Test foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Flyer-man
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 07:35

Hieronder een van de eerste foto's geschoten met mijn nieuwe camera, Canon EOS 30D.

Alle instellingen zijn handmatig gedaan. Graag jullie commentaar over belichting en scherpdiepte etc. Vooral hoe af te komen van dat hindrlijke lichte vlak bovenin.

De foto's zijn onberwerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
EOS 30D, Standaard 17-85 kitlens, en een hoop bij te leren.
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Ik denk dat de scherptediepte prima is (bij de eerste twee), maar probeer wel op je achtergrond te letten. Laat het model bijvoorbeeld nog verder van in dit geval de schutting staan of kies een wat natuurlijkere achtergrond.

De overbelichte lucht zou je in dit geval kunnen oplossen door onder te belichten en dan in te flitsen. Door de onderbelichting zal de lucht beter belicht zijn, maar je model te donker. Dit los je dan op door in te flitsen.

Verder zou ik wat contrast toevoegen aan je foto's. Als je beschikt over PS CS, dan kan je dit goed doen met levels.

Daarnaast is het met digitale foto's een must om verscherping toe te passen. In PS CS2 kan dit erg goed met USM (UnSharp Masker). In het tutorial gedeelte staat een goede uitleg over het filter USM.

mvg,
Frank
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar