Libel op auto

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Terwijl ik langs mijn auto liep zag ik er een libel op zitten. dus snel enkele foto's gemaakt
Jammer dat de achtergrond niet natuurlijk is, maar ja, je hebt het niet altijd voor het zeggen.
Nu niet gaan schrijven dat de auto gewassen moet worden. Dat zag ik ook net. :lol:

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
LeoS
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2005 15:15
WoonplaatsCOLON Zeewolde

Zal wel lastig zijn geweest met belichten. Zo'n klein beestje op zo'n groot wit vlak. Het kopje is een beetje donker, maar dat kan ook zeker aan mijn monitor liggen.

Het lijnenspel van het beest levert toch altijd mooie beelden. En de fijne structuur in de vleugels blijft mij altijd verbazen. Een ideaal macro-beest.
EOS 350D, Canon EFS 18-55mm, Sigma 70-300mm F4-5.6 II APO Macro super, Tamron AF SP 90/2.8 DI Macro 1:1, EF-500 DG ST flitser
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

leos schreefCOLONZal wel lastig zijn geweest met belichten. Zo'n klein beestje op zo'n groot wit vlak.
Een ideaal macro-beest.
Zoals je in de Exif ziet staan de instellingen ook nog eens verkeerd, maar door de haast (want ik moest mijn toestel nog ophalen) niet aan gedacht.
Dit is het beste wat ik ervan kan maken.

Een mooie libel-foto is idd erg mooi.
Ik hoop dat er meer voorbij komen nu de temperaturen deze week weer oplopen.
Gebruikers-avatar
Sir-Cinq
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2005 09:43
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Libelles zijn altijd mooi door al hun lijnen. Het kopje is op alle foto's mooi scherp. Mooi gedaan.
[size=84]Ouderwetse Canon 300D met allerlei extra accessoires en lenzen...[/size]
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

@sir-Cinq, dank je voor je reactie. Scherpstellen viel niet mee.
Het kopje bestaat voor de helft uit de ogen en daar kun je niet of nauwelijks op scherp stellen. Die lijken continue vaag.
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

Vooral de laatste vind ik geweldig.
Wat een leuke kop heeft dat beestje.
Topcat
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 20:52
WoonplaatsCOLON Houthulst

Akkoord met Target, de laatste is de mooiste. Het is ook meer m'n "eigen stijl", lekker de ogen erop.
Bij twee vind ik de houding wat onnatuurlijk, kan jij niets aan doen, lijkt wel eitjes leggen. Moet dat niet in het water?

Verder nog een algemene vraag: is het niet zo dat libelles (in rust) hun vleugels altijd haaks op het lichaam houden en waterjuffers langszij?
Enkel een idee? Wie weet het antwoord?

Mvg
Patrick
Wat je niet probeert, weet je niet...
[size=75] EOS--EF 28/2.8--EF 50/1.8 II--EF 65 MPE--EF 85/1.8 USM--EF 100/2.8 Makro USM--EF 200/2.8L USM-- EF17-40/4L USM--EF 70-210/3.5-4.5 USM--EFS 18-55--Tamron 2X C-AF--550EX--MR-14EX-- veel geduld -- [/size]
bolwerk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 900
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2006 19:46

Topcat schreefCOLON Verder nog een algemene vraag: is het niet zo dat libelles (in rust) hun vleugels altijd haaks op het lichaam houden en waterjuffers langszij?
Enkel een idee? Wie weet het antwoord?

Mvg
Patrick
Al sla je me dood :lol: :lol:
Wat stel jij moeilijke vragen zeg!! :D

Dank je voor je reactie :wink:
Topcat
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2004 20:52
WoonplaatsCOLON Houthulst

bolwerk schreefCOLON
Topcat schreefCOLON Verder nog een algemene vraag: is het niet zo dat libelles (in rust) hun vleugels altijd haaks op het lichaam houden en waterjuffers langszij?
Enkel een idee? Wie weet het antwoord?

Mvg
Patrick
Al sla je me dood :lol: :lol:
Wat stel jij moeilijke vragen zeg!! :D

Dank je voor je reactie :wink:
:lol: Lolol, hehe, sorry maar ik staar me altijd dood op mensen die zomaar de latijnse naam van al die beestjes kunnen ophoesten alsof ze ermee getrouwd zijn.
Dacht gewoon dat ik nu ook eens iets wist :wink: :wink: .

Mvg
Patrick
Wat je niet probeert, weet je niet...
[size=75] EOS--EF 28/2.8--EF 50/1.8 II--EF 65 MPE--EF 85/1.8 USM--EF 100/2.8 Makro USM--EF 200/2.8L USM-- EF17-40/4L USM--EF 70-210/3.5-4.5 USM--EFS 18-55--Tamron 2X C-AF--550EX--MR-14EX-- veel geduld -- [/size]
sagoteb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2004 23:15

Topcat schreefCOLONVerder nog een algemene vraag: is het niet zo dat libelles (in rust) hun vleugels altijd haaks op het lichaam houden en waterjuffers langszij?
Enkel een idee? Wie weet het antwoord?

Mvg
Patrick
Klopt! Uitzondering zijn de "Lestidae" (B.v. Lestides viridis). Deze soort lijkt erg veel op de waterjuffers, maar is te herkennen aan "Half" geopende vleugels.
M.vr.gr.S.
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Hoi,ik ga ook voor de laatste foto,mooi scherp zo dat koppie :P


:wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar