kwaliteit van een cf kaart ?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
hanvar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 18:32
WoonplaatsCOLON hoorn

Ik heb een CF card 8Gb 120x van het merk peak voor € 265,- gekocht.
Werkt prima, hoe kun je testen of hij goed is. Je leest veel over de kwaliteit van kaarten maar hoe controleer je dat. Ik wil er meer bij kopen vandaar
Canon EOS 5D II | Canon EF 28-300mm f3.5-5.6 L IS USM | Sigma 12-24mm HSM | Canon EF 24-105 F/4L USM | 580ex II | Powershot SX50HS
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik denk niet dat je een enkele kaart kunt testen. Je moet hem dan vergelijken met andere merken. In plaats van verschillende kaarten te kopen, kun je dan beter reviews zoeken op het internet
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
THJKlos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1346
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2005 12:31

Wat versta je precies onder kwaliteit, snelheid of betrouwbaarheid?

Wat snelheid betreft, dit is natuurlijk goed meetbaar en daar zijn ook wel tests van. Wat betrouwbaarheid betreft heb ik eigenlijk geen idee. Degelijk zijn ze allemaal wel, ze kunnen wel wat hebben, maar er schijnen bij goedkopere kaarten nog wel eens problemen op te treden met corrupte data.

Hoe het met Peak kaarten zit weet ik zo niet, het is voor mij ook een relatief onbekend merk. Ik heb er een kaartlezer van, werkt perfect, maar verder ken ik het merk of de produkten niet.

Is het trouwens sowieso niet verstandiger om met meerdere kaarten van bijv. 2 gig te werken? Hiermee spreid je de foto's en dus ook de kansen dat je veel foto's ineens kwijtraakt om wat voor reden dan ook.
[size=75]*... ...*[/size]
Gebruikers-avatar
hanvar
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2006 18:32
WoonplaatsCOLON hoorn

Ik bedoel betrouwbaarheid, snelheid etc kan ik testen en de kaart is snel. Er is nergens iets over deze kaarten te vinden. Ik ben in de 6 jaar dat ik met digitale camera's werk nog nooit een kaart of foto kwijt geraakt. Ik zet het altijd nog weg op een losse HD. In de raw-jpg mode kan ik 640 plaatjes kwijt, op een 2 GB maar 160. In verhouding is de 8 Gb veel voordeliger. Er zit 5 jaar garantie op dus ik gok er maar op dat het goed zit.
Canon EOS 5D II | Canon EF 28-300mm f3.5-5.6 L IS USM | Sigma 12-24mm HSM | Canon EF 24-105 F/4L USM | 580ex II | Powershot SX50HS
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar