Vogelverschrikker

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Vanavond lekker stuk gefietst met het gezin in de omgeving. De zon was al klein beetje bezig onder te gaan en stond al wat lager dus. Mijn oog viel op een veld met een vogelverschrikker en met name de lichtval boeide mij.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=46973[/img]

Suggesties/feedback natuurlijk meer als welkom.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
superjohn
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 250
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON beesd

Ik vind het een mooie plaat.....maar hij komt een beetje surrealistisch (hhop dat ik het goed spel :wink: ) over.
netwerken is net werken
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

superjohn schreefCOLONIk vind het een mooie plaat.....maar hij komt een beetje surrealistisch (hhop dat ik het goed spel :wink: ) over.
Komt door de lichtval denk ik. De foto heeft alleen wat USM gehad. Verder niets.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Leuke foto, heeft wel wat ja... :P
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Fabienne°
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1293
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2005 07:06
WoonplaatsCOLON Knokke-Heist 2 Belgium
CONTACTCOLON

Heel mooi met dat licht!!!

Fabienne
http://Fabke.fotopic.net

The name of the game is to fill the frame!
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Mooie plaat CHOW.

Vraag me echter af of de foto vooraan scherp moet zijn of niet.
Ik doel dan op het gras op de voorgrond en de scherpte dan langzaam wegloopt naar het achterliggende gebied.

Mja, weet niet, wat ik wel weet; Dat ik m mooi vind.
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Mooie plaat, hoor!
Volgens mij komt het surrealistische door de kleur van de overall. Aangezien die wat 'vlekkerig' (niet egaal) is, krijg je de indruk dat er een en ander geshopt is aan de foto.

Aangezien ik mezelf heb voorgenomen (gezien al het off-topi gepost van de laatste tijd dat er weinig inhoudelijk meer gereageerd wordt) om als ik op een foto reageer, dan ook echt commentaar te geven nog een klein puntje ter verbetering van mij: de scherpte is nog niet helemaal top, vindt ik. Het scheelt ook niet veel. Waarschijnlijk heb je zelf al wel gekeken of je het met USM redt, en dat zal dan dus wel niet.
Maar eerlijk is eerlijk: het is gewoon een mooie plaat, en er is ALTIJD wel wat te verbeteren!

Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

dat is weer eens wat anders; leuk! goed gezien en idd mooi licht

ik heb alleen wel het idee dat ik wat scheel wordt als ik te lang naar het groene kijk?!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
c.pennekamp
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2279
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2005 15:04
WoonplaatsCOLON Grootebroek NH
CONTACTCOLON

Mooie foto hoor heeft zeker iets.

Hij had naar mijn idee nog mooier gekund als de koren door liep ipv
een andere achtergrond een hoger standpunt als dat mogelijk was daar.
Scrol maar eens en denk de koren door naar boven.

Zeker een prettige foto dus.


Groeten uit Noord Holland.
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

RiniB schreefCOLONMooie plaat, hoor!
Volgens mij komt het surrealistische door de kleur van de overall. Aangezien die wat 'vlekkerig' (niet egaal) is, krijg je de indruk dat er een en ander geshopt is aan de foto.

Aangezien ik mezelf heb voorgenomen (gezien al het off-topi gepost van de laatste tijd dat er weinig inhoudelijk meer gereageerd wordt) om als ik op een foto reageer, dan ook echt commentaar te geven nog een klein puntje ter verbetering van mij: de scherpte is nog niet helemaal top, vindt ik. Het scheelt ook niet veel. Waarschijnlijk heb je zelf al wel gekeken of je het met USM redt, en dat zal dan dus wel niet.
Maar eerlijk is eerlijk: het is gewoon een mooie plaat, en er is ALTIJD wel wat te verbeteren!

Reinier
Ik had het ook gezien. De scherpte is niet mooi. De vogelverschrikker is wel scherp maar de voorgrond niet. Dit is te wijten aan m'n diafragmakeuze. Ik wilde niet boven de 400 iso schieten en omdat ik uit de hand schoot met focalpoint 200mm had ik geen andere keuze dan een groot diafragma te kiezen om nog een vlotte sluitertijd over te houden. Als ik een statief bij me had gehad zou het beter zijn gegaan.

En ik ben blij met de feedback na dat off-topic gepost ;)
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
reposte
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 296
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2004 14:58
WoonplaatsCOLON Utrecht

Mooi plaat! Alleen jammer dat vooral het gras op de voorgrond een beetje onscherp is.
[size=75]Canon EOS 300D; 18-55 mm (f/3,5-5,6) kitlens; Marumi 58 mm UV-filter; Sigma 17-70 mm (f/2,8-4,5); Marumi 72 mm UV-filter ; Kingston 512 MB CompactFlash card; Canon Speedlite 430EX flitser[/size]
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

reposte schreefCOLONMooi plaat! Alleen jammer dat vooral het gras op de voorgrond een beetje onscherp is.
Foute diafragmakeuze.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Mooie plaat, met een beetje levels vind ik 'm nog net iets beter worden...
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Goed dat je gestopt bent om de foto te maken. Het waargenomen lichtval heb je prachtig vast gelegd. De vogelverschrikker is prachtig geworden zo. Jammer dat het gewas niet tot de horizon wegloopt. De rij bomen op de achtergrond halen een beetje diepte uit de foto weg.

mvg,
Frank
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Als ik een gedresseerde kraai bij me zou hebben was ie helemaal af :)
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
pikejb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2006 11:30

kikke jan kikke jan is de koning van het veld!!!!!!

mis alleen de kraai met de middelvinger nog


mooie foto man !!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar