Fotograferen op concerten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Die houden we er in Sugarman :D Mooie platen man vooral met dat zoom effect.
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Gebruikers-avatar
HaZee
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2005 22:59
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

En nooit tikken gekregen omdat je flitste? Of gevraagd of je mocht flitsen?
Christiaan

Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, maar ik wil wel graag alles weten ;)
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

HaZee schreefCOLONEn nooit tikken gekregen omdat je flitste? Of gevraagd of je mocht flitsen?
In principe flits ik nooit. Ik flits alleen maar voor dit soort effecten.
En dat zijn hooguit misschien 10 flitsjes op een avond.

En de meeste bands die ik schiet ken ik allemaal persoonlijk dus die zullen het niet in hun hoofd halen om tikken te gaan uit delen :)

Ik ben zelf ook muzikant en sta vaak zelf op het podium als drummer.
Het is idd erg storend als je geconcentreerd bezig bent en je ineens een flits in je ogen krijgt. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa 8) weg concentratie.

Maar aan de andere kant denk ik dan ook weer dat dat er bij hoort in dit wereldje. Dus op mij mag je flitsen wat je wilt :lol: Oeps wat heb ik gezegd. :roll:
Laatst gewijzigd door 1 op sugarman, in totaal 10 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
anyoha
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2006 22:26

Wederom Bedankt voor de tips!!!
Zodra mijn Canon 50mm f1.8 obj. binnen is ga ik "oefenen"
en dan zal ik de resultaten wel f posten!!!

Grtz Anyoha
[size=50]Canon 350D + Grip| Tamron 17-50 II 2.8 | EF 50mm f1.8 II | Tamron 70-300 | Batterijgrip | Canon Speedlite 430EX | Manfrotto D676 digi Monopod | Velbon CX 660 statief [/size]
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

sugarman schreefCOLON
HaZee schreefCOLONEn nooit tikken gekregen omdat je flitste? Of gevraagd of je mocht flitsen?
In principe flits ik nooit. Ik flits alleen maar voor dit soort effecten.
En dat zijn hooguit misschien 10 flitsjes op een avond.

En de meeste bands die ik schiet ken ik allemaal persoonlijk dus die zullen het niet in hun hoofd halen om tikken te gaan uit delen :)

Ik ben zelf ook muzikant en sta vaak zelf op het podium als drummer.
Het is idd erg storend als je geconcentreerd bezig en je ineens een flits in je ogen krijgt. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa 8) weg concentratie.

Maar aan de andere kant denk ik dan ook weer dat dat er bij hoort in dit wereldje. Dus op mij mag je flitsen wat je wilt :lol: Oeps wat heb ik gezegd. :roll:
En nu met het hele forum naar een optreden van Sugarman en allemaal FLITSEN :D :D
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Gebruikers-avatar
anyoha
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2006 22:26

Mwuhahaha, wat zal ie raar opkijken als dat gebeurt... 8)
Bring your shades, ghehehe

Maarre, de lens ( 50mm f1.8 ) werd dus vandaag aangeboden bij mij aan de deur,
maar ik was net boodschappen doen!!!
Balen!!!
Nu kan ik m pas maandag bij de postkantoor ophalen!

Grtz Anyoha
[size=50]Canon 350D + Grip| Tamron 17-50 II 2.8 | EF 50mm f1.8 II | Tamron 70-300 | Batterijgrip | Canon Speedlite 430EX | Manfrotto D676 digi Monopod | Velbon CX 660 statief [/size]
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

fluppie schreefCOLON
sugarman schreefCOLON
HaZee schreefCOLONEn nooit tikken gekregen omdat je flitste? Of gevraagd of je mocht flitsen?
In principe flits ik nooit. Ik flits alleen maar voor dit soort effecten.
En dat zijn hooguit misschien 10 flitsjes op een avond.

En de meeste bands die ik schiet ken ik allemaal persoonlijk dus die zullen het niet in hun hoofd halen om tikken te gaan uit delen :)

Ik ben zelf ook muzikant en sta vaak zelf op het podium als drummer.
Het is idd erg storend als je geconcentreerd bezig en je ineens een flits in je ogen krijgt. Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa 8) weg concentratie.

Maar aan de andere kant denk ik dan ook weer dat dat er bij hoort in dit wereldje. Dus op mij mag je flitsen wat je wilt :lol: Oeps wat heb ik gezegd. :roll:
En nu met het hele forum naar een optreden van Sugarman en allemaal FLITSEN :D :D
Dacht het niet he fluppie :lol: :shock: :D

Ben wel benieuwd naar je resultaten anyoha.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

Dr. Faustus schreefCOLON *knip*
Sorry dat ik het zeg hoor, maar er zijn inderdaad ook genoeg bands die gewoon arrogante zakken zijn. Dit verhaal is inderdaad wel aan de erge kant die ik bedoel. Ok, de fotograaf was in overtreding, maar dat betekent niet dat de "artiesten" voor eigen rechter mogen spelen en hem mogen mishandelen en zijn apparatuur mogen vernielen. Ik had er dus ook werk van gemaakt. Ik had hoogstens mijn CF afgegeven of gewist...

Over het schieten is meeste wel gezegd. Hoge iso, grote diafragma, NIET flitsen en als het even kan ook je AF-hulplicht uitzetten. Bij sommige cams, bijvoorbeeld bij mn D30 is dat bijna net een zaklamp en net zo irritant als een flitser. Verder kan het nooit kwaad om even toestemming te vragen bij de organistatie.... om eerder genoemde situaties te vermijden.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Lollig topic. Maar muzikanten zijn niert zomaar arogant. Het is hun trucje waarop jij uit bent. Dus mogen zij de regels bepalen. En het wissen van een cf kaart is niet genoeg. Want dat kan je thuis net zo hard weer ongedaan maken met een simpel progje.
Als je iemands creatieve uitspattingen wil fotograferen, vraag het dan. En houd je aan de afspraken en restricties. Ik doe 2 a 3 bands live per maand, nog nooit problemen gehad, zelfs als anderen eruit worden geknikkerd, schiet ik lekker door. Het helpt als je goede afspraken met de band/manager.
Flitsen is not done. Het is echt super irritant als je op het podium staat en ze flitsen je in het gezicht. Je ziet helemaal niets meer. Je kijkt nl vaak richting publiek, dat vanaf jou muzikanten plek in het donker zit. Je wil toch wel contact, dus je regelt je ogen in op de donkerte. Flits en je ziet dus meteen 20 seconden niets meer. Als gitarist heb ik dan wel de neiging de flitser iets te gaan aandoen :)
Als je een goede en bruikbare zoom voor dit soort fotografie wil, de Tamron 28-75 F2.8 is de lens voor kleine podia. Super.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
anyoha
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 02 Jan 2006 22:26

Nou, hèhè! Eindelijk is de 50mm vandaag binnengekomen.
Ik had dus maandagmiddag mijn "pakketje" opgehaald bij de postagentschap maar tot mijn verbazing zat er een Nikkor 50mm f1.8 in!!!
Niet echt bruikbaar dus op de 350d toch???
Gelijk maar ff opgebeld naar Konijnenberg voor een oplossing.
Gewoon ff terugsturen en hij wordt gelijk omgeruild voor de goede lens.
Zogezegd zogedaan, maar ja ondertussen wel 2 concertjes gemist dus de resultaten moeten helaas nog even uitblijven!!!

Ben in iedergeval wel blij dat ie binnen is!

Grtz Anyoha
[size=50]Canon 350D + Grip| Tamron 17-50 II 2.8 | EF 50mm f1.8 II | Tamron 70-300 | Batterijgrip | Canon Speedlite 430EX | Manfrotto D676 digi Monopod | Velbon CX 660 statief [/size]
WillyZ

Geflitste foto's tja vind ik niet mooi
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Kropot schreefCOLONAls gitarist heb ik dan wel de neiging de flitser iets te gaan aandoen :)
'per ongeluk' een drumstok laten vliegen wil dan ook wel eens helpen :oops:

Ik fotografeer eigenlijk ook alleen bands die ik ken en waarvan ik weet wat ik bij ze kan doen (in hoeverre ik op het podium mag staan enzo). Ik waardeer hun muziek, zij waarderen mijn foto's. Perfecte deal. :)
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Psies Bart, altijd ff vragen, kan geen kwaad, kleedkamer opzoeken voor
de gig, ff netwerken ;)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Ik mis nog iets in dit topic.

Het geluid van de klappende spiegel kan ook knap irri zijn in een theater,
bij een compactcamera heb je daar minder last van, jammer dat je dan minder kwaliteit plaatjes maakt.

Mijn oude G3 heeft me prima diensten bewezen in theater, f2.0 bij 400 asa gaf voor mij acceptabele plaatjes zonder flits.

Afbeelding
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Yep, daarom schiet theater vaak in de laatste doorloop, de generale. Kan je meteeen om wat extra procent licht vragen :)
Maar, zeker met theater, klassiek en zeg maar stille kunstzinnige uitvoeringen moet je toestemming vragen. Mijn ervaring is dat je adhv je portofolio en via de regisseur van het stuk vaak wel toestemming krijgt, zeker als je je werk ter beschikkking stelt aan het gezelschap.
En daarbij is het niet alleen de klappende spiegel maar ook het bewegen, positie veranderingen van de fotograaf. Dat kan tijdens theater ook erg hinderlijk zijn voor de gewone toeschouwer.
In het amateurcircuit in Arnhem waar ik veel werk, word het zelfs wel eens voor de voorstelling door het gezelschap aangekondigd dat er een fotograaf is die werkt voor het gezelschap. Dat heeft wel een gunstig effect op de acceptatie van onvermijdelijk hinderlijk geluid en en beweging.
Overleg en uitleg werkt vaak prima. Zorg dus dat je toestemming hebt.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Eh, mooie shot overgens Hennie ;)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
hennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 648
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2005 14:37
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

bedankt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar