mijn eerste foto's

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
bullsnake
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2004 23:02

Nou ik heb hem eindelijk hoor de Eos 300d rebel :P :P :P :P
Gelijk in de auto naar het park en ff wat foto’s geschoten :D kon niet meer stoppen dus na 200 foto’s :oops: weer naar huis ff kijken en veel mislukt :lol: maar ook een paar mooie er bij vind ik :) oordeel zelf vanavond als ik uit gespeelt ben dan ga ik het serieuzer aanpakken en het boekje ff doornemen :wink: geef je mening en hou je vooral niet in :lol: mijn dag kan toch niet meer stuk :P :D :P :D



[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3860[/img] #1# [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3859[/img]#2#


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3858[/img] #3# [img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3861[/img]#4#


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3856[/img]#5#
Laatst gewijzigd door 2 op bullsnake, in totaal 15 keer gewijzigd.
gr petra
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Hoi Petra!

Allereerst, nummer je foto's, dat is voor de "juryleden" makkelijker.

foto1: het laantje+hond: tja.... Bij mij welt de vraag op: "wat doet die hond daar?" Laat de volgende keer de hond eens wat dichterbij staan of laat hem op je af komen rennen.

foto 2: aardig maar voor de rest niet spannend. Probeer bij dit soort foto's de scheiding water en land uit het midden van de foto te houden. Dus, of meer water of meer lucht al naar gelang het meest te bieden heeft. Naar mijn smaak heeft deze foto zowel wat betreft lucht als water niet veel inhoud. Aardige proeffoto zou ik zeggen.

foto 3: veel gras weinig hond. De hond staat wel mooi op zijn plek: 1/3 van boven en 1/3 vanuit de kant. Ik zou deze foto "besnijden" ( :?: oeps) zodat je meer hond in de foto krijgt.

foto 4: JAAAAAA..... Mooi, prachtig, superscherp, wauw!!!!!
Kleine dissonant: het hekje rechts, weg ermee!

foto 5: mooi. Ik zou de hond een tikkie meer van voren genomen hebben zodat er iets meer "bullehoofd" op staat. Verder mag hij wel iets scherper. De DOF is wel goed vind ik.
Doorgaan hè? Blijf posten!
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

De vierde is echt oke, mooie balans in licht donker, en goed scherp, hekje eruit croppen en hond pontifivcaal in het beeld zetten.

De rest is wat grauw, het was ook grauw, maar ze zijn wel erg grauw ;)

Maar dit zijn goede beginnen :)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Ik heb eigenlijk niets aan de commentaren van beide heren hierboven toe te voegen!
Nr. 4 is inderdaad erg mooi!
Bulletje is zo wie zo een mooie hond om te fotograferen vind ik! Ik hou van dit soort honden.
ragverp
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2004 10:47
WoonplaatsCOLON Amsterdam

niet om het een of ander maar foto 4 is ook niet echt scherp.
lijkt of hij een beetje verder naar voren wel scherp is . Hem je hem verder nog verscherpt ?
Canon 20D , Canon 16-35 2.8 L, Canon ef 70-200 2.8 L usm, Sigma 28-105 2.8-4 asf en speedlite 420ex
bullsnake
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2004 23:02

ragverp schreefCOLONniet om het een of ander maar foto 4 is ook niet echt scherp.
lijkt of hij een beetje verder naar voren wel scherp is . Hem je hem verder nog verscherpt ?
nee niks aan gedaan,ik weet dat ik nog veel moet leren :lol: deze foto's zijn ook in het wilde weg geschoten :oops: een beetje proberen heb nog nooit met een spr gewerkt wat niet s komt nog wel :D :D :D
gr petra
bullsnake
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2004 23:02

Bulletje is zo wie zo een mooie hond om te fotograferen vind ik! Ik hou van dit soort honden.[/quote]

:D ja he :D :D :D :D
P’s wat is nou de meest ideale stand voor actie foto's :P
gr petra
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Ik zou zeggen: iets schuin van voren en voor de rest vooral schieten zoals jij het mooi vindt.
Ik heb zelf een hond (golden retriever) en vind het leuk om hem te fotograferen in volle actie. Als ik dan de foto's terug kijk, staat de hond er meestal in de meest vreemde standen/sprongen op. Soms is dat verrassend leuk maar meestal ziet het er niet uit. Kortom als de hond niet poseert is het vooral veel schieten en geluk hebben dat er een paar leuke platen tussen zitten.
ragverp
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2004 10:47
WoonplaatsCOLON Amsterdam

bullsnake schreefCOLONBulletje is zo wie zo een mooie hond om te fotograferen vind ik! Ik hou van dit soort honden.
:D ja he :D :D :D :D
P’s wat is nou de meest ideale stand voor actie foto's :P[/quote]

Met een beetje sharpening komt die 4e foto er een stuk beter af .

De ideale stand voor actie foto's van je hond is een sluitertijd van rond de 1/500 sec en een F waarde zo groot mogelijk.

Ik zet zelf altijd alleen het center af Punt aan dan loop je het minste risico iets te missen door een af foutje .

Standfoto's van een hond vind ik het mooist schuin van voren op gelijke hoogte met de hond.
Canon 20D , Canon 16-35 2.8 L, Canon ef 70-200 2.8 L usm, Sigma 28-105 2.8-4 asf en speedlite 420ex
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

:lol: :lol: :lol: :lol:

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, ze bedoelt dit met "in welke stand....".

:D
bullsnake
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2004 23:02

djc schreefCOLON:lol: :lol: :lol: :lol:

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO, ze bedoelt dit met "in welke stand....".

:D


kappe nou he :oops:
wat dacht je anders :lol:
gr petra
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Uhhhh..... :? :shock: :roll: :?: oooooh..... :!: slik.... :oops: :wink: :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar