[BESLIST] 300D stuk, nieuwe 20D of 30D?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Pfff, meteen weer een discussie over "gek laten maken" enzo. Relax! Mijn 300D heeft ook de geest gegeven dus ik moest wel. Als de helft van je foto opeens zwart is kun je geen foto's meer maken, simpel zat.. Een 5D wil ik heel graag maar is me echt te duur, vandaar de 30D.
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

bsidez schreefCOLON
Roth-Mastwq schreefCOLONWat houd het eigenlijk in die spot meting :roll:
Hahahahaha humor
Daarmee kun je meten hoe bespottelijk je foto zal worden. Zeg maar een soort lachmeter naast de belichtingsmeter.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Thoon_Loque
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 143
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2006 20:54
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Betreft spot-meting:
ben ik nou zo dom....

maar ik doe altijd eerst inzoemen op het onderwerp, stel de camera in en zet de lens in de juiste zoompositie (lees: brandpunt) neem dan de foto.

ik heb de 300d en ik denk dat ik zo ook goed vooruit kan (ik ben nog wel eens van plan een externe lichtmeter aanteschaffen en die hebben meestal ook een spotmeter erop)
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Thoon_Loque schreefCOLONBetreft spot-meting:
ben ik nou zo dom....

maar ik doe altijd eerst inzoemen op het onderwerp, stel de camera in en zet de lens in de juiste zoompositie (lees: brandpunt) neem dan de foto.

ik heb de 300d en ik denk dat ik zo ook goed vooruit kan (ik ben nog wel eens van plan een externe lichtmeter aanteschaffen en die hebben meestal ook een spotmeter erop)
spotmeting: bij een spotmeting wordt alleen het licht in het midden van het frame gemeten. Dit is een handige methode wanneer de achtergrond veel lichter is dan het onderwerp, bijvoorbeeld een persoon tegen een lichte achtergrond. Wanneer je spotmeting kiest, moet je zorgen dat het hoofdonderwerp zich in het midden van de zoeker bevindt, daarna vergrendel je de belichting en de scherpstelling . Het verdient weer de voorkeur om een onderdeel in het kader te selecteren dat ongeveer overeenkomt met de gemiddelde grijswaarde
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
moosie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2006 19:35

*KICK* :D

Na bijna 2 jaar de 300D BLEK te hebben gehad, heb ik gisteren de stoute schoenen aangedaan en ben nu de trotse eigenaar van de 30D
Alleen de body aangeschaft voor 1125 pleuries....mjah
Na heel veel gelezen te hebben over de 30D, ben ik tevreden over deze aanschaf, wat de 30D te bieden heeft tov de 300D.
Gebruik'em met de Canon kitlens 18-55 en een Tamron XR Di 28-300.

Moosie,

ps, further hints & tips are welcome.......
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

moosie schreefCOLON*KICK* :D

Na bijna 2 jaar de 300D BLEK te hebben gehad, heb ik gisteren de stoute schoenen aangedaan en ben nu de trotse eigenaar van de 30D
Alleen de body aangeschaft voor 1125 pleuries....mjah
Na heel veel gelezen te hebben over de 30D, ben ik tevreden over deze aanschaf, wat de 30D te bieden heeft tov de 300D.
Gebruik'em met de Canon kitlens 18-55 en een Tamron XR Di 28-300.

Moosie,

ps, further hints & tips are welcome.......
Het verschil tussen de 300D en 30D mag je inderdaad wel veel noemen!
Was voor mij toen ik voor de 20D ging (vanaf de 300D) ook een hele verademing!! Vooral de snelheid (van alles).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

moosie schreefCOLON*KICK* :D

Na bijna 2 jaar de 300D BLEK te hebben gehad, heb ik gisteren de stoute schoenen aangedaan en ben nu de trotse eigenaar van de 30D
Alleen de body aangeschaft voor 1125 pleuries....mjah
Na heel veel gelezen te hebben over de 30D, ben ik tevreden over deze aanschaf, wat de 30D te bieden heeft tov de 300D.
Gebruik'em met de Canon kitlens 18-55 en een Tamron XR Di 28-300.

Moosie,

ps, further hints & tips are welcome.......
Het zal dan wel aan mij liggen, maar waarom koop je zo`n gigantisch dure body terwijl je die relatief goedkope lenzen gebruikt?
Ik heb liever een 'mindere' body met goede lenzen dan andersom. Met de lenzen die je nu hebt, haal je echt niet het maximale uit je body (zelfs al niet uit de 300D :wink:)

Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

RiniB schreefCOLON
Het zal dan wel aan mij liggen, maar waarom koop je zo`n gigantisch dure body terwijl je die relatief goedkope lenzen gebruikt?
Ik heb liever een 'mindere' body met goede lenzen dan andersom. Met de lenzen die je nu hebt, haal je echt niet het maximale uit je body (zelfs al niet uit de 300D :wink:)

Reinier
Tsja Reinier... dat is nou precies het punt wat ik probeerde te maken in het topic over de 400D. :?

Je slaat de spijker op z'n kop. :lol:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

mwah... niet helemaal met je eens Reinier... body doet meer dan alleen de foto's opslaan. Ook gebruiksgemak, opstartsnelheid, fps, etc. kunnen van belang zijn. Ik loop ook tegen de beperkingen van de kitlens aan maar maak er nog steeds aardige plaatjes mee...

En verder: het is ieders grondrecht om zijn/haar eigen keuzes te maken en te doen wat hij/zij met zijn/haar geld wil doen... deze persoon heeft een mededeling gegeven en is daar blij mee, als ik heel eerlijk ben heeft hij/zij eigenlijk neit gevraagd naar de mening van mede-forumleden of hij het goed gedaan heeft, toch? Let wel: NOFI!!!!
www.johanvanderwielen.nl
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

schoffie schreefCOLON En verder: het is ieders grondrecht om zijn/haar eigen keuzes te maken en te doen wat hij/zij met zijn/haar geld wil doen... deze persoon heeft een mededeling gegeven en is daar blij mee, als ik heel eerlijk ben heeft hij/zij eigenlijk neit gevraagd naar de mening van mede-forumleden of hij het goed gedaan heeft, toch? Let wel: NOFI!!!!
Ik ben het helemaal met jouw betoog eens Johan.

Maar zonder opnieuw een discussie op te willen starten...

En toch valt het me op dat op vrijwel ieder forum waar ik kom, in de rubriek "objectieven" altijd door vrijwel iedereen geroepen word: "Investeer in goed glaswerk, het objectief maakt de foto, niet de body". En dit uit de monden van (vele) Professionals.

Herinner je nog mijn topic over de onscherpte van de 30D die ik (toen) net gekocht had?

Dat probleem speelt inmiddels niet meer. Sinds ik de 24-105 "L" weer heb aangeschaft is iedere plaat die eruit komt rollen rete-scherp, levendig, contrastrijk en kleur-echt. Ook hoef ik 7 van de 10x niet eens USM toe te passen.

Er zit dus wel een kern van waarheid in het verhaal van Reinier.

Gr. John :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

tuurlijk zit er een kern van waarheid in...

maar...

een antwoord is pas een antwoord als er ook een vraag werd gesteld... :wink:
www.johanvanderwielen.nl
moosie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2006 19:35

achja, ... :cry: ....
verder zei Moosie ook niet of hij die lenzen verder gaat gebruiken op die body...aangezien deze nog in zijn bezit zijn....en het budget het (nog) niet toelaat voor het betere glaswerk.... :cry: ..stapje voor stapje komt alles wel goed hoor :lol:

*Anyhow komt er binnenkort wel een kwalitatief betere lens op te zitten.. :wink:

Moosie
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

bij corne

Occassion: Canon EOS 30D


Details
1 maand oud en nauwelijks gebruikt.
Prijs: 1050.00 €
greetings stephan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar