Firma Konijnenberg

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

He Friso,

Weet je wat het is, net als ik denk dat ik er niet goed aan doe voor de 17-85 te gaan, komen er weer een paar opmerkingen langs (niet alleen hier) van mensen die weer heel positief over deze lens zijn. Wat ik wil is eerst een redelijke "walk aroundlens" op mijn camera hebben, waar ik later als ik mijn cursus heb gehad nog wat langer plezier van kan hebben. De vogels (en andere dieren) komen later als ik weer geld heb voor een goede zoomlens en als ik wat meer weet waarover ik praat.

De kritiek op de 17-85 laat me niet onberoerd hoor, en ik waardeer je zorg zeer, maar ik denk dat ik met deze lens wat meer "startersplezier" heb dan met de kitlens, en er een lens aan heb die nog langer in mijn rugzak zal zitten als ik al een zeer gevorderde fotograaf ben :? :D

Kortom, het kiezen van een lens is vele male moeilijker dan het kiezen van de camera dat heb ik geleerd. Maar soms moet je gewoon de knoop doorhakken. Ik hoop dat je me een beetje kunt begrijpen.

Anyway, hartelijk dank.

Bas
[size=75][color=blue]Canon EOS 350/ BG/ Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM/ Sigma 17-70mm F2.8-4.5/ Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro AF/ Soligor extensiontube/ Lowepro Computrekker/ Manfrotto 055DB-141RC[/color][/size]
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

Tuurlijk begrijp ik dat :) Ik begrijp nu dat je inderdaad je keuze weloverwogen gemaakt hebt. Of het de goede keuze is, zal alleen de tijd leren. Ik wens je in ieder geval alvast veel plezier met je toekomstige aankoop! Laat maar snel wat resultaten zien hier...

Grtjs, Friso
Camera Obscura
Early
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 966
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 08:14
WoonplaatsCOLON Deventer

Nadat ik op mijn eerste flitser voor de digitele fotografie meer dan € 100,00 goedkoper uit was heb ik al mijn spullen verder bij Konijn gekocht. Enige nadelen ten opzichte van de dorps fotoboer, je kan niet afdingen, je moet net als vroeger bij de slager weer een nummertje trekken (wel een groot voordeel hoor). je gaat sneller met wat naar huis dan met niets. Ik ben tevreden met deze winkel om de prijs (vast niet de goedkoopste) maar je kunt alles uitproberen en hebt ruime keus.
Canon Powershot G1 X Mark II:: viewfinder EVF-DC1 :: Manfrotto 50DB+141RC, Monop+325[/size]
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

bas1969 schreefCOLONHe Friso,

Weet je wat het is, net als ik denk dat ik er niet goed aan doe voor de 17-85 te gaan, komen er weer een paar opmerkingen langs (niet alleen hier) van mensen die weer heel positief over deze lens zijn. Wat ik wil is eerst een redelijke "walk aroundlens" op mijn camera hebben, waar ik later als ik mijn cursus heb gehad nog wat langer plezier van kan hebben. De vogels (en andere dieren) komen later als ik weer geld heb voor een goede zoomlens en als ik wat meer weet waarover ik praat.

De kritiek op de 17-85 laat me niet onberoerd hoor, en ik waardeer je zorg zeer, maar ik denk dat ik met deze lens wat meer "startersplezier" heb dan met de kitlens, en er een lens aan heb die nog langer in mijn rugzak zal zitten als ik al een zeer gevorderde fotograaf ben :? :D

Kortom, het kiezen van een lens is vele male moeilijker dan het kiezen van de camera dat heb ik geleerd. Maar soms moet je gewoon de knoop doorhakken. Ik hoop dat je me een beetje kunt begrijpen.

Anyway, hartelijk dank.

Bas
Waarom denk je dat deze lens je meer startersplezier gaat bezorgen dan de kitlens? De optische kwaliteit is niet of nauwelijks beter. Ik zou het geld liever uitgeven aan een groothoekzoom of telezoom naast de kitlens. Dus ik ben heel erg benieuwd naar je motivatie. Het is de enige lens in de collectie van Canon waarvan ik zeg dat ik hem vanwege zijn kwaliteit niet zou kopen.
Toen ik de lancering zag was ik ook enthousiast totdat ik daadwerkelijk door de lens heen in de hoeken van de zoeker had gekeken. Toen wist ik genoeg...
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Klaas schreefCOLONWaarom denk je dat deze lens je meer startersplezier gaat bezorgen dan de kitlens? De optische kwaliteit is niet of nauwelijks beter. Ik zou het geld liever uitgeven aan een groothoekzoom of telezoom naast de kitlens. Dus ik ben heel erg benieuwd naar je motivatie. Het is de enige lens in de collectie van Canon waarvan ik zeg dat ik hem vanwege zijn kwaliteit niet zou kopen.
Toen ik de lancering zag was ik ook enthousiast totdat ik daadwerkelijk door de lens heen in de hoeken van de zoeker had gekeken. Toen wist ik genoeg...
Vignetering en CA onder f/8 is matig tot slecht vanaf 17mm tot ongeveer 23mm en dat zie je in de zoeker. Voor de rest is 'ie beter dan de kitlens en min of meer vergelijkbare Sigma's en Tamrons (bereik, niet prijs!).
Redelijk duur is 'ie wel, aan de andere kant vergoed IS veel.
Zelf heb ik het ding bewust gekozen uit de tests die ik kon vinden, ik zag geen beter alternatief voor een "travelling"-lens.

[OT]Overigens, waarmee maak jij die werkelijk fantastische foto's van je?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

boels069 schreefCOLONOverigens, waarmee maak jij die werkelijk fantastische foto's van je?
Volgens mij nog steeds de Tamron 28-300.

Overigens, waarom kijk je niet naar de Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI of de Canon EF 28-135 IS USM? Deze staan beide bekend als goede walkaround lenzen. Enige nadeel t.o.v. de 17-85 is, dat je wat minder groothoek hebt. Daar daar staat bij de 28-135 weer tegenover, dat je wat meer tele hebt.
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
Klaas schreefCOLONWaarom denk je dat deze lens je meer startersplezier gaat bezorgen dan de kitlens? De optische kwaliteit is niet of nauwelijks beter. Ik zou het geld liever uitgeven aan een groothoekzoom of telezoom naast de kitlens. Dus ik ben heel erg benieuwd naar je motivatie. Het is de enige lens in de collectie van Canon waarvan ik zeg dat ik hem vanwege zijn kwaliteit niet zou kopen.
Toen ik de lancering zag was ik ook enthousiast totdat ik daadwerkelijk door de lens heen in de hoeken van de zoeker had gekeken. Toen wist ik genoeg...
Vignetering en CA onder f/8 is matig tot slecht vanaf 17mm tot ongeveer 23mm en dat zie je in de zoeker. Voor de rest is 'ie beter dan de kitlens en min of meer vergelijkbare Sigma's en Tamrons (bereik, niet prijs!).
Redelijk duur is 'ie wel, aan de andere kant vergoed IS veel.
Zelf heb ik het ding bewust gekozen uit de tests die ik kon vinden, ik zag geen beter alternatief voor een "travelling"-lens.

[OT]Overigens, waarmee maak jij die werkelijk fantastische foto's van je?
Mijn travelling lens is inderdaad De Tamron 28-300 XR. Daarmee maak ik erg veel foto's. Daarnaast gebruikte ik tot voor kort vrij veel de kitlens en de 50 mm. De kitlens is nu een paar weken geleden uit mijn tas verdwenen en ingeruild voor de Tokina AT-X Pro 12-24. De groothoekopnames maak ik dus met de 12-24 en de rest met de 28-300 van Tamron. Als het licht wat slechter is en het onderwerp het toelaat kies ik de 50mm.

\\ En nu weer on-topic.

Als je graag IS wilt zou ik persoonlijk mijn geld liever uitgeven aan de 28-135 van Canon samen met een kitlens dan aan de 17-85.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

Ja, nu weet ik het ook niet meer hoor. Ik lees alles door elkaar. De een zegt fantastisch, de ander is sceptisch.

Ik zal me nog goed laten informeren ok ? Mijn vraag was bedoelt om bevestiging van mijn keuze te krijgen, maar die heb ik dus niet gekregen. Ik moet me dus nog steeds afvragen of ik de juiste keuze maak blijkbaar.
Ik ga dat dus ook maar doen denk ik en nog even goed uitzoeken wat te doen.

Jullie allemaal nogmaals dank voor het kritisch meedenken.

Bas
[size=75][color=blue]Canon EOS 350/ BG/ Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM/ Sigma 17-70mm F2.8-4.5/ Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro AF/ Soligor extensiontube/ Lowepro Computrekker/ Manfrotto 055DB-141RC[/color][/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

bas1969 schreefCOLONIk zal me nog goed laten informeren ok ? Mijn vraag was bedoelt om bevestiging van mijn keuze te krijgen, maar die heb ik dus niet gekregen. Ik moet me dus nog steeds afvragen of ik de juiste keuze maak blijkbaar.
Ik ga dat dus ook maar doen denk ik en nog even goed uitzoeken wat te doen.
Iedereen die een aankoop overweegt heeft hier mee te maken (de routiniers natuurlijk minder).
1. Je maakt een keuze
2. Je gooit het in de groep
3. Je verwerkt de op- en aanmerkingen (== goede raad!)
4. Je maakt een keuze
5. Als je daarna twijfelt, ga dan naar 2 (het "post excitement syndrome" :evil: )
6. Je doet de aankoop

Hoe dan ook, het is jouw beslissing en die staat dan! :D
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Had je al ge-searched op dit forum?

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=3776 bijvoorbeeld?
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
gvklaveren
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 14:54
WoonplaatsCOLON Westland

Nikonian schreefCOLON
m@rk schreefCOLONJe kan het ook combineren,. testen in de winkel, online bestellen !
....

Realiseer je wel dat als je iets bij je lokale fotoboer koopt je altijd iets hebt om (snel) op terug te vallen. Niet alleen qua apparatuur maar ook inhoudelijk wat betreft fotografie.

... :mrgreen:
Helaas kan ik dat dus niet (altijd) onderschrijven!
Ze laten je veel te vaak bungelen als het echt niet OK is, terwijl veel internet leveranciers direct een slecht toestel omruilen.

Ik heb zo 6 maanden gezeur gehad met een KonicaMinolta 7D met daarin 3x een langdurende (> 1 maand) reparatie.
De winkelier bleek voetstoots aan te nemen wat de importeur/repaircentre beweerden en niet een duidelijk standpunt in te nemen tegenover hen en ook niet bereid (de eerste keer al) de camera vanwege duidelijke fabricage gebreken gewoon om te ruilen.

Uiteindelijk de camera retour (begonnen ze ook nog even over de prijsdaling, totdat ze merkten, dat ik ècht boos werd... 6 maanden geen foto's en wèl betaald.... :evil: ), de rest ingeruild (behoorlijke verliespost weer!) en overgestapt naar Canon met nèt nog wat acties....

Ik heb aan het eind ook gezegd: als winkelier lief zijn voor een falende importeur maakt je klant de dupe en is dus ècht klant-onvriendelijk! :evil:
Gr, Gerard.
Andre_K
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 12
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2006 18:52

Ik heb al 3 camera's gekocht bij konijnenberg.
Toen ik de eerste kocht (ixus v1) was het een normale winkel, niet echt groot maar wel heel veel lenzen en body's in de vitrine.
De 2de (powershot S50) had ik online gekocht bij hun, prima levering.

Toen we voor de 3de (350D) naar konijnenberg gingen wees de route planner heel ergens anders heen, de nieuwe winkel dus.
Het is echt een hele mooie winkel, ze hebben echt alles (op voorraad)
Ja kan ook alles probeeren.
Er is ook een hele wand vol camera tassen en ze hebben ook een heel assortiment stativen.
Ook loopt er veel personeel rond die weten waar ze over praten.

Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken dus.
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

inmiddels heb ik de "stoute schoenen" maar aangedaan, en mede geleid door alle positieve ervaringen met Konijnenberg, mijn zuur verdiende fotouitrusting via internet bij hen besteld.

Ik kan niets anders zeggen dan dat de levering keurig en snel is verlopen. Ik kreeg zelfs een sms op de dag dat de verzending werd gedaan. Ook de verpakking was prima. Doos in doos, met heel veel luchtkussens erbij.

Kortom.


PRIMA ZAAK, zowel in kwaliteit, maar zeker ook door de scherpe prijzen.

Bas
Gebruikers-avatar
anton helmink
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2006 00:44
WoonplaatsCOLON t' Gooi (NH)

Al heel wat keren vanuit het Gooi naar Den Ham gereden en spullen gekocht. Perfekte adviezen. Tussenringen voor mijn Canon: kan maar niet doen, spaar voor een goede macro-lens (die ik inmiddels heb gehaald). Via Internet kaiser lichtbakje besteld. Ding deed het niet goed. Terugsturen op hun kosten. In no-time nieuwe retour.Ze hebben verstand van zaken, één probleem: voor de liefhebber is het een luilekkerland. Je wordt al snel te hebberig. Maar ik blijf pendelen tussen het Gooi en Den Ham.
Een Lowepro Nova met een Canon DSLR, een Canon prime (macro), drie Canon zooms (groothoek-, standaard- en tele-, van kit t/m L) en de nodige accessoires.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik ben bang dat ik daarvoor niet naar Den Ham hoef te rijden :oops: :oops:
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Konijnenberg is super, je mag bij hun de winkel eigenlijk niet uit voordat je tevreden bent.
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

Fokke ook altijd hebberig, zowel naar apparatuur als naar mooie foto's :!: :D :D :D

Ik kan ook geen fotozaak meer passeren zonder even te checken wat er staat en wat het kost. Voor de daardoor ontstane hebberigheid hoef ik inderdaad niet speciaal naar Den Ham. :D :D


Greetz,

Bas
[size=75][color=blue]Canon EOS 350/ BG/ Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM/ Sigma 17-70mm F2.8-4.5/ Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro AF/ Soligor extensiontube/ Lowepro Computrekker/ Manfrotto 055DB-141RC[/color][/size]
jakobo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 270
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 17:38
WoonplaatsCOLON Hilversum zuid

Bas1969,

Ik koop alles bij Konijneberg heb vandaag me 28-135 van Canon binnen maar ben ook een aantal keren naar den Ham geweest en daar krijg je toch echt de kriebels als je al dat moois ziet.
Het is toch lekker veilig kopen en, meestal twee dagen later in huis.

Jan.
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

Ik weet het Jan, ik heb (bijna) alles bij Konijn gekocht :wink: Maar hebberig ben ik bij iedere fotowinkel, dat is wat ik bedoelde. Al is de winkel van Konijnenberg wel echt de hemel voor ons fotoholics :shock:

Ook Hilversum zie ik, altijd leuk een plaatsgenoot :wink:

Greetzz,

Bas
[size=75][color=blue]Canon EOS 350/ BG/ Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM/ Sigma 17-70mm F2.8-4.5/ Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro AF/ Soligor extensiontube/ Lowepro Computrekker/ Manfrotto 055DB-141RC[/color][/size]
Bombadil
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 18
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2005 20:04
WoonplaatsCOLON Poortugaal

Via internet besteld bij ze (een telelens voor de vakantie.) Ding was op voorraad en werd de volgende dag verzonden(rembours).

Beetje k*t alleen dat de TPG voor de reis den Ham - Rotterdam een omweg via Tokio ofzo (het duurde 9 dagen!!!) maakte waardoor de lens te laat was voor mijn vakantie. Eigenlijk wilde ik de lens niet meer en heb dat Konijn laten weten. Was geen probleem+hoop excuses (fout was toch van ptt), vind ik netjes van Konijn, ook niets over toch betalen verzendkosten. (uiteindelijk heb ik hem na mijn vakantie toch opgehaald @ postkantoor mede doordat konijn zo relaxt was over de telefoon).

Ze nemen ook snel de telefoon op.
Laatst gewijzigd door 2 op Bombadil, in totaal 5 keer gewijzigd.
Kanon 350d met geschut van 17-85, 18-55, 50 f1.8 & 70-200 f4, 28-105 & Peleng 8mm. draad-ab, ir-ab & statief
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar