Bloempje

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Still Dro
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 06:30

Hallo,

Soort vd bloem ken ik spijtig genoeg niet, deze is nog niet volbloeid liet ik me vertellen, hopelijk wordt deze nog mooier.

Wat vinden jullie ervan? Waar moet ik in 't vervolg op letten. Standpunt? Belichting? Instellingen goed?
Foto is niet gecropt.

Afbeelding

grtz
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

De bloem is van een Hemerocallis, in het nederlands Daglelie. Zoals de naam al een beetje aan geeft bloeit deze bloem maar ene dag. Morgen is er weer eentje. :D
Ik vind dit een hele knappe foto, rete scherp en een goeie ruime scherptediepte. Belichting is ook goed, de kleuren zijn erg natuurlijk.
Die vlieg, daarvan dacht ik zelfs even dat-ie op m'n beeldscherm zat. Goed hoor, complimenten.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
amr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 19:45
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Ben het helemaal met Martin eens. De uitsnede is ook goed. Zeker als je in gedachte houdt dat de foto niet gecropped is.

Had bijna de monitor van mijn bureau geslagen met de vliegenmepper ;-)

Ar
"A good reboot is never a bad solution"
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

Zeker en vast een mooie foto.
Geen exif, jammer. Kan ik van leren.
Still Dro
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 06:30

Exif even bijplaatsen, is verloren gegaan bij verkleinen.

@ 300mm
F/13
1/500
ISO 100
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Echt een mooie en scherpe foto !

Zal het goed doen als achtergrond voor je bureaublad, vooral met dat vliegje......lijkt ie nog echter :lol:

Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
LeoS
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2005 15:15
WoonplaatsCOLON Zeewolde

Ik vind 'm knap! Ik heb de laatste tijd veel bloemen proberen te schieten met mijn macrolens, maar blijf altijd moeite houden met de scherptediepte als zo'n bloem van die lange stampers heeft of veel diepte.

Misschien eens met een andere lens proberen, maar mijn macrolens schijnt er de laatste tijd niet zo goed af te willen ;-)

Leon
EOS 350D, Canon EFS 18-55mm, Sigma 70-300mm F4-5.6 II APO Macro super, Tamron AF SP 90/2.8 DI Macro 1:1, EF-500 DG ST flitser
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Mooie compo en goed van scherpte.
Prachtige bloem met mooie kleuren.
Compliment

Groet,
Bolwerk
Still Dro
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2005 06:30

leos schreefCOLONIk vind 'm knap! Ik heb de laatste tijd veel bloemen proberen te schieten met mijn macrolens, maar blijf altijd moeite houden met de scherptediepte als zo'n bloem van die lange stampers heeft of veel diepte.

Misschien eens met een andere lens proberen, maar mijn macrolens schijnt er de laatste tijd niet zo goed af te willen ;-)

Leon
Deze foto is genomen met de Sigma die ook jij in je bezit hebt zie ik.. Probeer eens je diafragme extreem klein te zetten, normaal gezien moet je met 85mm en f12 toch al mooie dof bekomen voor zo'n bloemen

grtz
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar