Kit lens of de EF 28-90mm f/4-5.6 II USM??

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

Ik zit een beetje te dubben of ik een 300D met kitlens zal gaan kopen of een body met de EF 28-90mm f/4-5.6 II USM. Heeft iemand ervaring met deze lens? En zo ja vertel die mij zodat ik een overwogen keuze kan maken.
Pete10D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 07 Sep 2004 15:57
WoonplaatsCOLON Lokeren, België
CONTACTCOLON

hannibal555 schreefCOLONIk zit een beetje te dubben of ik een 300D met kitlens zal gaan kopen of een body met de EF 28-90mm f/4-5.6 II USM. Heeft iemand ervaring met deze lens? En zo ja vertel die mij zodat ik een overwogen keuze kan maken.
Ikzelf ben zéér tevreden van de nieuwe Sigma 18-125mm, een prachtlens voor een democratische prijs (rond 300Eur). Zie een aantal voorbeelden op m'n album.
Misschien ook een kanshebber in concurentie met de kitlens?

Pete
Canon 10D - Sigma 18-125mm DC - Sigma 50-500mm HSM APO - Photoshopper CS in spé ;-) en nooit te oud om te leren.
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

bedankt voor de tip maar de canon kost een stuk minder, zo rond de 130 euro en dat is natuurlijk ook het overwegen waard
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Ik denk dat je het stuk groothoek van 18 tot 28 niet wilt missen. Dat is namelijk best een groot stuk bereik. Dus als je die 28-90 wilt kopen zou ik de kitlens er alsnog bijnemen. De sigma 18-125 is natuurlijk wel een alternatief. 28 mm is op de 300D namelijk helemaal bijna geen groothoek meer (vergelijk 45 mm).
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

bedankt Klaas, hier heb ik wat aan. Ik begrijp dat starten bij 28 mm geen goede is.
zoom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 11:07

Ik zou idd voor de kitlens gaan. Krijg je voor een zeer schappelijke prijs een eenvoudige lens maar wel met het equivalent van een 28mm lens, maw een acceptabel groothoekbereik.
Ben zelf nogal een liefhebber van groothoek en dan kom je met 28mm (lees: 17mm op de 300D) al een heel end bv in kleine ruimtes, architectuur, landschap, etc. Nadeel van de kitlens is wel dat autofocus bij matig licht gaat 'pendellen' (heeft moeite met focussen) en de vertekening als je hem op 17mm zet (kromme lijnen).

Die andere lens begint geloof ik met het equivalent van 44mm. Das standaard, dus geen groothoek :(

Maw gewoon voor de kitlens gaan en daar qua bereik/kwaliteit een leuk aansluitend objectief bijzoeken....


ps let trouwens op als je een USM lens aan wil schaffen: er zijn diverse kwaliteiten usm......
MarkR
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2004 14:14

Ehm, de kitlens is 18-55, geen 17 :wink:
Groeten, Mark
zoom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 11:07

oops :oops:
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Een 28/..... lens vind ik voor deze camera onvoldoende. Het grote groothoek stuk tussen 18 en 28 mm mis je dan. Je begint in werkelijkheid dan bij ~45 mm.
De nieuwe 18 of 17/85 lens van canon lijkt mij een uitstekend alternatief. Bij de 18/125 van sigma heb ik mijn bedenkingen. Niet omdat deze lens niet goed is maar omdat het berijk te groot is om zonder statief als standaard lens te gebruiken. Het risico van bewegingsonscherpte in het teleberijk lijkt mij vrij groot. De sigma is natuurlijk een heel stuk goedkoper dan de canon (~€ 700)
De gewone Kit lens is dan ook prijstechnisch een goed alternatief. Een 28 of 70/.... kan als tweede lens dan goed werk doen. zorg bij je keuze er wel voor dat dat de gap tussen de kit lens en andere lens niet te groot is.
zelf heb ik de 70/300 tamron heel tevreden mee, maar omdat het zoom bereik van de kitlens naar mijn mening te beperkt is overweeg ik de aanschaf van de 18/85.
wie heeft een beter advies??
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar