Dag Schiphol met 2 camera's

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
P45k
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 23:48
WoonplaatsCOLON Woerden
CONTACTCOLON

Ik heb al heel lang last van onscherpe foto's als ik met mijn Canon EOS 300D op pad ga.
Nu heb ik afgelopen zondag in dezelfde omstandigheden ook met de Nikon van mijn vriendin gefotografeerd, en hier zijn de verschillen te zien.
Eerste foto met de Nikon, tweede met de Canon.

Waar kan dit aan liggen? Blijkbaar niet aan mij... camera terugsturen naar Canon misschien? HELP!

Ook is de lucht erg grauw, snap niet waarom de lucht niet gewoon de kleur krijgt die hij heeft... die dag was hij toch écht blauw... ?

Foto 1. Nikon
Afbeelding

Foto 2. Canon
Afbeelding


PS. Het ergste wat je kan overkomen is mij overkomen: 1.372 km gereden om naar de ILA 2006 in Berlijn te kunnen kijken en terugkomen met onscherpe foto's van mijn eerste ontmoeting met de Airbus A380!
Canon EOS 300D, Cosina 70-300,
Canon 28-80, Cosina 19-35 groothoek,
Soligor 100mm Macrolens,
Canon EOS 300N (als ik er zin in heb)

----------------------------------------------------

"Als de dag niet je vriend was, dan was hij je leermeester"
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Krijg je bij het fotograferen met al je lenzen onscherpe fotos? Of alleen met een ervan? Want dan zou het kunnen dat het niet aan je camera, maar aan je lens ligt!

Groet,

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Elly
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 18:12
WoonplaatsCOLON almelo
CONTACTCOLON

bij de Nikonfoto heb je een sluitertijd van 1/1600 met een brandpuntafstand van 200mm (weet niet welke lens er gebruikt is) ISO 250
bij de Canon heb je een sluitertijd van 1/500 bij een brandpuntafstand van 300mm en diafragma 5.6. ISO 100. Waarschijnllijk het uiterste bereik van de lens met wijdopen diafragma, waarbij een lens meestal niet op zijn scherpst is. Misschien dat dit een rol speelt?
Als je de ISO-waarde verhoogt, kun je of je diafragma iets knijpen of een snellere sluitertijd kiezen.
Misschien hebben andere mensen nog andere tips?
Gebruikers-avatar
Kleintje Pils
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1626
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
WoonplaatsCOLON Leusden
CONTACTCOLON

Elly schreefCOLONbij de Nikonfoto heb je een sluitertijd van 1/1600 met een brandpuntafstand van 200mm (weet niet welke lens er gebruikt is) ISO 250
bij de Canon heb je een sluitertijd van 1/500 bij een brandpuntafstand van 300mm en diafragma 5.6. ISO 100. Waarschijnllijk het uiterste bereik van de lens met wijdopen diafragma, waarbij een lens meestal niet op zijn scherpst is. Misschien dat dit een rol speelt?
Als je de ISO-waarde verhoogt, kun je of je diafragma iets knijpen of een snellere sluitertijd kiezen.
Misschien hebben andere mensen nog andere tips?
Helemaal goed Elly! Denk dat het inderdaad de combinatie van 300mm f5.6 is op de Cosina lens. Die ik overigens niet ken maar echt positieve verhalen heb ik daar niet over gehoord.

Wel zie ik in de eerste foto duidelijk het Nikon blauw terugkomen.
Mzzls Remco

[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
Gebruikers-avatar
Centurion
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 13:59
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Misschien heb ik het fout, maar kan je wel een vergelijking maken in deze?

Vliegtuigen zijn verschillend van grootte en kleur en de snelhied van voortbewegen. Daarnaast zijn de foto's ook van verschillende afstand en plek genomen.

Gr,

Centurion
Canon Eos 350, Kitlens, Sigma 70-300 F4-5.6 DG, Sigma 150 mm F2.8 APO Macro, Canon 50mm F1.8 II, Sigma 17-70 mm 2.8, Soligor Tussenringen, Canon 430 EX, Imagetank, Manfrotto Monopod
sullivan
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3082
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2004 20:23
WoonplaatsCOLON Almere

Alles is al gezegd, dit is niet echt een eerlijk vergelijk. Probeer je test eens op een statief met een stilstaand onderwerp, dan kan je een hoop uitsluiten.

mvg,
Frank
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

P45k schreefCOLON....Waar kan dit aan liggen? Blijkbaar niet aan mij... camera terugsturen naar Canon misschien?
Je verteld er niet bij welk Nikon-objectief je gebruikte.
Wel lijkt het me aan de Cosina te liggen, ik heb geen enkele zinnige test kunnen vinden.
Als je de letterlijke tekst (zoals die op de Cosina staat) even vermeldt, dan wil ik wel verder zoeken.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar