Speciale foto op aanvraag?

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2005 16:13

Hallo,

Ik zoek voor een musical-achtergrond een heel specifieke achtergrond-foto. Het zou een afbeelding moeten worden met rood licht waar de silhouetten in staan van 3 dames van lichte zeden.

Stel het voor als een groot rood (rosse-buurt-rood) vierkant met daarin 3 silhouetten van de dames, waarbij de silhouetten heel duidelijk moeten zijn.

Ik ben geen fotoshopper en heb geen materiaal om zelf zoiets te kunnen produceren. Wie zou mij daarbij kunnen/willen helpen?
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Ik heb een tijdje geleden voor een opdracht (het ontwerpen van een serie toegangskaartjes) een foto gebruikt die volgens mij wel enigszins aan je omschrijving voldoet.
Ik ben nu helaas onderweg maar als je me even PB't (opdat ik het niet vergeet) kijk ik als ik weer terug ben (waarschijnlijk zondag) op mijn vaste computer, daar staat het vast ergens op...

Heb je overigens al wat stocksites geprobeerd zoals www.istockphoto.com of www.sxc.hu ???

Edit: Drie dingetjes nog:
Mocht je een goeie foto vinden in de verkeerde kleur, let me know dan maak ik 'm even rood voor je.

Als het een achtergrond voor een theater-iets is moet het wel behoorlijk hi-res zijn

Heb je al overwogen 'm gewoon zelf te maken (de foto)
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Als je meer specs weet (maten, outputmethode etc) dan wil ik hem wel voor je maken.
sypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2005 16:13

Zoals het er nu op lijkt moet de foto ene goede resolutie hebben omdat deze op een 4*3 meter doek gepresenteerd gaat worden. Het allerbelangrijkste is eigenlijk dat de dames van lichte zeden goed zijn te onderscheiden. De contouren moeten echt zwart zijn, er moeten eigenlijk geen detalis zichtbaar zijn (d.w.z. er hoeven geen tepels op te staan)

Ik zat er nu zelf over na te denken dat het misschien zelfs wel goed is om 3 verschillende poses te doen:

1 dame aan de linkerkant waar je vanaf buikhoogte tot en met haar hoofd ziet

1 dame aan de rechterkant die je vanaf heuphoogte en daarboven ziet

in het midden een dame die je helemaal ziet en waarvan je in het silhouet kunt zien dat ze naakt is

Zou zoiets haalbaar zijn? Ik denk het wel. Als je iets hebt waar je contouren op kunt schieten...?
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Is geen probleem. Wel moet ik weten waarop het wordt uitgedraaid. Sommige plotters hebben genoeg aan 80 PPI terwijl andere printers een hogere resolutie nodig hebben.
sypie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 18 Dec 2005 16:13

Ah, sorry dat ik misschien niet duidelijk ben geweest daarin, mijn fout. Het geheel wordt gebeamerd. Er zijn namelijk nog meerdere stukken achtergrond, die zijn redelijk makkelijk te vinden, maar deze, van de dames van lichte zeden is NIET te vinden...

Het kan dus allemaal digitaal blijven.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar