Fotoprinter

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
roonsmits
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2006 11:32
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLONVoor wat het waard is...

Ik heb twee printers staan.

1) HP 7960

2) Canon iP 8500

Allereerst, de HP 7960 is mijn "all-time" favotite printer. Ik ben nog nooit een printer tegengekomen die zo natuurgetrouw afdrukt. Ook is dit de enige consumer printer die werkelijk zwart-wit af kan drukken.

Dat klink misschien poe-ha... maar tot deze conclusie is een printer-expert in de UK gekomen.

"The No 59 photo grey cartridge is in a league of its own. I have been a working photographer for over 30 years and have gained considerable skill in b/w printing. The prints I have produced with the 7960 are every bit as good as anything I have ever produced in the darkroom. I would buy the 7960 on the strength of its b/w printing ability alone. Of course the 7960 also prints up to 72.9 million colours as an added bonus.

Link naar HP 7960 - http://www.photo-i.co.uk/Reviews/intera ... page_1.htm

[/UPDATE]
Volgens mij wordt het toch eens tijd dat deze meneer van photo-i eens naar pearl gaat voor een oogmeting. Ik vraag me echt af waarom de rest van de wereld dan liever de Epson R2400 voor z/w gebruikt.

Ronald
[url]http://www.studio-sl19.com[/url]

Gereedschap: wat geslepen glas, een spiegel, 8mp, en 12,8mp.
willem4ever
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 22:33
WoonplaatsCOLON near Amstelveen
CONTACTCOLON

roonsmits schreefCOLON
musicjohn schreefCOLONVoor wat het waard is...

Ik heb twee printers staan.

1) HP 7960

2) Canon iP 8500

Allereerst, de HP 7960 is mijn "all-time" favotite printer. Ik ben nog nooit een printer tegengekomen die zo natuurgetrouw afdrukt. Ook is dit de enige consumer printer die werkelijk zwart-wit af kan drukken.

Dat klink misschien poe-ha... maar tot deze conclusie is een printer-expert in de UK gekomen.

"The No 59 photo grey cartridge is in a league of its own. I have been a working photographer for over 30 years and have gained considerable skill in b/w printing. The prints I have produced with the 7960 are every bit as good as anything I have ever produced in the darkroom. I would buy the 7960 on the strength of its b/w printing ability alone. Of course the 7960 also prints up to 72.9 million colours as an added bonus.

Link naar HP 7960 - http://www.photo-i.co.uk/Reviews/intera ... page_1.htm

[/UPDATE]
Volgens mij wordt het toch eens tijd dat deze meneer van photo-i eens naar pearl gaat voor een oogmeting. Ik vraag me echt af waarom de rest van de wereld dan liever de Epson R2400 voor z/w gebruikt.

Ronald
Weet je, die zogenaamde testen zijn (helaas) altijd subjectief. Zo heb ik eens een test gelezen waar de ene laserprinter de hemel in werd geprezen en de andere de grond in werd getrapt. Echter in dit geval waren de apparaten met uitzondering van de merknaam aan de buitenzijde identiek (OEM producten). Het vervelende is wel dat de consument zich vaak laat leiden door deze testen.
I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way.
Gebruikers-avatar
ErikL
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 657
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 17:02
WoonplaatsCOLON Gemert - N.Br. - The Netherlands

Juist willem4ever,

Zelf ben ik in het bezit van de Canon Pixma IP8500 en heb tot nu toe nog geen last gehad van een rode zweem over de foto's. Ik ben er zeer tevreden mee, en daar gaat het uiteindelijk om, toch??

Die zogenaamde kenners kunnen het ook wel eens verkeerd hebben. Bovendien geloof ik dat er een heel groot stukje politiek achter deze testen zit. HP die bijvoorbeeld betaald om hun producten de hemel in te prijzen en Canon af te kraken....

ErikL
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II | EF 50mm F1.8 mkII | EF 55-200mm F4.5-5.6 II USM | EF 100-400 f/4.5-5.6 [color=red]L[/color] IS USM |Filters: UV + Circ. Polarisatie | Speedlite 430EX + Omnibounce | SanDisk Ultra II 1Gb CF | SanDisk 256 Mb CF | Luxon Pro10 tripod | Vanguard VGT-4 Monopod | Lowepro Computrekker Plus AW[/size]
eosfreak

Hallo Roonsmit,
Ik gebruik met mijn R2400 German Etching papier. Ik heb geprobeerd met deICC's van HahnemuHle te printen maar de kleuren gingen helemaal fout.
Als ik in fotoshop kleurbeheer door de printer laat beheren gaat het wel goed. Maar dan kan ik niet voor de specifieke papiersoorten van Hahnemuhle kiezen bij de printereigenschappen.
Heb jij nog tips voor mij.
Wat betreft het fotopapier. Ik had 'n Canon I865 5 inktsysteem 2 pictoliter, en kon daarmee ook identiek mooie prints halen met papier van 6 euro per 50 vel op 'n beurs. Alleen onder het licht gaf Photopaper pro van Canon iets mooiere kleuren vanwege de ingebouwde reflektielaag.
Merk van dat papier was Sihl fotopapier glanzend 200 grams tot 5760dpi.

Toon
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

roonsmits schreefCOLON Volgens mij wordt het toch eens tijd dat deze meneer van photo-i eens naar pearl gaat voor een oogmeting. Ik vraag me echt af waarom de rest van de wereld dan liever de Epson R2400 voor z/w gebruikt.
Hallo Ronald,

Wie is de rest van de wereld? Die paar mensen die jij kent die de R2400 gebruiken? Kleine wereld heb jij dan hoor !

Ennuh... misschien is het antwoord op jouw vraag wel: "Omdat de rest van jouw wereld de HP 7960 nog niet als zwart-wit printer heeft ontdekt. :wink:

Nee, sorry... ik vind jouw opmerking erg kort-zichtig.

ErikL schreefCOLON Die zogenaamde kenners kunnen het ook wel eens verkeerd hebben. Bovendien geloof ik dat er een heel groot stukje politiek achter deze testen zit. HP die bijvoorbeeld betaald om hun producten de hemel in te prijzen en Canon af te kraken....
Erik, wat jij hier schrijft is heel erg suggestief en gevaarlijk bovendien. Waar baseer je dat op, dat recencisten door HP betaald worden om hun producten de hemel in te prijzen en Canon de grond in te boren?

Als je de moeite zou hebben genomen om de betreffende website werkelijk eens goed te bekijken dan zou je tot de conclusie zijn gekomen dat deze zelfde meneer alle gangbare merken printers test en beoordeelt. Ook bij de Canon iP 8500 heeft hij lovende woorden geschreven. Dus dat "de grond in boren" valt geloof ik wel mee...

En dat de zgn. kenners er wel eens naast zitten is tot daar aan toe. Ik ben dan wel geen kenner, maar ik schreef toch ook duidelijk dat ik zelf direct na aanschaf van de iP 8500 een vergelijkende test heb gedaan met de HP 7960 ?

Maar goed, dan zit ik er ook naast.

Ik begon mijn post per slot van rekening met:
musicjohn schreefCOLONVoor wat het waard is...
:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
ErikL
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 657
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 17:02
WoonplaatsCOLON Gemert - N.Br. - The Netherlands

@ Musicjohn

Ik zeg niet dat het zo is dat HP betaald om Canon de grond in te boren, maar dat ik het me goed voor kan stellen. Dit is vrijheid van meningsuiting en geen beschuldiging. Ik hoop dat we het daar over eens zijn! Ik gebruik hier HP en Canon dan ook slechts als een voorbeeld!!

Echter hoop ik dat je met me eens bent dat geld gekke dingen kan doen met mensen. Of je het geloofd of niet, ik ben van mening dat er veel wordt geregeld door mensen met veel geld en macht.

Ik heb idd niet de gehele recencie gelezen. Wat ik alleen zo vreemd vind aan al die recencies en vandaar mijn opmerking over politiek en geld, De een zegt dat de HP is de betere boven de Canon (Ik gebruik hier de merknamen slechts weer als voorbeeld :wink: ) en de ander vindt de Canon weer beter als de HP.


Om weer on-topic te geraken. De TS vraagt wat een goede fotoprinter is. Ik ben zeer tevreden met mijn Canon Pixma en ook over de ZW kwaliteit. Nadat ik de recencie goed doorgelezen heb, en nog wat testprints heb gedaan, ben ik ook van mening dat de ZW kwaliteit in sommige gevallen niet perfect ZW is. Echter ben ik ook geen Pro die 100% kwaliteit eist.


ErikL
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II | EF 50mm F1.8 mkII | EF 55-200mm F4.5-5.6 II USM | EF 100-400 f/4.5-5.6 [color=red]L[/color] IS USM |Filters: UV + Circ. Polarisatie | Speedlite 430EX + Omnibounce | SanDisk Ultra II 1Gb CF | SanDisk 256 Mb CF | Luxon Pro10 tripod | Vanguard VGT-4 Monopod | Lowepro Computrekker Plus AW[/size]
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ja Erik,

De iP8500 is inderdaad ook een fijne printer, maar dat had ik al gezegd.

Om nog even terug tekomen op geld = macht ....

Dat ben ik enigszins met je eens. Echter, ik denk dat iedere welgerespecteerde recencist zich niet laat omkopen door wie dan ook. Al was het maar om zijn eigen geloofwaardigheid te behouden. :D

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
PeterK
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2005 20:16

Zelf gebruik ik de Canon 8500 zo'n halfjaar en ben er tevreden over.
Er is afdruk / kleur verschil tussen de diverse soorten Canon foto papier,
dit is redelijk eenvoudig te corrigeren met een printer profiel per papier soort.
Ik druk zo'n 5-10 A4tjes per maand af en na een paar weken stilstaan is er geen reden om het reinigings programma te doen, de afdrukken zijn gelijk goed. (normale zw/wt tekst gaat naar de laserprinter)
Een opmerking over de afdrukkwaliteit op Canon Photopaper Pro door een prof. fotograaf die z'n foto's laat afdrukken in een vaklab; Is dit een zelf print? :shock:

Zoals gezegd, ik ben er tevreden over, zowel over de kwaliteit als ook het opgebruiken van de individuele inkttankjes (duidelijke indicatie) en de afdruk snelheid.
Gebruikers-avatar
roonsmits
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2006 11:32
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLON Hallo Ronald,

Wie is de rest van de wereld? Die paar mensen die jij kent die de R2400 gebruiken? Kleine wereld heb jij dan hoor !

Ennuh... misschien is het antwoord op jouw vraag wel: "Omdat de rest van jouw wereld de HP 7960 nog niet als zwart-wit printer heeft ontdekt.

Nee, sorry... ik vind jouw opmerking erg kort-zichtig.

Geeft niets mj, ieder heeft recht op zijn/haar meninig, jij de jouwe ik de mijne. Er is geen enkele reden om persoonlijk te gaan worden, maar wat me uit je antwoord wel opvalt is dat je wel snel geïrriteerd bent, heb je zelf soms die recentie van photo-i geschreven?

Het is niet de bedoeling om een "mijn Alfa is beter dan jouw BMW" strijd te beginnen. Ik en een paar anderen op deze aardbol zijn idd van mening dat de R2400 toch wel erg goed in Z/W is. Dat mag toch wel? Oh en wie die anderen zijn? Kijk even de diverse fotomagazines (NL en Engelse) en de diverse forums (dpreview bijv.) er op na.



Ronald
[url]http://www.studio-sl19.com[/url]

Gereedschap: wat geslepen glas, een spiegel, 8mp, en 12,8mp.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Ronald,

Nee, ik ben niet snel geïrriteerd. En de R2400 is inderdaad een hele goeie printer. Maar om dan meteen te schrijven dat "de rest van de wereld dan liever de Epson R2400 voor z/w gebruikt" vind ik erg kortzichtig.

De wereld is groot, evenals het aanbod van printers. En in het duurdere segment bestaan er geen "slechte" printers meer.

Gr. John :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
roonsmits
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2006 11:32
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLONRonald,

De wereld is groot, evenals het aanbod van printers. En in het duurdere segment bestaan er geen "slechte" printers meer.

Gr. John :wink:
No worries, zolang we allebei maar happy zijn met onze printjes :lol: toch?

later,
Ronald
[url]http://www.studio-sl19.com[/url]

Gereedschap: wat geslepen glas, een spiegel, 8mp, en 12,8mp.
eosfreak

musicjohn schreefCOLONRonald,

Nee, ik ben niet snel geïrriteerd. En de R2400 is inderdaad een hele goeie printer. Maar om dan meteen te schrijven dat "de rest van de wereld dan liever de Epson R2400 voor z/w gebruikt" vind ik erg kortzichtig.

De wereld is groot, evenals het aanbod van printers. En in het duurdere segment bestaan er geen "slechte" printers meer.

Gr. John :wink:
Kijk effe hier
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho ... g=nl&cc=nl
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

eosfreak schreefCOLON Kijk effe hier
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho ... g=nl&cc=nl
Weet ik. Ik schreef niet voor niets:
musicjohn schreefCOLONHelaas word dit model niet meer geproduceert, maar er zijn enkele winkels die nog voorraad hebben. Ook kun je ze op eBay en Marktplaats voor zeer schappelijke prijzen 2e hands kopen, tussen de 125 en 250 Euro. Beslist iedere euro waard.
Ook schrijft HP:
HP schreefCOLON Voor dit uit productie genomen product is geen vervangend product beschikbaar
Vandaar mijn advies om deze printer 2e hands op de kop te tikken.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar