Evelien in Rome

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
hjrt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2006 11:29
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

http://www.hansdejonge.com
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ik wil eigenlijk niet beginnen met zeuren, maar eigenlijk is 10 het max. aantal foto's dat je kunt laten zien.
1 is een sterke opener, originele compositie die duidelijk weergeeft waar het je om te doen is: de dame in Rome. Ik vind het een originele invalshoek.
Helaas is die eerste ook meteen de beste uit je reeks, de foto's zijn verder eigenlijk geen van allen echt scherp. In een aantal gevallen is dat met Onscherp Masker (bijv.) in Photohsop nog wel te verbeteren maar een foto als 6 is echt gewoon bewogen onscherp.
Bij foto 7 lijk je even vergeten te zijn dat de dame ook onderwerp is: ze is zo klein (en haar gezicht is niet zichtbaar) dat de foto zonder uitleg niet vertelt wat-ie moet vertellen.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
gardan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 613
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 13:53
WoonplaatsCOLON Neerbeek (Lb.)

Martin verwoord op een aardige manier jou serie. Ik had mijn commentaar geschreven, en vervolgens weer verwijderd :roll:
Ik vond foto 10 in elk geval potentie hebben. Wat betreft compositie en wapperndere haren enzo.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

[modbreak fokke] topic verplaatst naar testcase [/modbreak]

Zoals al aangegeven, het maximum in de showcase (of testcase!) is 10 foto's per topic. Een kleinere selectie maakt de serie vaak sterker, terwijl het voor degenen die commentaar "moeten" geven aanlokkelijker is dat voor een kleiner aantal te doen.

Ik heb het topic naar de Testcase verplaatst, omdat er naar mijn mening nog iets teveel aan schort (overbelicht, te weinig contrast, niet voldoende scherp).
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
hjrt
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2006 11:29
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Dank voor de commentaren. Ik had inderdaad iets kritiser moeten zijn bij het maken van mijn selectie, die dan ook kleiner geworden zou zijn. In ieder geval had ik de bewegingsonscherpe foto's dan weggehaald.

Wat betreft contrastarm/flets wil ik zeggen dat ik het soms absoluut niet storend vind dat een foto wat contrastarmer eruitziet. Het draagt wat bij aan het 'film-gevoel': een foto op film ziet er doorgaans ook wat softer uit. Veel contrast maakt soms erg hard.

Natuurlijk zijn foto 3,4,5 overbelicht, maar ik vind het eerlijk gezegd niet heel storend. Het is, vind ik, eerder storend bij 9, waar sommige stukken wit uitgebleekt zijn.

Al het commentaar neem ik in de toekomst mee om betere foto's te kunnen maken.
http://www.hansdejonge.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar