voor de Tamron gekozen omdat ik een groot bereik wil. Toen ik nog met een lossen 100-300 liep was ik echt continu aan het wisselen van lens. Met mijn baan wil ik gewoon niet teveel meezeulen aan lenzen en al zeker niet tijdens wandelingen door een stad enzo. Tja, mijn ideale lens (De canon 28-300 L IS USM) is natuurlijk ook nog eens veel groter en zwaarder dan wat ik nu meesjouw. Buiten het feit dat die lens veel en veel te duur is en ik daar geen echtscheiding voor over heb. Dus voor mij werd de keus beperkt tussen:
Sigma 28-300
Tamron 28-300
en Cosina 28-300
De laatste heb ik laten afvallen omdat ik het idee had dat hij minder goed zou zijn. Die lens heeft trouwens net als de canon een schuifzoom in plaats van een draaizoom. Ik heb het idee dat draaien mij toch ook beter zal bevallen.
Tja, en mijn vorige lenzen van Sigma heb ik vanwege incompatibiliteiten met de Canon niet goed kunnen gebruiken op de 300D. Dat is dan toch de reden om voor de Tamron te gaan.
Op mijn vorige digicam had ik ook al een grootzoombereik en dat wil ik gewoon ook op de Canon. En als ik tien keer per dag lenzen moet wisselen heb ik het idee dat ik foto's ga missen omdat de camera nog niet klaar is..

Genoeg onderbouwing zo?
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

vroeger had ik een schuifzoom van Sigma,maar door al dat geschuif,het ging blijkbaar ook wel eens te hard,had ik de hele achterplaat zeg maar de vatting van de lens losgetrokken met schroeven en al.
de lens is toen gerepareerd door Sigma,en dat kostte ook weer de nodige guldens.
ik heb liever een draaizoom.
meneer gates,hij hapert steeds!!!
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

@ Klaas

Perfecte onderbouwing.....dankjewel!
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar