fotos van mijn boa

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
manuel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2004 15:11

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3804[/img]
mijn boa in zijn geheel

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3805[/img]
alleen zijn kop

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3824[/img]
weer zijn kop alleen andere hoek
canon EOS 300D/ nikon FG-20
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

deleted
Laatst gewijzigd door 2 op Chris 350D, in totaal 5 keer gewijzigd.
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

je moet toch wat meer op je scherptediepte letten hoor. Vooral bij de koppen is het zonde dat die niet beter is.

Voor de rest wel een gaaf beest
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
Gebruikers-avatar
manuel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2004 15:11

ja dank je,

ik ben het nog aan het leren!!
vandaar! bedankt voor de info zal binnekort weer eens wat posten!!

ga gelijk oefenen!
canon EOS 300D/ nikon FG-20
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

@Manuel: lees deze link even. Dan zie je hoe je je foto's op het forum kunt plaatsen.

Verder wat de foto's betreft: ze zien er mooi uit. Vooral degene die niet even anders kijkt heeft wel een heel korte scherptediepte.

@C300D: ook hele mooie foto's.
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

deleted
Laatst gewijzigd door 1 op Chris 350D, in totaal 5 keer gewijzigd.
Robbe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 25 Jul 2004 15:13
WoonplaatsCOLON Lokeren - België
CONTACTCOLON

ik vind het om te beginnen verschrikkelijk lelijke beeste, maar de foto's van C300D zijn echt wel knap (liefst wel een eigen topic openen als je wil showen).

Voor manuel, de f-waarde wat hoger zetten zal reeds veel helpen (desnoods uw ISO wat hoger zetten zodat een hogere f-waarde niet resulteert in een te lange sluitertijd).
Wat je eerste foto betreft, hij staat er toch niet helemaal op... :P

Blijven oefenen en opnieuw posten, komt zeker in orde...

(als jullie andere beesten hebben...)
Canon EOS 300D / 18-55 kit / EF 28-80mm / Cosina 100 - 400mm
> http://users.pandora.be/Temmerman <
Marieke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 453
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:09

Hee, manuel,

Ik fotografeerde dan wel andere onderwerpen, maar het scherpteprobleem in jouw foto's komt me bekend voor. Zo zagen mijn eerste foto's er ook allemaal uit, en om eerlijk te zijn, nu de teller op 1500 staat nog best wel veel :cry: Volgens mij komt het voornamelijk doordat de camera de meeste focuspunten op afstand vond (de rest van de slang) en daar dus op heeft scherpgesteld, en niet op de kop(dichter bij de lens).

Speel eens met de focuspunten op je camera en probeer dan de foto eens met 1 of twee focuspunten te nemen, precies dat focuspunt op de kop laten vallen (hoeft niet perse in het midden te zijn). Ik denk dat dan die onscherpte in de rest van de foto juist een mystiek effect kan geven, al is het wellicht toch beter als wel de hele slang er scherp op staat. Als ik nu naar de bovenste foto kijk, is er duidelijk gefocust op het midden van de slang, daar knalt zijn vel eruit. Als je dat effect op de kop hebt, is het een foto om kippenvel van te krijgen.

Het duurde bij mij even voordat ik begreep dat die rood oplichtende lampjes aangeven op welke punten gefocust wordt (donkerblond, he). Nu zie ik tijdens het nemen van de foto wel waarop ie focust en stel ik het desnoods bij. Om die reden fotografeer ik eigenlijk nooit meer in de standaard programma's, altijd minimaal op P, dan kun je snel van focuspunten veranderen als je ziet dat het fout gaat.

Bij de laatste twee foto's is het denk ik meer het diafragma dat een rol speelt (zoals anderen al opmerkten), al denk ik dat het ook daar juist mooi kan zijn, als maar wel de gehele kop er goed scherp op staat.
Laatst gewijzigd door 2 op Marieke, in totaal 16 keer gewijzigd.
[size=75]Apparatuur kopen heb ik nu wel onder de knie, nu het fotograferen nog ;-)
[url=http://www.shutterstock.com/gallery.mhtml?id=11181&rid=11181]Shutterstock[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/file_search.php?action=file&filetypeID=0&s1=0&text=&username=MiStock&color]Istock[/url][/size]
Gebruikers-avatar
manuel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2004 15:11

Ytos schreefCOLON@Manuel: lees deze link even. Dan zie je hoe je je foto's op het forum kunt plaatsen.

Verder wat de foto's betreft: ze zien er mooi uit. Vooral degene die niet even anders kijkt heeft wel een heel korte scherptediepte.

@C300D: ook hele mooie foto's.
Ja, zag dat topic idd wat later! bedankt voor de reminder!
canon EOS 300D/ nikon FG-20
Gebruikers-avatar
manuel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2004 15:11

Mia schreefCOLONHee, manuel,

Ik fotografeerde dan wel andere onderwerpen, maar het scherpteprobleem in jouw foto's komt me bekend voor. Zo zagen mijn eerste foto's er ook allemaal uit, en om eerlijk te zijn, nu de teller op 1500 staat nog best een veel :cry: Volgens mij komt het voornamelijk doordat de camera de meeste focuspunten op afstand vond (de rest van de slang) en daar dus op heeft scherpgesteld, en niet op de kop(dichter bij de lens).

Speel eens met de focuspunten op je camera en probeer dan de foto eens met 1 of twee focuspunten te nemen, precies dat focuspunt op de kop laten vallen (hoeft niet perse in het midden te zijn). Ik denk dat dan die onscherpte in de rest van de foto juist een mystiek effect kan geven, al is het wellicht toch beter als wel de hele slang er scherp op staat. Als ik nu naar de bovenste foto kijk, is er duidelijk gefocust op het midden van de slang, daar knalt zijn vel eruit. Als je dat effect op de kop hebt, is het een foto om kippenvel van te krijgen.

Het duurde bij mij even voordat ik begreep dat die rood oplichtende lampjes aangeven op welke punten gefocust wordt (donkerblond, he). Nu zie ik tijdens het nemen van de foto wel waarop ie focust en stel ik het desnoods bij. Om die reden fotografeer ik eigenlijk nooit meer in de standaard programma's, altijd minimaal op P, dan kun je snel van focuspunten veranderen als je ziet dat het fout gaat.

Bij de laatste twee foto's is het denk ik meer het diafragma dat een rol speelt (zoals anderen al opmerkten), al denk ik dat het ook daar juist mooi kan zijn, als maar wel de gehele kop er goed scherp op staat.

Groetjes,
Marieke
hi marieke,

ik was op de hoogte van de rooie spots! maar bedankt voor de hint! ja ik zal maar blijven oefenen he!! haha

@c300d zeer mooi foto's

ps zijn dit je eigen pythons?
canon EOS 300D/ nikon FG-20
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

deleted
Laatst gewijzigd door 1 op Chris 350D, in totaal 5 keer gewijzigd.
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

C300D schreefCOLONNee, die mooie pythons zijn niet van mij. Ik zou best graag zelf een slang willen houden, maar hier in huis loopt iemand rond die als de dood is voor die beesten.
Ik weet er alles van......tot het moment dat ze zo'n slangebeest bij een kennis mocht vasthouden..... Wat denk je, is dat mens verkocht!! :?

Manuel,

Wat een prachtbeesten! Wat er over de foto's te zeggen valt is al door mijn shootbroeders gezegd. Keep on trying!
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Aai poes, aai. Brrr, leuke gele bananenphython. Alles is al gezegd, maar ik zal je ook nin de gaten houden :)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar